Στους αμερικανούς τουρίστες, στην υψηλή ζήτηση που έχει που έχει καταγραφεί κι ας μην έχει μετουσιωθεί ακόμα σε κρατήσεις, αλλά και στην επιμήκυνση της σεζόν δείχνει να ποντάρει για φέτος ο ελληνικός τουρισμός, που προσδοκά να κινηθεί καλύτερα σε σχέση με πέρυσι, ανακτώντας στο ιδανικό σενάριο το 40% των εσόδων του 2019.
Τα παραπάνω προκύπτουν άλλωστε κι από τα μηνύματα που εξέπεμψε ο υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης, κατά την τελετή για την επίσημη έναρξη της σεζόν που πραγματοποιήθηκε στο Σούνιο την Πέμπτη. Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο υπουργός, η ζήτηση που καταγράφεται είναι έντονη και δεν αναμένεται να ικανοποιηθεί τους μήνες αιχμής γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει και σε επιμήκυνση της σεζόν. Ενισχυτικά προς αυτή την κατεύθυνση αναμένεται να λειτουργήσει η ανοδική πορεία που έχει η κρουαζιέρα αλλά και οι προγραμματισμένες πτήσεις από ΗΠΑ, οι οποίες είναι πολυάριθμες και θα εκτελούνται ακόμη και μετά το Σεπτέμβριο.
Στα ενθαρρυντικά μηνύματα από τις ΗΠΑ αναφέρθηκε ο κ. Θεοχάρης και στο πλαίσιο της συμμετοχής του στο 6ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, τονίζοντας ότι η Ελλάδα είναι η 1η ευρωπαϊκή χώρα σε κρατήσεις από την συγκεκριμένη αγορά. «Στις Η.Π.Α. έχουμε για πρώτη φορά 10 απευθείας πτήσεις και, μάλιστα, ανακοινώθηκε και μια ακόμη πτήση της Delta Air Lines από τη Νέα Υόρκη, η οποία, θα διατηρηθεί και το χειμώνα» προσέθεσε χαρακτηριστικά ο υπουργός.
Αντίστοιχη ήταν και η γνώμη του προέδρου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), κ. Γιάννη Ρέτσου, ο οποίος σημείωσε ότι «η θετική εισήγηση του CDC των ΗΠΑ έχει αυξήσει τη ζήτηση από την Αμερική, αν και οι κρατήσεις δεν είναι εγγυημένες, καθώς δεν υπάρχουν ακυρωτικά». «Περιμένουμε 7 πτήσεις καθημερινά από τις ΗΠΑ στην Αθήνα, νούμερο αυξημένο σε σχέση με το καλοκαίρι του 2019».
Ωστόσο δεν παρέλειψε να σημειώσει ότι η τουριστική κίνηση αναμένεται να ξεκινήσει από τα τέλη Ιουνίου-αρχές Ιουλίου. Μέχρι στιγμής σύμφωνα με τον κύριο Ρέτσο, ενδιαφέρον για την χώρα μας δείχνουν οι τουρίστες από το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία, ενώ το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κινητικότητα από Γαλλία και Ισραήλ -αν και εκεί με τις πρόσφατες συρράξεις ίσως διαφοροποιηθούν οι εξελίξεις.
Αισιόδοξα χαρακτήρισε τα μηνύματα από την Μεγάλη Βρετανία και ο υπουργός Τουρισμού από το Φόρουμ των Δελφών, εξηγώντας ότι η χώρα μας παραμένει η 3η χώρα σε κρατήσεις για την βρετανική αγορά, παρά το γεγονός ότι βρίσκεται στην πορτοκαλί λίστα.
Να θυμίσουμε ότι μετά και το άνοιγμα του κλάδου, η μη υποχρέωση καραντίνας, επεκτείνεται σε ακόμη 10 χώρες, και αφορά σε αυτή τη φάση τους επισκέπτες από συνολικά 55 χώρες, στις οποίες ανήκουν οι κατεξοχήν αγορές τροφοδότες της Ελλάδας.
Ωστόσο η υποχρεωτική καραντίνα στην Ελλάδα δεν είναι ο μόνος αποτρεπτικός παράγοντας για να επισκεφτεί κανείς τη χώρας μας αφού για παράδειγμα οι Βρετανοί τουρίστες μπορούν να έρθουν χωρίς περιορισμούς έχουν όμως υποχρέωση παραμονής σε καραντίνα κατά την επιστροφή τους στη χώρα τους, για όσο η Ελλάδα εντάσσεται στην πορτοκαλί λίστα. Παρότι μάλιστα στην περίπτωση της Βρετανίας η χώρα μας κεντρίζει το ενδιαφέρον των τουριστών οι κρατήσεις παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα. Εν αντιθέσει η Πορτογαλία, για την οποία δεν υπάρχει η υποχρέωση της καραντίνας, γνωρίζει εκτόξευση κρατήσεων για το πρώτο αυτό διάστημα της νέας θερινής σεζόν του 2021.
Πέρα από ΗΠΑ και Βρετανία ο κ. Θεοχάρης ανέφερε ότι τα μηνύματα είναι ενθαρρυντικά και από την Γαλλία αφού κι εκεί είμαστε πρώτοι σε κρατήσεις. Περισσότερες λεπτομέρειες ωστόσο αναμένεται να δώσει την ερχόμενη εβδομάδα κατά την επιστροφή του από το ταξίδι του στη γαλλική πρωτεύουσα όπου θα πραγματοποιήσει έναν κύκλο επαφών με κυβερνητικά στελέχη και φορείς του τουρισμού.
Ασχέτως με τα φετινά αποτελέσματα βέβαια ο κλάδος στρέφει την προσοχή του και στη δημιουργία μιας νέα ταυτότητα για το ελληνικό τουριστικό προϊόν. «Ο πυρήνας του ελληνικού τουρισμού είναι «ήλιος και θάλασσα», αλλά δεν μπορούμε να μείνουμε μόνο σε αυτό. Το κρατάμε, αλλά εμπλουτίζεται και από άλλα σημαντικά πράγματα που έχει να προσφέρει η χώρα μας, όπως δραστηριότητες, βουνά, γαστρονομία και πολλά άλλα, εξήγησε στο ίδιο Φόρουμ ο κ. Δ. Φραγκάκης Γ.Γ. του ΕΟΤ.
Μιλώντας μάλιστα για τη στρατηγική της ελληνικής κυβέρνησης για το μέλλον του ελληνικού τουρισμού, προσέθεσε ότι «η χώρα μας είναι ένας εν δυνάμει τουριστικός προορισμός για όλο το χρόνο».
«Πέρυσι, είχαμε μία στρατηγική επιβίωσης, φέτος πάμε σε μία στρατηγική ανάκαμψης», ανέφερε ο κ. Φραγκάκης, εκτιμώντας ότι η πανδημία θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο κάποιος επιλέγει τον τρόπο των διακοπών του, ακόμα και το χρόνο των διακοπών του, καθώς η Ελλάδα, για παράδειγμα, έχει καιρικές συνθήκες που επιτρέπουν καλοκαιρινό τουρισμό και τον Οκτώβριο.