Μόνο ο Ιούλιος ήταν ανοδικός μήνας αναφορικά με τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη το 2019. Οι υπόλοιποι εφτά μήνες στο οκτάμηνο, ήταν πτωτικοί από 0,1 έως και 8,4%. Αντίθετα με την ελληνική αγορά αυτοκινήτου, που παρουσιάζει άνοδο 9.8% το οκτάμηνο, στην Ευρώπη οι κατασκευαστές είναι εξαιρετικά προβληματισμένοι.
Δεν είναι μόνο το γεγονός ότι σχεδόν όλοι οι μήνες του 2019 είναι πτωτικοί σε σχέση με το 2018. Η μείωση είχε ξεκινήσει με ένταση από το τέλος του 2018, καθώς οι μήνες Σεπτέμβρης, Οκτώβρης, Νοέμβρης και Δεκέμβρης ήταν έως και 23,5% πτωτικοί σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες το 2017. Συνολικά στο πρώτο οκτάμηνο του 2019, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018, η μείωση των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων στην Ευρώπη είναι 3,2%. Χαρακτηριστικός είναι ο πίνακας που ακολουθεί.
Οι πιο μαζικές μάρκες είναι και οι πλέον «χαμένες» στη μάχη των πωλήσεων, με τη μείωση της Nissan να φτάνει το 48% τον Αύγουστο, της Renault το 38% και της Fiat το 26%. Η VW επίσης, είχε κατά 14% μειωμένες πωλήσεις σε σχέση με τον Αύγουστο του 2018.
Όπως ήδη έχετε διαβάσει στο insider, η παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου επίσης παρουσιάζει σημαντική ύφεση το 2019 με τις μεγαλύτερες , όπως αυτή της Κίνας, να φρενάρει σημαντικά και να πέφτει κατά 12% το πρώτο εξάμηνο του έτους. Αρκετά στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας μιλούν για έναν ορατό κίνδυνο παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης, η οποία δεν θα ξεκινήσει από τον κλάδο των ακινήτων και των τραπεζών όπως το 2008 αλλά από των αυτοκινήτων.