Προσφυγικό και «γκρίζες» ναυλώσεις τα αγκάθια του yachting

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Προσφυγικό και «γκρίζες» ναυλώσεις τα αγκάθια του yachting

«Γκρίζες ναυλώσεις» και προσφυγικό αποτελούν τα μεγάλα αγκάθια του yachting, ενός κλάδου που θα μπορούσε να προσδώσει μεγάλη δυναμική στην ελληνική οικονομία, σύμφωνα με τα όσα υποστήριξαν τα στελέχη του κλάδου κατά το 16ο East Med Yacht Show.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, Αντώνη Στελλιάτο, το ελληνικό επαγγελματικό yachting μπορεί να συνεισφέρει στην ελληνική οικονομία όπως μέχρι το 2008, δηλαδή το 2,8% από το 18% που συνείσφερε ο τουρισμός στο ΑΕΠ αφού η χώρα μας προσφέρει στους λάτρεις του yachting αμέτρητες ευκαιρίες.

Ωστόσο για να γίνει αυτό, εξήγησε ο κ. Στελλιάτος, απαιτείται πέρα από την διαφήμιση του ελληνικού yachting παγκοσμίως κι ένα σταθερό θεσμικό και φορολογικό πλαίσιο ενώ θα πρέπει να κάνουμε και την ελληνική σημαία ελκυστική και ανταγωνιστική για τα επαγγελματικά και τα ιδιωτικά σκάφη. «Αντί να βλέπουμε τις διάφορες κόκκινες, κίτρινες, πράσινες σημαίες να κυματίζουν στα πελάγη -και στα περισσότερα όχι νόμιμα- να αγωνιστούμε ώστε η περήφανη ελληνική σημαία να κυματίζει στα πελάγη μας στα εξαιρετικής κατασκευής ελληνικά πλοία, επανδρωμένα από ελληνικά πληρώματα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Στελλιάτος.

«Στη δύσκολη αυτήν περίοδο για την Ελλάδα οφείλουν όλες οι πλευρές να συνεργαστούν και να ενώσουν τη δημιουργικότητά τους» κατέληξε ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι δεν θα υπάρξει εκ νέου έξαρση του προσφυγικού όπως έγινε πέρυσι, με αποτέλεσμα τα τουριστικά σκάφη να φύγουν από την Ελλάδα και να προτιμήσουν να δουλέψουν σε Κροατία και Μαυροβούνιο» τόνισε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού .

Όπως σημείωσαν οι επαγγελματίες του κλάδου η φετινή χρονιά αναμένεται καλύτερη από την περσινή ειδικά για τα ιστιοπλοϊκά καταμαράν και τα μηχανοκίνητα χαμηλού κόστους. Αντίθετα, τα επανδρωμένα με οκτώ και δέκα άτομα πλήρωμα θα παραμείνουν για άλλη μια χρονιά σε χαμηλά επίπεδα. Συγκρατημένα αισιόδοξοι για τη φετινή χρονιά είναι και οι 70 τουριστικοί πράκτορες από 14 χώρες που ήρθαν να δουν από κοντά τα 60 σκάφη που συμμετέχουν στο φετινό Σαλόνι.

Την ανάπτυξη μιας συνολικής πολιτικής για τον θαλάσσιο τουρισμό με στόχο να στηρίξει την οικονομία της χώρας προωθεί και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σύμφωνα με τα όσα υποστήριξε ο αρμόδιος υπουργός, Παναγιώτης Κουρουμπλής στο πλαίσιο του συνεδρίου. Όπως σημείωσε ο αρμόδιος υπουργός «η γαλάζια ανάπτυξη παραμένει διαχρονικά συνδεδεμένη με τον ελληνικό λαό αρκεί να σκεφτεί κανείς πως μιλάμε για μια χώρα 97η σε έκταση αλλά 11η σε ακτογραμμές». Να υπενθυμίσουμε ότι ο κ. Κουρουμπλής είχε από τον Απρίλιο προαναγγείλει σε συνέντευξή του μειώσεις στα τέλη ελλιμενισμού τους μήνες που είναι αδρανή τα τουριστικά σκάφη. Ανταποκρινόμενοι στο πάγιο αίτημα των φορέων που ασχολούνται με τις μαρίνες και κατανοώντας πως η τιμή είναι αποτρεπτική για πολλά σκάφη να έρθουν στην Ελλάδα είχε αναφέρει χαρακτηριστικά πως θα συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο διάταξη η οποία ορίζει την τιμή τους μήνες που δεν είναι σε λειτουργία στα 3 ευρώ από τα 8 που είναι σήμερα, δηλαδή εκεί που θα πλήρωνε κάποιος ένα μήνα 120 ευρώ να πληρώσει 45 ευρώ» είχε αναφέρει χαρακτηριστικά. Στην ίδια συνέντευξη μάλιστα ο υπουργός είχε αναφερθεί και στις γκρίζες ναυλώσεις τονίζοντας πως θα προωθηθεί «το μητρώο σκαφών σε συνδυασμό με το παρατηρητήριο. Όπως είχε εξηγήσει τότε είχαν παρατηρηθεί στο παρελθόν πολλές παράνομες ναυλώσεις από μη νόμιμα σκάφη τα οποία στερούσαν έσοδα από τα κρατικά ταμεία και κερδοφορούσαν εις βάρος των επαγγελματιών. Όπως είχε τότε πει το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα υλοποιούνταν μέσα στους επόμενους μήνες και θαπεριόριζε κατά πολύ τις παράνομες ναυλώσεις.

Από πλευράς του, ο τομεάρχης ναυτιλίας της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννης Πλακιωτάκης, έθεσε ο θέμα της υπερφορολόγησης αλλά και την αναγκαιότητα θέσπισης ηλεκτρονικού μητρώου.

Ώθηση στον κλάδο στοχεύει να δώσει και η Περιφέρεια Αττικής. Όπως σημείωσε η περιφερειάρχης Ρένα Δούρου, η περιφέρεια στοχεύει στη στήριξη του θαλάσσιου τουρισμού μέσω της συνολικής ευρωπαϊκής στρατηγικής τουριστικής ανάπτυξης αλλά και με τον σχεδιασμό και ανάπτυξη μαρινών, μεταξύ άλλων.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider