«Τουρισμός Αξίας για την επόμενη ημέρα»: Πώς η εμπειρία μετασχηματίζει το ελληνικό τουριστικό μοντέλο

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
«Τουρισμός Αξίας για την επόμενη ημέρα»: Πώς η εμπειρία μετασχηματίζει το ελληνικό τουριστικό μοντέλο
Γεωργία Ζούνη, Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήματος Τουριστικών Σπουδών, Εβίτα Καλόγιωργα, Business Development Manager, THIS IS ATHENS-CONVENTION & VISITORS BUREAU, Δήμος Αθηναίων, Νίκος Κελαϊδίτης, Πρόεδρος του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (HATTA), Κυριάκος Κώτσογλου, Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού στην Περιφέρεια Κρήτης, Ιδιοκτήτης ξενοδοχείου εναλλακτικού τουρισμού EVGE Experience
Στο μετασχηματισμό του τουριστικού μοντέλου της Ελλάδας το οποίο πλέον θέτει στο επίκεντρο τον εμπλουτισμό της τουριστικής εμπειρίας για την προσέλκυση τουρισμού αξίας, αναφέρθηκαν εκπρόσωποι φορέων και επιχειρήσεων του κλάδου μιλώντας την Τρίτη στο συνέδριο «Τουρισμός Αξίας για την επόμενη ημέρα» που διοργάνωσε το Τμήμα Τουριστικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς στο Ξενοδοχείο Grand Hyatt Athens.

Στο μετασχηματισμό του τουριστικού μοντέλου της Ελλάδας το οποίο πλέον θέτει στο επίκεντρο τον εμπλουτισμό της τουριστικής εμπειρίας για την προσέλκυση τουρισμού αξίας, αναφέρθηκαν εκπρόσωποι φορέων και επιχειρήσεων του κλάδου μιλώντας την Τρίτη στο συνέδριο «Τουρισμός Αξίας για την επόμενη ημέρα» που διοργάνωσε το Τμήμα Τουριστικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς στο Ξενοδοχείο Grand Hyatt Athens.

Η κ. Γεωργία Ζούνη, Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Τουριστικών Σπουδών, η οποία συντόνισε την συζήτηση, επεσήμανε ότι ο Τουρισμός αξίας δεν αφορά στον αριθμό των τουριστών αλλά στην ποιότητα των εμπειριών. Η Ελλάδα έχει ένα ισχυρό brand name και αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι όπως δείχνουν οι έρευνες περί τους 500 εκατ. τουρίστες θέλουν να ταξιδέψουν στην Ελλάδα. Βασική προϋπόθεση για να προσελκύσει η χώρα μας τουρισμό αξίας είναι να διασφαλίσει την αξία και τη μοναδικότητά της και με τον κατάλληλο σχεδιασμό να διαμορφώσει τις σωστές εμπειρίες, όπως ανέφερε.

Οι φορείς και η αγορά κάνουν ήδη μεγάλα βήματα προς την κατεύθυνση της αναβάθμισης της τουριστικής εμπειρίας. Η κ. Εβίτα Καλόγιωργα, Business Development Manager του THIS IS ATHENS-CONVENTION & VISITORS BUREAU στο δήμο Αθηναίων αναφέρθηκε στον ομώνυμο ψηφιακό οδηγό της πόλης, το «ψηφιακό σπίτι» της πόλης, το οποίο αποτελεί την πρώτη επαφή του επισκέπτη με την πόλη κατά την αναζήτησή τους στο διαδίκτυο, όπως σηεμίωσε. Η προβολή της Αθήνας στο εξωτερικό επεκτείνεται πέρα από τα κλασικά αξιοθέατα και τους αρχαιολογικούς χώρους όπως είναι για παράδειγμα, η Ακρόπολη, και περικλείει τις εμπειρίες τις οποίες ο επισκέπτης μπορεί να αποκομίσει 365 ημέρες το χρόνο. Πρόκειται για ένα «story telling», το οποίο βασίζεται σε θεματικές όπως είναι το ποτό και το φαγητό, οι δραστηριότητες και τα αξιοθέατα, τα νέα και τα δρώμενα στην πόλη την εκάστοτε στιγμή. Η πλατφόρμα διαθέτει 450 άρθρα σε τρεις γλώσσες, αφορά σε 16 γειτονιές, έχει 2 εκατομμύρια μοναδικούς χρήστες και επιδιώκει να ξεσηκώσει τους τουρίστες να έρθουν στην Αθήνα. Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσεται και το Athens City Festival, το οποίο αποτελεί τη φυσική εξέλιξη της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας και διοργανώνεται εδώ και τρία χρόνια με δράσεις για την τέχνη, τον πολιτισμό, τη γαστρονομία κλπ ενώ πλαισιώνεται και από ενδιάμεσες δράσεις και events.

Εκτός όμως από τις εμπειρίες των τουριστών στην Αθήνα, τα νησιά υλοποιούν επίσης τη δική του στρατηγική για να αναδείξουν τη μοναδικότητά τους και να προσφέρουν στους τουρίστες μία εις βάθος γνωριμία με τον τόπο. Ο κ. Κυριάκος Κώτσογλου, Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού στην περιφέρεια Κρήτης και ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου εναλλακτικού τουρισμού EVGE Experience Boutique Hotel αναφέρθηκε στις δράσεις της περιφέρειας για την ανάδειξη της πολιτιστικής και φυσικής της κληρονομιάς σημειώνοντας ότι «η Κρήτη είναι ένας must see προορισμός για τέσσερις λόγους: τη φύση, τη γαστρονομία, την κουλτούρα και τη φιλοξενία». Η περιοχή αποτελεί ένα μείγμα πολιτισμών και καθεμία από τις περιοχές του νησιού χαρακτηρίζεται από διαφορετική φυσιογνωμία: ο βορράς είναι πιο κοσμοπολίτικος, η ενδοχώρα προσφέρει νέες ανακαλύψεις ενώ ο νότος είναι πιο εναλλακτικός. Κάθε μέρος έχει να πει μια ιστορία και ο τουρίστας μπορεί να την ακολουθήσει μέσα από τέσσερις διαφορετικές περιοχές, τα Λευκά Όρη, το Φαράγγι της Σαμαριάς, τον Ψηλορείτη και το Γεωπάρκο της Σητείας. Τα μονοπάτια αυτά έχουν χαρτογραφηθεί και είναι διαθέσιμα στους επισκέπτες στα ξενοδοχεία μέσω QR CODE, μια προσφορά της περιφέρειας. Ταυτόχρονα, η Κρήτη έχει αναδειχθεί σε Γαστρονομική Περιφέρεια για το 2026 στην Ευρώπη, κάτι που απέκτησε με τη «μαγεία της απλότητας» όπως χαρακτηριστικά ανέφερε. Αναφερόμενος στις προϋποθέσεις ανάδειξης των προορισμών, σημείωσε ότι ο δημόσιος τομέας δημιουργεί το πλέγμα για να καταστεί μια περιοχή γνωστή ενώ, όπως εκτίμησε, ο ήλιος και η θάλασσα παύουν να αποτελούν τα στοιχεία που μονοπωλούν το ενδιαφέρον, το οποίο μετατοπίζεται πλέον στην εμπειρία.

Ωστόσο, η μετάβαση από το μαζικό τουρισμό στον τουρισμό της εμπειρίας πρέπει να γίνει προσεκτικά, με ορθή διαχείριση και να ληφθούν υπ’ όψιν τα δομικά προβλήματα, όπως σημείωσε ο κ. Νίκος Κελαϊδίτης, Πρόεδρος του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (HATTA). Αναφερόμενος στην έννοια του «υπερτουρισμού» τόνισε ότι πρέπει να δίνεται προσοχή στο επικοινωνιακό σκέλος και να μην τον δαιμονοποιούμε. Ως προς την επόμενη μέρα, εκτίμησε ότι «είμαστε αιχμάλωτοι της επιτυχίας γιατί παραδίδουμε κάτι επιτυχημένο το οποίο πρέπει να εμπλουτιστεί».

Αναλύοντας περαιτέρω, επεσήμανε ότι ο HATTA συμμετέχει σε ένα διεθνές και ευρωπαϊκό δίκτυο οργανισμών αναλαμβάνοντας ενεργό ρόλο και διασυνδέοντας 90.000 επιχειρήσεις ενώ υπογράμμισε το ρόλο του tour operator, ο οποίος είναι ουσιαστικά εκείνος ο οποίος φέρνει τον κόσμο στον εκάστοτε προορισμό. Στο πλαίσιο αυτό, διοργανώνει καμπάνιες και συνέδρια όπως είναι η διεξαγωγή της Πρώτης Παγκόσμιας Συνάντησης των επιχειρήσεων του κλάδου, η οποία έλαβε χώρα στην Ελλάδα και προσέλκυσε εκπροσώπους από 33 χώρες. Τέλος, αναφερόμενος στις πρωτοβουλίες που θα αναβαθμίσουν την τουριστική εμπειρία ανέδειξε την ανάγκη σύνδεσης του πρωτογενούς τομέα με τον Τουρισμό, όπως είναι για παράδειγμα η καλλιέργεια βιολογικών προϊόντων στον περιβάλλοντα χώρο ενός ξενοδοχείου και η αξιοποίησή τους στο εστιατόριο, κάτι που ήδη έχει εφαρμόσει ο ίδιος στην επιχείρησή του.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider