Η Revolut προειδοποιεί ότι οι απατεώνες βάζουν στο στόχαστρο νέους ανθρώπους, παρά την εσφαλμένη αντίληψη ότι οι μεγαλύτερες γενιές είναι πιο ευάλωτες. Μελετώντας ένα δείγμα πελατών στην Ελλάδα, η Revolut διαπίστωσε ότι Gen-Z και Millennials αντιπροσωπεύουν το 53% των περιπτώσεων εξαπάτησης που αναφέρθηκαν στη Revolut τους τελευταίους 12 μήνες.
Η εταιρεία συμπέρανε ότι:
- Τη χρονιά που μας πέρασε, οι Millennials (28-43 ετών) και οι ενήλικες Gen-Z (18-27 ετών) αντιπροσώπευαν συνδυαστικά το 53% των αναφορών απάτης, ενώ οι μεγαλύτερες γενιές (Gen-X και Boomers) αντιπροσώπευαν το 42%.
- Οι Gen-Z χρήστες αποτέλεσαν το 32% των περιστατικών απάτης που αναφέρθηκαν κατά το τελευταίο έτος
Τα περιστατικά απάτης ήταν λιγότερα στις προηγούμενες γενιές, αλλά ο οικονομικός αντίκτυπος όσον αφορά στους Boomers ήταν σημαντικά υψηλότερος:
- Παρόλο που οι Boomers (60-78 ετών) αποτέλεσαν μόλις το 16% των περιστατικών, υπέστησαν απώλειες άνω των 1.700£ κατά μέσο όρο, ενώ οι Gen-X (44-59 ετών) έχασαν 825£ κατά μέσο όρο φτάνοντας το 26% του συνόλου
- Gen-Z και Millennials έχασαν κατά μέσο όρο 810£ και 924£, αντίστοιχα.
Ο κοινός παρονομαστής στις απάτες που αντιμετώπισαν όλες οι ηλικιακές ομάδες ήταν η προέλευση. Οι απάτες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σε ιστοσελίδες, αποτέλεσαν τη συχνότερη πηγή. Οι απάτες μέσω ιστοσελίδων και οι τηλεφωνικές κλήσεις ήταν κοινές σε όλες τις ηλικιακές ομάδες.
Αυτά τα ευρήματα δημοσιεύονται μετά την κυκλοφορία του Revolut Secure, ένα σύστημα το οποίο ενώνει όλες τις προηγμένες λειτουργίες ασφαλείας της Revolut ώστε να δώσει στους πελάτες περισσότερο έλεγχο σχετικά με το πώς προστατεύονται τα χρήματά τους.
Σχολιάζοντας τα ευρήματα, η επαγγελματίας κοινωνική μηχανικός Jenny Radcliffe, δήλωσε: «Κανένας δεν πιστεύει ότι θα πέσει θύμα απάτης. Αλλά η αλήθεια είναι ότι περιστατικά εξαπάτησης μπορεί να συμβούν στον καθένα και δυστυχώς, είναι πολύ πιο συνηθισμένα από ό,τι φαντάζεται κανείς».
«Πολλοί απατεώνες είναι επιδέξιοι κοινωνικοί μηχανικοί που ξέρουν πολύ καλά πώς να ενορχηστρώσουν την απάτη και πότε. Οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν ότι δεν είναι αρκετά γνωστοί ή πλούσιοι για να αποτελέσουν στόχο. Ή νομίζουν ότι θα εντοπίσουν τα σημάδια της απάτης. Αλλά, όταν οι απατεώνες κάνουν επίκληση στο συναίσθημα, το λογικό μέρος του εγκεφάλου μας ενδέχεται να μην λειτουργήσει με τον τρόπο που αναμένουμε. Ο καθένας μας είναι ευάλωτος και θα πρέπει να είμαστε σε εγρήγορση για τα σημάδια που δείχνουν ότι μια κατάσταση μπορεί να μην είναι πραγματικά όπως φαίνεται» πρόσθεσε.
Ο Woody Malouf, Επικεφαλής Καταπολέμησης Οικονομικού Εγκλήματος της Revolut, δήλωσε: «Συνήθως, δεν δίνεται η δέουσα προσοχή στα περιστατικά απάτης παρά μόνο όταν είναι πολύ αργά. Τα στοιχεία φανερώνουν πόσα άτομα έχουν πέσει θύμα εξαπάτησης ανεξάρτητα από την ηλικία, τις γνώσεις και την άνεσή τους με την τεχνολογία. Γι' αυτό είναι σημαντικό να παραμένουμε όλοι μας σε εγρήγορση.»
«Πριν πραγματοποιήσετε συναλλαγές, όσο ασφαλείς και αν φαίνονται, αφιερώστε λίγο χρόνο να αναλογιστείτε τι σας ζητείται και για ποιον λόγο. Μην βιάζεστε να στείλετε χρήματα, εκτός αν είστε απολύτως σίγουροι. Αν έχετε αμφιβολίες, σταματήστε, σκεφτείτε και κλείστε το τηλέφωνο. Ο πάροχος πληρωμών σας δεν θα σας ζητήσει ποτέ να βιαστείτε να εκτελέσετε συναλλαγές και η Revolut δεν θα σας τηλεφωνήσει ποτέ χωρίς πρώτα να το επιβεβαιώσει μαζί σας μέσω της ασφαλούς συνομιλίας εντός της εφαρμογής» συμπλήρωσε.
Οι συμβουλές της Revolut προς τους πελάτες της:
- Να είστε προσεκτικοί. Αν κάτι φαίνεται πολύ καλό για να είναι αληθινό, τότε μάλλον πρόκειται για απάτη
- Εμπιστευτείτε το ένστικτό σας. Εάν κάτι φαίνεται περίεργο, σταματήστε και διερευνήστε το
- Χρησιμοποιήστε ασφαλή μέσα. Να επιλέγετε αξιόπιστες ιστοσελίδες και πλατφόρμες για συναλλαγές
- Αναφέρετε τυχόν ύποπτη δραστηριότητα. Εάν κάτι φαίνεται ύποπτο, ενημερώστε τη Revolut — είμαστε εδώ για να σας βοηθήσουμε 24/7, απευθείας από την εφαρμογή