Την αποπομπή του διευθύνοντα συμβούλου της British Airways Άλεξ Κρουζ, ανακοίνωσε ο CEO της μητρικής IAG, Λούις Καγιέγκο, αντικαθιστώντας τον με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Aer Lingus, Σον Ντόιλ.
Η συγκεκριμένη κίνηση αποτελεί μία από τις πολλές αλλαγές που ανακοίνωσε ο αγγλο-ισπανικός όμιλος σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσει την χειρότερη κρίση της ιστορίας του.
Να σημειωθεί ότι η IAG ανέφερε ότι ο Φερνάντο Καντέλα, διευθύνων σύμβουλος της αεροπορικής εταιρείας Level, θα αναλάβει το νέο ρόλο του επικεφαλής μετασχηματισμού του ομίλου ενώ ο Ντόναλ Μοριάρτι της Aer Lingus θα αναλάβει προσωρινά τα ηνία της ιρλανδικής εταιρείας, μέχρι να ανακοινωθεί ο νέος μόνιμος CEO.
«Ζούμε τη χειρότερη κρίση που έχει αντιμετωπίσει η βιομηχανία μας και είμαι σίγουρος ότι αυτές οι εσωτερικές ανακατατάξεις διασφαλίζουν το μέλλον και την ισχυρή θέση του ομίλου μας», ανέφερε σχετικά ο CEO του ομίλου, Λούις Καγιέγκο.
«Θέλω να ευχαριστήσω τον Άλεξ για όλα όσα έχει κάνει στην British Airways. Εργάστηκε ακούραστα για τον εκσυγχρονισμό της αεροπορικής εταιρείας που μετρά πλέον 100 λειτουργίας. Μάλιστα ηγήθηκε της αεροπορικής σε μια ιδιαίτερα απαιτητική περίοδο και έχει εξασφαλίσει συμφωνίες αναδιάρθρωσης με τη συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων », δήλωσε ο Καγιέγκο.
Ο Κρουζ, ο οποίος ξεκίνησε την καριέρα του στην American Airlines, έγινε πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της British Airways τον Απρίλιο του 2016. Τα προηγούμενα χρόνια είχε διατελέσει διευθύνων σύμβουλος της Vueling, συγκεκριμένα από το 2009 όπου και συγχωνεύθηκε με την Clickair. Πλέον ο Κρουζ θα παραμείνει στην British Airways ως μη εκτελεστικός πρόεδρος.
Όσο για τον αντικαταστάτη του, Ντόιλ, είχε διετέλεσε διευθυντής δικτύου, στόλου και συμμαχιών από το 2016 έως και το 2019, όπου αναχώρησε για την Aer Lingus.
«Ο Ντόιλ έχει μεγάλη εμπειρία στην British Airways έχοντας εργαστεί σε αυτή για 20 σχεδόν χρόνια πριν μετακινηθεί στη θέση του επικεφαλής της Aer Lingus πριν από σχεδόν δύο χρόνια όπου έκανε εξαιρετική δουλειά. Είμαι πεπεισμένος ότι θα συνεχίσει έτσι και στην British Airways », δήλωσε ο Καγιέγκο της IAG.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο νέος CEO θα βρεθεί αντιμέτωπος με μια τεράστια πρόκληση, καθώς όλες οι αεροπορικές εταιρείες καταβάλουν προσπάθειες να επιβιώσουν μετά το πλήγμα που έχει δεχτεί η αεροπορική βιομηχανία λόγω της πανδημίας του κορονοϊού. Ήδη ο προκάτοχος του αναγκάστηκε τους τελευταίους μήνες να προχωρήσει σε περικοπές 13.000 θέσεων εργασίας στη British και εξαιτίας αυτού βρέθηκε πολλές φορές στο στόχαστρο των συνδικάτων εργαζομένων.
Πέρα από αυτό βέβαια οι αναλυτές χρεώνουν στον Κρουζ μια σειρά λαθών τα οποία επηρέασαν αρνητικά την αεροπορική εταιρεία. Ένα εξ αυτών είναι η παραβίαση δεδομένων που διαπιστώθηκε στην αεροπορική εταιρεία το 2019 και το πρόστιμο της οποίας στοίχισε στην BA περί τα 230 εκατομμύρια δολάρια. Καίριας σημασίας για το έργο του Κρουζ ήταν και η αποτυχία του πληροφοριακού συστήματος το 2017 η οποία άφησε δεκάδες χιλιάδες επιβάτες εγκλωβισμένους. Τέλος ο Κρουζ ήρθε πέρυσι αντιμέτωπος με την πρώτη απεργιακή κινητοποίηση των πιλότων της ΒΑ η οποία κόστισε στην εταιρεία πάνω από 137 εκατομμύρια ευρώ.
Την ίδια στιγμή η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια κυμαίνεται σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα γεγονός που έχει οδηγήσει πολλές αεροπορικές στη χρεοκοπία, με τους ειδικούς του κλάδου να τονίζουν ότι θα μπορούσαν να βάλουν λουκέτο αρκετές ακόμη τους επόμενους μήνες.
Ο όμιλος IAG τον περασμένο μήνα άντλησε 2,74 δισ. ευρώ, για να εξυπηρετήσει το χρέος του και να μπορέσει να επιβιώσει από την πανδημία. Μετά την ανακοίνωση των αλλαγών οι μετοχές της IAG έπεσαν 0,2% στα χρηματιστηριακά ταμπλό του λονδίνου, αντιστρέφοντας τα προηγούμενα κέρδη.