Στην τέταρτη διαδοχική αναθεώρηση επί τα χείρω για τις προοπτικές της ζήτησης πετρελαίου για φέτος αλλά και το 2025 προχώρησε την Τρίτη ο OPEC, αποδίδοντας την κίνηση αυτή στην πορεία της Κίνας, της Ινδίας και άλλων περιοχών.
Η πιο αδύναμη προοπτική υπογραμμίζει την πρόκληση που αντιμετωπίζει ο OPEC+, ο οποίος περιλαμβάνει τον Οργανισμό Πετρελαιοεξαγωγικών Χωρών και συμμάχους όπως η Ρωσία, η οποία νωρίτερα αυτό το μήνα ανέβαλε ένα σχέδιο για την έναρξη της αύξησης της παραγωγής τον Δεκέμβριο σε ένα πλαίσιο πτώσης των τιμών, όπως σημειώνει το Reuters.
Στη μηνιαία έκθεσή του που δόθηκε στη δημοσιότητα, ο OPEC προβλέπει ότι η παγκόσμια ζήτηση αργού θα αυξηθεί κατά 1,82 εκατ. βαρέλια την ημέρα το 2024, αναθεωρώντας πτωτικά την εκτίμηση που είχε κάνει τον προηγούμενο μήνα για αύξηση κατά 1,93 εκατ. βαρέλια την ημέρα.
Μέχρι τον Αύγουστο, ο ΟΠΕΚ είχε διατηρήσει τις προοπτικές αμετάβλητες από την πρώτη πρόβλεψή του τον Ιούλιο του 2023.
Στην έκθεση, ο ΟΠΕΚ μείωσε επίσης την εκτίμηση για την αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για το 2025 σε 1,54 εκατομμύρια bpd από 1,64 εκατομμύρια bpd.
Η Κίνα αντιπροσώπευε το μεγαλύτερο μέρος της υποβάθμισης του 2024 σύμφωνα με την έκθεση. O OPEC μείωσε την πρόβλεψή του για την κινεζική ανάπτυξη σε 450.000 bpd από 580.000 bpd. O OPEC σημειώνει ότι η χρήση diesel τον Σεπτέμβριο κατέγραψε ετήσια μείωση για έβδομο διαδοχικό μήνα.
«Το diesel βρίσκεται υπό πίεση λόγω της επιβράδυνσης του τομέα κατασκευών εν μέσω της ασθενούς μεταποιητικής δραστηριότητας, αλλά και τη συνεχιζόμενη αύξηση του αριθμού των φορτηγών που κινούνται με LNG», σημειώνει ο OPEC στην έκθεσή του για την Κίνα.
Το πετρέλαιο τύπου Brent, παράδοσης Ιανουαρίου 2025, περιόρισε τα κέρδη του μετά τη δημοσίευση της έκθεσης και κινείται αυτήν την ώρα στα 72,30 δολάρια το βαρέλι.
Σημειώνεται ότι οι προβλέψεις της αγοράς για τη ζήτηση αργού το 2024 παρουσιάζουν διαφορές, εν μέρει λόγω της διάστασης απόψεων για τη ζήτηση από την Κίνα και τον ρυθμός μετατόπισης του πλανήτη προς τη χρήση καθαρότερων καυσίμων.