Ούτε λίγο ούτε πολύ, ένα 49% των Σινγκαπουριανών θεωρούν την Ιαπωνία ως τον επόμενο ταξιδιωτικό προορισμό των διακοπών τους, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς YouGov, την οποία επικαλείται το CNBC.
Και το ενδιαφέρον αυτό, ίσως είναι ακόμα μεγαλύτερο μεταξύ των νεαρών πολιτών. Περίπου το 68% των Σινγκαπουριανών ηλικίας 16 έως 24 ετών, δήλωσαν ότι για τις «επόμενες διακοπές τους» σκέφτονται την Ιαπωνία, συγκριτικά με το 37% των ηλικίας 55 ετών και πάνω, σύμφωνα με την έρευνα που δημοσιεύτηκε τον Μάιο.
Η Ιαπωνία ήταν η κορυφαία επιλογή των συμμετεχόντων στην έρευνα, συγκεντρώνοντας ένα υψηλό ποσοστό, με την δεύτερη επιλογή, την Ταϊβάν, να συγκεντρώνει το ενδιαφέρον του 39% των ερωτηθέντων. Περί το 26% εκδήλωσε ενδιαφέρον για διακοπές στη Μαλαισία, αλλά ίσως αυτό να επηρεάζεται από την ερώτηση της έρευνας, η οποία αφορούσε ιδίως στα «αεροπορικά» ταξιδιωτικά σχέδια.
Παρ’ όλα αυτά, η Wanping Aw, CEO του ταξιδιωτικού πρακτορείου Tokudaw με έδρα το Τόκιο, δήλωσε ότι η εταιρεία της γνώρισε μια ευρεία ανάπτυξη των επιχειρήσεων της, αφότου η Ιαπωνία άνοιξε ξανά τα σύνορά της τον Ιούνιο - με το 50% των αναζητήσεων και των παραγγελιών να προέρχονται από την Σιγκαπούρη, όπως σημείωσε.
Γιατί οι Σιγκαπουριανοί αρέσκονται στην Ιαπωνία
Η Ιαπωνία υπήρξε πάντα ένας δημοφιλής προορισμός για τους Σιγκαπουριανούς, σύμφωνα με την Aw, ιδιαίτερα ανάμεσα σε αυτούς που θέλουν μια εναλλαγή στις εποχές.
Η άνοιξη και ο χειμώνας είναι οι δύο «κορυφαίες εποχές» για τους ταξιδιώτες από την Σιγκαπούρη, κατά την ίδια: «Τους αρέσουν πολύ οι ανθισμένες κερασιές και το χιόνι».
Ο Σιγκαπουριανός έμπορος Alex Ng σχεδιάζει ένα ταξίδι στην Ιαπωνία αυτό το φθινόπωρο». Ως αυτο-χαρακτηριζόμενος «Ιαπωνόφιλος», είπε ότι η χώρα επιτυγχάνει έναν ιδανικό συνδυασμό ανάμεσα στο οικείο και στο άγνωστο, ομνύοντας στην ασφάλεια, την καθαρότητα και τον επαγγελματισμό, που προσομοιάζουν σε εκείνες της Σιγκαπούρης. Το φαγητό είναι επίσης οικείο -βασισμένο στο ρύζι με συστατικά όπως ψάρι, κρέας και tofu- αλλά «διακλαδώνεται» από εκεί σε μυριάδες συναρπαστικές κατευθύνσεις».
Ο Alex Ng τόνισε ότι οι περισσότεροι Σιγκαπουριανοί απολαμβάνουν τις ιδιομορφίες της Ιαπωνικής κουλτούρας, χαρακτηρίζοντάς την εμπειρία της ως «καθαρτική και εμπνευστική».
Η σύγχυση περισσεύει
Η Σιγκαπούρη είναι μία από τις πάνω από 100 χώρες και περιοχές που είναι σημειωμένες με «μπλε» στο χρωματικά κωδικοποιημένο ταξινομητικό σύστημα εισόδου της Ιαπωνίας.
Οι ταξιδιώτες από αυτά τα μέρη δεν υποχρεούνται να προσκομίσουν ένα τέστ Covid-19 ή καραντίνας κατά την προσέλευση, ή να έχουν εμβολιαστεί για να εισέλθουν. Ωστόσο απαιτούνται βίζες και μοριακά τεστ για την Covid-19, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της Πρεσβείας της Ιαπωνίας στην Σιγκαπούρη.
Αλλά οι απαιτήσεις πέραν αυτής, έχουν προκαλέσει σύγχυση σε πολλούς ταξιδιώτες, κατά τα λεγόμενα της Aw.
Αυτό είναι ιδιαίτερα αληθές όσον αφορά τον κανόνα που επιτρέπει στους τουρίστες να εισέλθουν, «μόνο όταν ένα ταξιδιωτικό πρακτορείο ανάμεσα στα πολλά που διοργανώνουν ένα τέτοιο ταξίδι, λειτουργεί ως οργανισμός παραλαβής των επισκεπτών», όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο Εξωτερικών της Ιαπωνίας.
Ιστοσελίδες όπως αυτή, χρησιμοποιούν μια «γλώσσα που μιλάει μπερδεμένα», είπε η Aw.«Και αυτή η παρεξήγηση χειροτερεύει από το γεγονός ότι οι ιαπωνικές πρεσβείες χρησιμοποιούν την λέξη - ταξιδιωτικό πακέτο». Ένα άλλο πρόβλημα είναι ότι «όλοι νιώθουν σύγχυση και άγχος από τη διαδικασία απόκτησης βίζας».
Τέλος, ο οδηγός
Πέραν της υποχρέωσής τους να συνεργάζονται με πρακτορείο, οι διεθνείς ταξιδιώτες πρέπει επίσης να ταξιδεύουν με οδηγό «όλες τις φορές».
Οι προσκεκλημένοι πρέπει να πληρώσουν για τον οδηγό, που είναι εργαζόμενος του ταξιδιωτικού πρακτορείου, ο οποίος από την άλλη πλευρά μπορεί να βοηθήσει με πράγματα όπως κρατήσεις εστιατορίων και δρομολόγια τραίνων.
Ωστόσο, σύμφωνα με την Ng, η ίδια θα ταξίδευε συχνότερα στην Ιαπωνία, αν οι ταξιδιωτικοί κανόνες της Ιαπωνίας ήταν λιγότερο «δυσκίνητοι».