10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Viber Whatsapp Μοιράσου το
10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Σε κάποιες χώρες, όπως στη Νορβηγία, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ήδη επικρατήσει των συμβατικών σε πωλήσεις. Επειδή δεν θα τα αποφύγουμε λοιπόν, ας τα γνωρίσουμε καλύτερα.

Στη χώρα μας το μερίδιο πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ακόμα εξαιρετικά μικρό, μόλις 0,6% τον Ιανουάριο του 2020, μοιραία όμως την επόμενη πενταετία θα γνωρίσουν σημαντική αύξηση.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα ακολουθούν κάποιες «δοξασίες», οι οποίες δεν είναι χωρίς βάση.

Καθώς ωστόσο η τεχνολογία τους κάνει άλματα, καλό θα είναι να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα στερεότυπα και να διαπιστώσουμε κατά πόσο ανταποκρίνονται στην αλήθεια.

Αν εξαιρεθεί ο ήχος του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος στα περισσότερα αυτοκίνητα δεν είναι αυτός της… Ferrari, σε κάθε άλλη παράμετρο λειτουργίας ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι με μεγάλη διαφορά καλύτερος. Έχει πολύ υψηλό λόγο ροπής προς την ισχύ του, η οποία μάλιστα αποδίδεται από την πρώτη στροφή λειτουργίας του. Είναι πολύ πιο ελαφρύς. Έχει εξαιρετικά άμεση απόκριση. Και, όπως θα δείτε στο μέλλον, με πολύ λίγα χρήματα θα μπορεί κανείς να αυξάνει ή να μειώνει την ισχύ του κατά βούληση.

Ναι, όπως και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης χαλούν. Ωστόσο, σχεδόν κανείς κινητήρας αυτοκινήτου δεν έχει 8-10 χρόνια εγγύηση, όπως κατά βάση έχουν οι μπαταρίες των σύγχρονων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό άλλωστε είναι και το προσδόκιμο ζωής ενός αυτοκινήτου, οπότε ο ιδιοκτήτης δεν έχει να ανησυχήσει για τίποτα.

Αυτό ήταν αλήθεια, έως σήμερα. Μέσα στο 2020 περιμένουμε πολλά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, στο μέγεθος ενός VW Golf με κόστος κάτω από 30.000 ευρώ. Ταυτόχρονα, ακόμα και με τις σημερινές τιμές, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μετά τις 100.000 χιλιόμετρα έχει εξισώσει το κόστος του με ένα αντίστοιχο συμβατικό, λόγω της πολύ μικρότερης κατανάλωσης και των εξόδων χρήσης και συντήρησης.

Το αντίθετο. Έξυπνες λύσεις διαχείρισης θα επιτρέπουν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όχι μόνο να τροφοδοτούνται από το δημόσιο δίκτυο, αλλά και να το τροφοδοτούν. Επίσης, στο χρήστη θα προτείνονται οι ώρες της ημέρας όπου η φόρτιση θα είναι φτηνότερη και πιο οικολογική. Επίσης, σε περίπτωση ανάγκης τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούν να παρέχουν ενέργεια στο σπίτι.

Μόνο ορισμένα υλικά από τις μπαταρίες δεν ανακυκλώνονται. Και πάλι όμως, οι μπαταρίες των αυτοκινήτων μπορούν, μετά την ολοκλήρωση του κύκλου ζωής τους σε αυτά, να χρησιμοποιηθούν σε οικιακές και άλλες χρήσεις. Ο κύκλος ζωής τους είναι σημαντικά μεγαλύτερος των 10-15 ετών.

Μελέτες έχουν δείξει ότι ακόμα και όταν η ηλεκτρική ενέργεια για τα αυτοκίνητα παράγεται μέσω μεθόδων που εκλύουν CO2, όπως από λιγνίτη ή φυσικό αέριο, πάλι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μικρότερο αποτύπωμα CO2. Στην περίπτωση δεν των ανανεώσιμων πηγών παραγωγής ηλεκτρικού, έχουν τεράστιο πλεονέκτημα.

Λάθος, πλέον. Ήδη στην Ευρώπη, αλλά και σε ορισμένα σημεία στη χώρα μας, υπάρχουν φορτιστές των 50 Κw/h που φορτίζουν έως το 80% τις μπαταρίες ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε μισή έως μια ώρα, ανάλογα με τη χωρητικότητά τους. 

Όχι περισσότερο από ότι αυτά με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η αλήθεια είναι ότι δεκαετίες πριν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου ήταν επιρρεπείς στις αναφλέξεις, σήμερα όχι. Ταυτόχρονα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις αποκοπής της ροής ενέργειας, ενώ οι μπαταρίες τους βρίσκονται σε εξαιρετικά ανθεκτικά, ξεχωριστά πλαίσια στο κάτω μέρος τους αμαξώματος.

Αυτό στο παρελθόν ήταν αλήθεια, πλέον όχι. Έως και τους -10 βαθμούς δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Ταυτόχρονα, για ακόμα χαμηλότερες ή πολύ υψηλές θερμοκρασίες,  τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις θέρμανσης και ψύξης των μπαταριών.

Κάποτε αυτό μπορεί να ίσχυε, σήμερα όχι. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα νέας γενιάς έχουν από 250 έως και 400 χλμ. αυτονομία κατά μέσο όρο. Πάντα σε πραγματικές συνθήκες, με χρήση κλιματισμού ή υψηλές ταχύτητες. To Tesla Model 3 της εικόνας, έχει αυτονομία έως και 518 χλμ.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

20:15

Βορίδης: Να μην επιτρέψουμε να συμβεί ξανά αυτό που έγινε στο Μάτι

20:05

Αναβάθμιση των κερδών το 2024 από Philip Morris

19:54

Διάγγελμα Μπάιντεν την Πέμπτη - Σύντομα ο νέος επικεφαλής της Μυστικών Υπηρεσιών

19:43

Crowdstrike: Όταν ένα απλό bug προκαλεί παγκόσμιο χάος, ανυπολόγιστες ζημιές και δείχνει το δρόμο για ρύθμιση

19:41

Σε τροχιά υλοποίησης το Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Σπάρτης

19:39

Πατέλης: Χωρίς τη συμφωνία Attica - Παγκρήτιας θα είχαμε κούρεμα καταθέσεων

19:32

Νοσοκομεία: Ο στρατηγικός σχεδιασμός του υπουργείου Υγείας για τη μείωση των ληξιπρόθεσμων οφειλών 

19:20

Έλον Μασκ: Η woke κουλτούρα σκότωσε τον γιο μου - Θα την καταστρέψω

19:10

Νέα μικρή άνοδος στις ευρωαγορές - Κατρακύλα 7,73% για Porsche

19:00

Eurobank: Οι αποφάσεις της τακτικής γενικής συνέλευσης - Πώς θα διανεμηθεί το μέρισμα

18:57

Παπαθανάσης για λιμάνι Σούδας: Εκσυγχρονίζεται με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης

18:55

Πυροσβεστική: 62 πυρκαγιές το τελευταίο 24ωρο σε όλη την Ελλάδα

18:54

Γεωργιάδης: Έχουμε συνεργατική σχέση με τους γιατρούς - Δεν θέλουμε πόλεμο μαζί τους

18:49

Metlen: Πούλησε στην Schroders Greencoat 3 φωτοβολταϊκά πάρκα στη Βρετανία

18:42

Σταϊκούρας για Ν. Καρβάλη – Τοξότες: Θα συνδεθεί το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας με το σιδηροδρομικό δίκτυο

18:35

ΔΕΠΑ Εμπορίας: Δάνειο 390 εκατ. ευρώ από ΕΤΕπ για κατασκευή φωτοβολταϊκών πάρκων

18:30

Υπ. Ανάπτυξης: Σε πλήρη εξέλιξη τα έργα για το Τεχνολογικό Πάρκο 4ης γενιάς Thess INTEC

18:25

Πανώλη αιγοπροβάτων: 16 επιβεβαιωμένα κρούσματα σε Τρίκαλα και Λάρισα

18:20

Ενεργειακή αναβάθμιση και ανακαίνιση του ΚΠΨΥ της Παιδικής Πολυκλινικής Αθηνών

18:14

Οργή για τη ρύθμιση που επιτρέπει την επίταξη ιδιωτών γιατρων σε υποστελεχωμένα νοσοκομεία

18:07

Συνάντηση Κασσελάκη - Στουρνάρα την Τετάρτη στην ΤτΕ

18:02

Φωτιά στους Δελφούς: Πυρκαγιά σε δασική έκταση – Ήχησε το 112

17:59

Μητσοτάκης: «Είμαστε δίπλα στα Άτομα με Αναπηρία»

17:52

ΕΡΓΟΣΕ: Προκηρύχθηκε το έργο της νέας σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Νέα Καρβάλη -Τοξότες

17:45

Απόπειρα δολοφονίας Τραμπ: Παραιτήθηκε η επικεφαλής των Μυστικών Υπηρεσιών στις ΗΠΑ

17:34

Οξυγόνο στον πυθμένα του ωκεανού ανακάλυψαν επιστήμονες

17:25

Χρηματιστήριο: Κράτησε τις 1.480 μονάδες - Υψηλή μεταβλητότητα με χαμηλό τζίρο

17:24

Η Intracom Telecom εξελίσσει τη λειτουργική αποτελεσματικότητα του 5G

17:24

Σε υψηλό 3,5 ετών η μετοχή της Spotify με «φτερά» από συνδρομητές και κέρδη β' τριμήνου

17:17

Το ΣτΕ αποφάσισε την έκδοση του επιχειρηματία Ali Yesildag στην Τουρκία

gazzetta
gazzetta reader insider insider