Τελευταία ενημέρωση 14:26
Χωρίς σαφή κατεύθυνση και με μεικτά πρόσημα κινούνται οι αγορές της Ευρώπης καθώς αρχίζει να εξασθενεί η δυναμική της προηγούμενης εβδομάδας.
Οι επενδυτές επεξεργάζονται τα νέα δεδομένα για τον πληθωρισμό στην Ισπανία που ανήλθε στο 3,2% για το Μάρτιο και τα στοιχεία για την ενισχυμένη καταναλωτική εμπιστοσύνη στη Γαλλία, αναμένοντας και περαιτέρω εξελίξεις που θα καθορίσουν τις κινήσεις τους την τελευταία εβδομάδα του Μαρτίου, η οποία, σημειωτέον, περιλαμβάνει τη Μεγάλη Παρασκευή των Καθολικών.
Ο πανευρωπαϊκός Stoxx 600 κινείται σταθεροποιητικά στις 511.57 μονάδες, ενώ ο Eurostoxx 50 ενισχύεται 0,45% στις 5.087 μονάδες. Σε θετικό έδαφος κινείται ο δείκτης των λιανικών πωλήσεων με κέρδη 1,85%, ενώ απώλειες 1,08% καταγράφει ο τουριστικός κλάδος.
Στο Λονδίνο, ο βρετανικός FTSE 100 αποδυναμώνεται 0,38% ή 29.39 μονάδες στις 7.902 μονάδες , ο γερμανικός DAX στην Φρανκφούρτη κινείται με κέρδη 0,47%, ενώ στη Γαλλία ο CAC 40 κερδίζει 0,36%. Στην Ισπανία ο IBEX 35 καταγράφει άνοδο 0,69%, ενώ ο ιταλικός FTSE MIB στο Μιλάνο κινείται σταθεροποιητικά στις 34.737 μονάδες.
Η μετοχή της H&M ανεβαίνει 12,79% καθώς ανακοίνωσε λειτουργικά κέρδη στο πρώτο τρίμηνο χρήσης που ξεπέρασαν σημαντικά τις εκτιμήσεις των αναλυτών.
Στο μεταξύ, συνεχίζονται οι ανακοινώσεις των νομισματικών πολιτικών από τις Κεντρικές Τράπεζες των ευρωπαϊκών κρατών, με τελευταία αυτή της Σουηδίας η οποία σήμερα διατήρησε σταθερά στο 4% τα επιτόκια. Η Riksbank παρά την αποκλιμάκωση του πληθωρισμού στην Σουηδία, δεν ακολούθησε το παράδειγμα της Ελβετίας που απροσδόκητα χαλάρωσε την νομισματική της πολιτική.
Στον απόηχο της ανακοίνωσης, η ισοτιμία ευρώ - κορόνας πλησίασε τις 11,5 κορόνες για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του 2023 πρωτού επιστρέψει στα κέρδη.
Στον επιχειρηματικό κλάδο, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault ανακοίνωσε ότι πρόκειται να πουλήσει πίσω στη Νissan έως και 2,5% των μετοχών της ιαπωνικής ομόλογής της, ως μέρος της ευρύτερης στρατηγικής της εταιρείας να επιστρέψει δυναμικά στην επενδυτική βαθμίδα.
Η επίτευξη αυτής της συμφωνίας θα μπορούσε να φέρει ρευστότητα 362 εκατ. ευρώ στα «ταμεία» της Renault και να βελτιώσει την χρηματοοικονομική θέση του ομίλου.