Τουρισμός: Αυξάνουν οι κρατήσεις από Βρετανία για το καλοκαίρι του 2022 - Οι βασικοί ανταγωνιστές της Ελλάδας

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τουρισμός: Αυξάνουν οι κρατήσεις από Βρετανία για το καλοκαίρι του 2022 - Οι βασικοί ανταγωνιστές της Ελλάδας
Αύξηση των κρατήσεων παρατηρούν αεροπορικές εταιρείες, tour operators και πλατφόρμες κρατήσεων διακοπών. Αυξημένες οι διαθέσιμες θέσεις για Ελλάδα - Οι βασικοί ανταγωνιστές και η σημασία της βρετανικής αγοράς για την Ελλάδα.

Σε ανοδική τροχιά βρίσκονται το τελευταίο διάστημα οι κρατήσεις των Βρετανών τουριστών για καλοκαιρινές διακοπές, με τους tour operator και τις αεροπορικές εταιρείες να εκτιμούν ότι το κύμα κρατήσεων το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε ήταν το μεγαλύτερο που καταγράφηκε αρχής γενομένης την πανδημία. Μεταξύ των προτιμητέων προορισμών των Βρετανών για το φετινό καλοκαίρι συγκαταλέγεται και η χώρα μας, η οποία κονταροχτυπιέται με άλλους δημοφιλείς προορισμούς της Μεσογείου κι όχι μόνο.

Η αύξηση των κρατήσεων παρατηρήθηκε αμέσως μόλις άρθηκαν οι περιορισμοί για τους πλήρως εμβολιασμένους ταξιδιώτες από την Βρετανική κυβέρνηση και εντάθηκε μέσα στο ΣΚ, δεδομένου ότι αποτελέσε την πρώτη περίοδο πληρωμής μετά τα Χριστούγεννα για εκατομμύρια εργαζόμενους. Το παραπάνω ανέφεραν σε βρετανικά μέσα ενημέρωσης τόσο η επικεφαλής Marketing της Tui UK, Katie McAlister, όσο κι ο Simon Cooper, Διευθύνων Σύμβουλος της γνωστής βρετανικής πλατφόρμας πώλησης πακέτων διακοπών On the Beach.

«Προβλέπουμε ότι το εν λόγω Σαββατοκύριακο θα παρουσιάσει την υψηλότερη κινητικότητα σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Cooper συμπληρώνοντας ότι όλοι όσοι έκαναν έρευνα για διακοπές το προηγούμενο διάστημα αναμένεται να προχωρήσουν σε κρατήσεις. Σύμφωνα με τον επικεφαλής μάλιστα τα ελληνικά νησιά και η Τουρκία συγκαταλέγονται μεταξύ των προορισμών που πωλούν δυναμικά μέσω διαδικτύου. Εν αντιθέσει λιγότερο δημοφιλείς είναι οι προορισμοί στην Ισπανία, κυρίως λόγω των μέτρων που προϋποθέτουν όλοι οι ταξιδιώτες άνω των 12 ετών να είναι πλήρως εμβολιασμένοι.

«Η όρεξη για ταξίδια είναι ισχυρότερη από ποτέ επεσήμανε από πλευράς της η Katie McAlister, χαρακτηρίζοντας αυτό το διάστημα για τον μεγαλύτερο ταξιδιωτικό πράκτορα της Βρετανίας ως το πιο «πολυσύχναστο» σε κρατήσεις από την έναρξη της πανδημίας. «Οι πελάτες που μπορεί να μην έχουν ταξιδέψει στο εξωτερικό για περισσότερο από δύο χρόνια εκμεταλλεύονται τώρα τις ευέλικτες επιλογές κράτησης και πληρωμής, καθώς και μερικές εξαιρετικές προσφορές που υπάρχουν, για να κλείσουν τις καλοκαιρινές διακοπές τους. Μετά από την αβεβαιότητα όλου του προηγούμενου διαστήματος, η ευελιξία ενός πακέτου διακοπών δεν ήταν ποτέ πιο ελκυστική» προσέθεσε.

Σύμφωνα με την Helen Roberts, διευθύντρια πωλήσεων της Kuoni, εταιρεία διακοπών που εξειδικεύεται στα πολυτελή ταξίδια, οι πωλήσεις αυξάνονται σταθερά το τελευταίο διάστημα. Πλέον μάλιστα, αναμένεται να εκτιναχθούν αφενός χάρη στην χαλάρωση των περιορισμών για τον Covid η οποία έχει αυξήσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών κι αφετέρου χάρη στην ρευστότητα που θα αποκτήσουν οι καταναλωτές για να προχωρήσουν από την αναζήτηση στην κράτηση ταξιδίων.

Το γεγονός επιβεβαιώνει και η EasyJet, η οποία ανέφερε μέσα στην εβδομάδα ότι οι κρατήσεις για καλοκαιρινά ταξίδια σε παραθαλάσσιους προορισμούς είχαν μεγάλη ζήτηση, με το ενδιαφέρον των Βρετανών να επικεντρώνεται σε Ελλάδα και Τουρκία. Σύμφωνα με τον Johan Lundgren, CEO της low cost αεροπορικής εταιρείας μάλιστα, «tο καλοκαίρι που έρχεται θα είναι πολύ δυνατό».

Για αξιοσημείωτη αύξηση της ζήτησης έκανε λόγο και ο Steve Heapy, επικεφαλής της Jet2 τονίζοντας ότι οι κρατήσεις που πραγματοποιούνται αφορούν τόσο διακοπές για το Πάσχα όσο και για το καλοκαίρι.

Αύξηση, αν και σε μικρότερα βαθμό παρατηρείται και στην ζήτηση για κρουαζιέρες με τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου να επισημαίνουν ότι παρά την μετάλλαξη Όμικρον που φρέναρε τις κρατήσεις όλο το προηγούμενο διάστημα, οι προοπτικές παραμένουν θετικές για το καλοκαίρι του 2022.

Οι προορισμοί που προτιμούν οι Βρετανοί τουρίστες

Πέρα από την Ελλάδα και την Τουρκία βέβαια αυξημένη ζήτηση καταγράφεται και για άλλους προορισμούς. Συγκεκριμένα, βάσει των όσων ανέφερε ο CEO της πλατφόρμας On the Beach στην κορυφή των αναζητήσεων βρίσκονται αυτή την περίοδο τα ελληνικά νησιά, η Τουρκία και το Ντουμπάι. Αντίστοιχα, η εταιρεία πολυτελών ταξιδίων Kuoni βλέπει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις Μαλδίβες, τον Μαυρίκιο, την Ιταλία και την Ελλάδα.

Στην περίπτωση της Jet2 Ισπανία, Ιταλία και Πορτογαλία αρχίζουν να αυξάνουν τις πωλήσεις τους. Ωστόσο Ελλάδα, Κύπρος και Τουρκία καταγράφουν τεράστια αύξηση των κρατήσεων.

Σε επίπεδο προορισμών η χρυσή δεκάδα από άποψη πωλήσεων βάσει της TUI UK διαμορφώνεται κάπως έτσι:

  1. Μαγιόρκα (Ισπανία)
  2. Νταλαμάν (Τουρκία)
  3. Αττάλεια (Τουρκία)
  4. Τενερίφη (Ισπανία)
  5. Κανκούν (Μεξικό)
  6. Ρόδος (Ελλάδα)
  7. Πάφος (Κύπρος)
  8. Κέρκυρα (Ελλάδα)
  9. Ίμπιζα (Ισπανία)
  10. Ζάκυνθος (Ελλάδα)

Αύξηση των προγραμματισμένων πτήσεων

Τα μηνύματα για τον ελληνικό τουρισμό από την βρετανική αγορά γίνονται πιο ενθαρρυντικά αν σκεφτεί κανείς την αύξηση του αριθμού των προγραμματισμένων πτήσεων και των διαθέσιμων θέσεων για την χώρα μας στην οποία έχουν προχωρήσει διάφορες αεροπορικές εταιρείες και tour operators όλο το προηγούμενο διάστημα αλλά και την αύξηση των προκρατήσεων που παρατηρήθηκε ήδη από τον Οκτώβριο.

Να υπενθυμίσουμε ότι στην περίπτωση της EasyJet έχει προγραμματιστεί αύξησης της διαθεσιμότητας αεροπορικών θέσεων προς την Ελλάδα κατά 500.000, σε 1,6 εκατ. θέσεις από 1,1 εκατομμύριο. Παράλληλα έχει διατυπωθεί και η πρόθεση οι θέσεις να φτάσουν τα 2 εκατομμύρια, εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά και σύμφωνα με το επιθυμητό σενάριο.

Από την πλευρά της, η Jet2 θα αυξήσει κατά 600.000 τις διαθέσιμες αεροπορικές θέσεις προς ελληνικούς προορισμούς το 2022 σε σχέση με το 2019. Οι διαθέσιμες θέσεις της Jet2 για το 2022 θα είναι 1,44 εκατ. και οι πτήσεις θα διεξάγονται από 10 βρετανικά προς 15 ελληνικά αεροδρόμια, ενώ θα πραγματοποιoύνται 270 πτήσεις την εβδομάδα προς ελληνικούς προορισμούς.

Την πρόθεση να ενισχύσει τις πτήσεις για Ελλάδα το 2022 έχει εκφράσει και η British Airway.

Στον διπλασιασμό των αφίξεων στην Ελλάδα αναφέρθηκε και ο όμιλος της TUI κατά την πρόσφατη ανακοίνωση της συμφωνίας για τη σύσταση του Co-Lab στη Ρόδο. «Πέρυσι 1,5 εκατομμύριο πελάτες της TUI επισκέφτηκαν την Ελλάδα» σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου, προσθέτοντας ότι ο σχεδιασμός για το τρέχον έτος αφορά 3 εκατομμύρια πελάτες της TUI στην Ελλάδα. Αν μάλιστα η προαναφερθείσα πρόβλεψη υλοποιηθεί, θα σημάνει ότι οι επισκέπτες που θα ταξιδέψουν στην Ελλάδα μέσω του ομίλου θα ξεπεράσουν ακόμα και τα επίπεδα του 2019.

Τέλος, νέους ελληνικούς προορισμούς, οι οποίοι μάλιστα δεν είναι τόσο πολυσύχναστοι, για τη σεζόν του 2022 προσθέτουν και ανεξάρτητοι Βρετανοί tour operators, όπως για παράδειγμα oι Sunvil και Planet Holidays με νέα πακέτα για Λέσβο, Σκύρο, Κουφονήσια κ.ά.

Η σημασία της βρετανικής αγοράς

Σημειωτέον ότι η Βρετανία αποτελεί βασική αγορά-τροφοδότη του ελληνικού τουρισμού όλα τα προηγούμενα χρόνια.

Για μια τάξη μεγέθους αρκεί να σημειώσουμε ότι ο εισερχόμενος τουρισμός από το Ην. Βασίλειο την τετραετία 2016-2019 σημείωσε αύξηση κατά 20,9%, από 2,9 εκατ. ταξιδιώτες το 2016 σε 3,5 εκατ. το 2019. Την πρώτη πανδημική χρονιά οι αφίξεις από το Ην. Βασίλειο κατέγραψαν μείωση κατά -69,5%, σε 1,1 εκατ. ωστόσο το 2021 - αν και αργοπορημένα λόγω του καθυστερημένου ανοίγματος των ταξιδίων των Βρετανών στο εξωτερικό, η ταξιδιωτική κίνηση από το Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκε κατά 45,9% και διαμορφώθηκε σε 1,548 εκατ. ταξιδιώτες (σ.σ. Στοιχεία από την ΤτΕ για την περίοδο Ιανουαρίου - Νοεμβρίου)

Αντίστοιχα οι εισπράξεις από το Ην. Βασίλειο την περίοδο 2016-2019 εμφάνισαν αύξηση από 1,9 δισ. ευρώ το 2016 σε 2,6 δισ. ευρώ το 2019. Το 2020 η μείωση έφτασε το 70,5%, με τις εισπράξεις να ανέρχονται σε 756 εκατ. ευρώ ενώ την περίοδο Ιανουαρίου - Νοεμβρίου (για την οποία υπάρχουν μέχρι στιγμής διαθέσιμα στοιχεία) οι εισπράξεις από Βρετανία παρουσίασαν αύξηση κατά 95,6% και διαμορφώθηκαν στα 1,47 δισ. ευρώ.

Η Μέση κατά Κεφαλή Δαπάνη των Βρετανών την περίοδο 2016-2019 αυξήθηκε κατά 9,1%, από 672 ευρώ το 2016 σε 733 ευρώ το 2019 και το 2020 μειώθηκε στα 707 ευρώ, κινήθηκε δηλαδή υψηλότερα από την μέση δαπάνη της χώρας. Όσο για την Μέση Δαπάνη ανά Ταξίδι των ταξιδιωτών του Ηνωμένου Βασιλείου έφτασε την τρέχουσα χρονιά τα 1.039,8 ευρώ, καταγράφοντας την υψηλότερη ετήσια αύξηση.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Σε διαφορετικές ταχύτητες συνεχίζει να κινείται ο τουρισμός - Κλειδί η μη οριζόντια στήριξη των επιχειρήσεων

Τουρισμός: Θετικές οι πρώτες ενδείξεις για το καλοκαίρι του 2022

Βαθύτερα το χέρι στην τσέπη έβαλαν οι τουρίστες που επισκέφτηκαν την Ελλάδα το 2021

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider