Tα 10 τρομερά επιτεύγματα της «νέας» Opel

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Tα 10 τρομερά επιτεύγματα της «νέας» Opel
H γερμανική μάρκα καλπάζει πλέον μετά την εξαγορά της από τη γαλλική PSA και ανακτά σταδιακά όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά, που την είχαν κάνει τόσο επιτυχημένη στο παρελθόν.

Δεν έχουν συμπληρωθεί ούτε δύο χρόνια από την εξαγορά της Opel από τον γαλλικό όμιλο της PSA και η μάρκα με σήμα τον κεραυνό κατάφερε να επιστρέψει μετά από δεκαετίες στην κερδοφορία, αλλά και –το σημαντικότερο- να ατενίζει με αισιοδοξία το μέλλον. Μία αισιοδοξία, η οποία πηγάζει από την επιτυχημένη αναδιάρθρωση της εταιρείας, τις ελευθερίες που απολαμβάνει σε σχέση με τον ασφυκτικό έλεγχο της πρώην μητρικής της, GM, τον εξωστρεφή πλέον χαρακτήρα της και τα γρήγορα βήματα «εξηλεκτρισμού της». Ας δούμε λοιπόν τα καταπληκτικά επιτεύγματα της Opel την τελευταία διετία, χάρη στα οποία έγινε και πάλι η γερμανική μάρκα από το Ρίσελσχαϊμ ανταγωνιστική και κερδοφόρα.

1. Πλάνο εξυγίανσης

Πολύ σημαντικότερη από την ανακοίνωση ενός πλάνου εξυγίανσης, είναι η σωστή και αποτελεσματική υλοποίησή του στην πράξη. Εδώ πήρε η Opel άριστα, καθώς σε αυτή την προσπάθεια συμμετείχε όλο το προσωπικό της με στόχο τη μείωση του κόστους παραγωγής, την καλύτερη τιμολογιακή τοποθέτηση της μάρκας και βέβαια την αύξηση του ποσοστού κερδοφορίας ανά όχημα.

2. Η μεταγραφή στην PSA

Η ένταξη της Opel στον όμιλο Peugeot/Citroen/DS αποδείχθηκε εξαιρετικά ωφέλιμη, καθώς άλλαξε η ίδια η φιλοσοφία της μάρκας σε θεμελιώδη ζητήματα. Το 2018 μείωσε η Opel το κόστος παραγωγής της ανά αυτοκίνητο κατά 367 ευρώ λειτουργώντας πιο ορθολογικά, για παράδειγμα για το Insignia προβλέπονταν 20 διαφορετικοί τύποι τιμονιού και τώρα υπάρχουν πολύ λιγότεροι. Επίσης, δημιουργήθηκαν στα εργοστάσια της Opel ειδικοί χώροι για τους προμηθευτές της, ώστε να μειωθούν οι απαιτούμενοι χρόνοι και τα κόστη παραγωγής.

3. Επαναφορά στις γερμανικές ρίζες

Η Opel είχε χάσει σε μεγάλο βαθμό τον γερμανικό χαρακτήρα της ως μέλος του αμερικανικού ομίλου της GM. Με την PSA εξελίσσει και σχεδιάζει πλέον όλα τα μοντέλα της στο Ρίσελσχαϊμ και έχει πολύ περισσότερες ελευθερίες. Επίσης, απέκτησε πάλι πρόσβαση σε κερδοφόρες αγορές, όπως της Ρωσίας, όπου επανήλθε δυναμικά.

4. Το management

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Opel, Μίκαελ Λόσελερ, δεν ανήκει στους petrolheads και βλέπει τα πάντα με αυστηρά επιχειρηματικά κριτήρια. Ωστόσο στην ομάδα συμβούλων του υπάρχουν πολλά άτομα, στις φλέβες των οποίων κυλά βενζίνη αντί αίμα και αυτό αποτυπώνεται και σε διάφορα πρωτότυπα της μάρκας, όπως το εντυπωσιακό GT X Eperimental, που θα είχε κοπεί με συνοπτικές διαδικασίες από τη GM.

5. Μερίδια αγοράς

Το ευρωπαϊκό μερίδιο αγοράς της Opel έχει μειωθεί περίπου στα μισά τα τελευταία 20 χρόνια. Ακόμη όμως και έτσι, κατάφερε να εμφανίσει η εταιρεία πέρυσι 859 εκατ. ευρώ κέρδη! Ετσι θεωρείται απολύτως εφικτό, να αυξήσει ακόμη περισσότερο την κερδοφορία της, όσο αυξάνονται και οι πωλήσεις της.

6. Τα μελλοντικά μοντέλα της Opel

Τα μοντέλα Crossland X και Grandland X εξελίχθηκαν από κοινού με την Peugeot, πριν την εξαγορά της Opel από την PSA. Αναμφίβολα, θα υπάρξει στο μέλλον ακόμη στενότερη συνεργασία, όμως η Opel θέλει να «κρατήσει» την ψυχή της και υπόσχεται, ότι το νέο Corsa θα δείξει με ξεκάθαρο τρόπο τη νέα φιλοσοφία της παρά τη χρήση κοινών πατωμάτων και μηχανικών μερών.

7. Η διαφοροποίηση από τις Peugeot και Citroen

Το νέο Corsa θα «κάνει μπαμ» από μακριά, ότι είναι ένα γνήσιο Opel. Αυτό θα ισχύει τόσο εσωτερικά, όσο και εξωτερικά, καθώς –για παράδειγμα- θα εφοδιάζεται με προβολείς Matrix-LED, που θα αποτελούν σήμα κατατεθέν του και προβλέπονται κανονικά μόνον σε μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών.

8. Τα ηλεκτροκίνητα Opel

Οι νέες πλατφόρμες της PSA βοηθούν αφάνταστα το πέρασμα της Opel στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του πολυαναμενόμενου νέου Corsa, που θα κυκλοφορήσει ως αμιγώς ηλεκτρικό, ενώ μέχρι και τον επόμενο χρόνο θα λανσάρει η Opel άλλα τρία μοντέλα παρόμοιας τεχνολογίας: Το Grandland X με Plug-in υβριδική τεχνολογία, τον διάδοχο του Mokka σε ηλεκτροκίνητη εκδοχή και το βανάκι Vivaro-e. Πρόκειται για μοντέλα, τα οποία ανήκουν στις δημοφιλέστερες κατηγορίες με μεγάλη ζήτηση και θα κατασκευάζονται στα εργοστάσια της PSA, ενώ για παράδειγμα το ηλεκτρικό Ampera-e από την εποχή της GM παράγεται στο μακρινό Ντιτρόιτ με προτεραιότητα στην αμερικανική αγορά.

9. Οι προδιαγραφές των ηλεκτρικών Opel

Οι άνθρωποι της Opel γνωρίζουν, ότι για να γίνει το Big Bang στην ηλεκτροκίνηση, πρέπει να αυξηθεί η αυτονομία των ηλεκτρικών μοντέλων, να αναπτυχθούν οι απαιτούμενες υποδομές και να μειωθούν θεαματικά οι τιμές αγοράς τους. Ετσι υπόσχονται, ότι το Corsa-e θα διατίθεται σε ανταγωνιστικές τιμές, με στόχο ένα όσο το δυνατόν πλατύτερο αγοραστικό κοινό.

10. Οι νέες αγορές

Η Opel βγαίνει πλέον εκτός ευρωπαϊκών συνόρων και κοιτά και προς άλλες αγορές, όπως είναι για παράδειγμα η κινέζικη. Το 2018 δυνάμωσε την παρουσία της στην Αφρική, όπου θα συναρμολογεί αυτοκίνητα στη Ναμίμπια, επέστρεψε στη Χιλή και θα κάνει αισθητή την παρουσία της στη Ρωσία, όπου θα παράγει και θα πωλεί από εφέτος αυτοκίνητα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider