Σε στενωπό παραμένει η παγκόσμια αγορά smartphones - Τα μερίδια και οι νικητές

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Σε στενωπό παραμένει η παγκόσμια αγορά smartphones - Τα μερίδια και οι νικητές
Αρνητικό πρόσημο για όγδοο συνεχόμενο τρίμηνο. Refurbished και ευκολίες πληρωμών απειλούν την χαμηλή και μεσαία κατηγορία συσκευών. Σε άνθιση τα premium μοντέλα.

Πτωτική πορεία για όγδοο συνεχόμενο τρίμηνο ακολούθησε η παγκόσμια αγορά smartphones, με τις πωλήσεις του δευτέρου τριμήνου του 2023 να μειώνονται 8% σε σχέση έναν χρόνο πριν και 5% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Σε αυτό το πλαίσιο, οι μεγάλοι κατασκευαστές φάνηκαν να χάνουν εν μέρει έδαφος, δίνοντας μέρος του μεριδίου αγοράς τους σε μικρότερους.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το τελευταίο σχετικό report της Counterpoint Research, το β' τρίμηνο του έτους η παγκόσμια αγορά smartphones έφτασε να αποστείλει περί τα 268 εκατομμύρια τεμάχια, με την Samsung να διατηρεί τη θέση του κορυφαίου κατασκευαστή, χάνοντας όμως μια μονάδα από το μερίδιο αγοράς της ( από 21% το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022 έπεσε στο 20% το β' τρίμηνο του 2021).

Στον αντίποδα η Apple, η οποία διατήρησε τη δεύτερη θέση, κέρδισε μια μονάδα σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022 έχασε ακόμα περισσότερο έδαφος σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς. Για την ακρίβεια το μερίδιό της στο β' τρίμηνο έφτασε το 17% από 16% που ήταν το q2 του 2022 κι από 23% και 21% που έφτασε τα δύο αμέσως προηγούμενα τρίμηνα. Μεταξύ των πέντε κορυφαίων εμπορικών σημάτων όμως, όπως επισημαίνει η Counterpoint, η Apple παρουσίασε τη μικρότερη μείωση αποστολών σε ετήσια βάση.

Η Xiaomi, η τρίτη μεγαλύτερη μάρκα από άποψη μεριδίου αγοράς, ήρθε αντιμέτωπη με πιέσεις στις αγορές της Κίνας και της Ινδίας - οι οποίες εισφέρουν και το μεγαλύτερο ποσοστό του τζίρου της. Σε μια προσπάθεια μάλιστα να αντισταθμίσει τις όποιες απώλειες παρατηρήθηκαν η κινεζική εταιρεία φάνηκε να ποντάρει στην επέκτασή της σε νέες αγορές καθώς και στην ανανέωση του χαρτοφυλακίου της.

Έδαφος στην κινεζική και ινδική αγορά φάνηκε να κερδίσει αντίθετα η OPPO, χάρη στην OnePlus, με αποτέλεσμα να διατηρήσει το μερίδιο αγοράς της παγκοσμίως, παρά τις όποιες απώλειες έγραψε στις αγορές της Δυτικής Ευρώπης

Τέλος, παρά την πτωτική πορεία του συνόλου της αγοράς και τις μικρές διαφοροποιήσεις στα μερίδια των κορυφαίων της λίστας των κατασκευαστών υπήρξαν και κάποιοι που σημείωσαν διψήφια αύξηση. Αυτοί ήταν η Tecno και η Infinix, και οι δύο του ομίλου Transsion.

Κερδίζουν έδαφος οι premium συσκευές

Η συνεχιζόμενη πτώση όλο το τελευταίο διάστημα επισφραγίζει το γεγονός ότι η παγκόσμια αγορά smartphones έχει πλέον ξεπεράσει κατά πολύ τη φάση της ταχείας ανάπτυξής της Οι ειδικοί αποδίδουν το γεγονός αφενός στον κύκλο ζωής των συσκευών ο οποίος όλο και αυξάνει κι αφετέρου εμφάνιση μιας πιο ώριμης αγοράς refurbished smartphones που πλήττει ιδιαίτερα τη ζήτηση συσκευών της μεσαίας και της χαμηλής κατηγορίας.

Ανεπηρέαστη - με προοπτικές μάλιστα ανόδου - φαίνεται ωστόσο να παραμένει η premium κατηγορία συσκευών (600+ δολάρια χονδρική τιμή), με όλο και περισσότερους καταναλωτές να επιλέγουν συσκευές από την ανώτερη κατηγορία τιμής εκμεταλλευόμενοι τις πολλαπλές επιλογές χρηματοδότησης (πλάνα δόσεων κλπ) που προσφέρονται σε όλες τις μεγάλες αγορές. Για του λόγου το αληθές να αναφέρουμε ότι το premium τμήμα ήταν το μόνο που αυξήθηκε κατά τη διάρκεια του εξεταζόμενου τριμήνου, φθάνοντας σε ιστορικά υψηλά επίπεδα από άποψη συνεισφοράς στην αγορά των smartphones. Πάνω από ένα στα πέντε smartphone που πουλήθηκαν το δεύτερο τρίμηνο του 2023 ανήκαν στην υψηλότερη κατηγορία τιμής.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Samsung: Φορητή συσκευή βοηθά τους χρήστες να εντοπίζουν τα πολύτιμα αντικείμενά τους

Apple: Εντόπισε τα προβλήματα που προκαλούν υπερθέρμανση στο iPhone 15

Smartphones με οθόνες που «αυτοθεραπεύονται»; - Σε 5 χρόνια θα βρίσκονται στην αγορά

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider