10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Σε κάποιες χώρες, όπως στη Νορβηγία, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ήδη επικρατήσει των συμβατικών σε πωλήσεις. Επειδή δεν θα τα αποφύγουμε λοιπόν, ας τα γνωρίσουμε καλύτερα.

Στη χώρα μας το μερίδιο πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ακόμα εξαιρετικά μικρό, μόλις 0,6% τον Ιανουάριο του 2020, μοιραία όμως την επόμενη πενταετία θα γνωρίσουν σημαντική αύξηση.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα ακολουθούν κάποιες «δοξασίες», οι οποίες δεν είναι χωρίς βάση.

Καθώς ωστόσο η τεχνολογία τους κάνει άλματα, καλό θα είναι να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα στερεότυπα και να διαπιστώσουμε κατά πόσο ανταποκρίνονται στην αλήθεια.

Αν εξαιρεθεί ο ήχος του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος στα περισσότερα αυτοκίνητα δεν είναι αυτός της… Ferrari, σε κάθε άλλη παράμετρο λειτουργίας ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι με μεγάλη διαφορά καλύτερος. Έχει πολύ υψηλό λόγο ροπής προς την ισχύ του, η οποία μάλιστα αποδίδεται από την πρώτη στροφή λειτουργίας του. Είναι πολύ πιο ελαφρύς. Έχει εξαιρετικά άμεση απόκριση. Και, όπως θα δείτε στο μέλλον, με πολύ λίγα χρήματα θα μπορεί κανείς να αυξάνει ή να μειώνει την ισχύ του κατά βούληση.

Ναι, όπως και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης χαλούν. Ωστόσο, σχεδόν κανείς κινητήρας αυτοκινήτου δεν έχει 8-10 χρόνια εγγύηση, όπως κατά βάση έχουν οι μπαταρίες των σύγχρονων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό άλλωστε είναι και το προσδόκιμο ζωής ενός αυτοκινήτου, οπότε ο ιδιοκτήτης δεν έχει να ανησυχήσει για τίποτα.

Αυτό ήταν αλήθεια, έως σήμερα. Μέσα στο 2020 περιμένουμε πολλά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, στο μέγεθος ενός VW Golf με κόστος κάτω από 30.000 ευρώ. Ταυτόχρονα, ακόμα και με τις σημερινές τιμές, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μετά τις 100.000 χιλιόμετρα έχει εξισώσει το κόστος του με ένα αντίστοιχο συμβατικό, λόγω της πολύ μικρότερης κατανάλωσης και των εξόδων χρήσης και συντήρησης.

Το αντίθετο. Έξυπνες λύσεις διαχείρισης θα επιτρέπουν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όχι μόνο να τροφοδοτούνται από το δημόσιο δίκτυο, αλλά και να το τροφοδοτούν. Επίσης, στο χρήστη θα προτείνονται οι ώρες της ημέρας όπου η φόρτιση θα είναι φτηνότερη και πιο οικολογική. Επίσης, σε περίπτωση ανάγκης τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούν να παρέχουν ενέργεια στο σπίτι.

Μόνο ορισμένα υλικά από τις μπαταρίες δεν ανακυκλώνονται. Και πάλι όμως, οι μπαταρίες των αυτοκινήτων μπορούν, μετά την ολοκλήρωση του κύκλου ζωής τους σε αυτά, να χρησιμοποιηθούν σε οικιακές και άλλες χρήσεις. Ο κύκλος ζωής τους είναι σημαντικά μεγαλύτερος των 10-15 ετών.

Μελέτες έχουν δείξει ότι ακόμα και όταν η ηλεκτρική ενέργεια για τα αυτοκίνητα παράγεται μέσω μεθόδων που εκλύουν CO2, όπως από λιγνίτη ή φυσικό αέριο, πάλι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μικρότερο αποτύπωμα CO2. Στην περίπτωση δεν των ανανεώσιμων πηγών παραγωγής ηλεκτρικού, έχουν τεράστιο πλεονέκτημα.

Λάθος, πλέον. Ήδη στην Ευρώπη, αλλά και σε ορισμένα σημεία στη χώρα μας, υπάρχουν φορτιστές των 50 Κw/h που φορτίζουν έως το 80% τις μπαταρίες ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε μισή έως μια ώρα, ανάλογα με τη χωρητικότητά τους. 

Όχι περισσότερο από ότι αυτά με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η αλήθεια είναι ότι δεκαετίες πριν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου ήταν επιρρεπείς στις αναφλέξεις, σήμερα όχι. Ταυτόχρονα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις αποκοπής της ροής ενέργειας, ενώ οι μπαταρίες τους βρίσκονται σε εξαιρετικά ανθεκτικά, ξεχωριστά πλαίσια στο κάτω μέρος τους αμαξώματος.

Αυτό στο παρελθόν ήταν αλήθεια, πλέον όχι. Έως και τους -10 βαθμούς δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Ταυτόχρονα, για ακόμα χαμηλότερες ή πολύ υψηλές θερμοκρασίες,  τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις θέρμανσης και ψύξης των μπαταριών.

Κάποτε αυτό μπορεί να ίσχυε, σήμερα όχι. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα νέας γενιάς έχουν από 250 έως και 400 χλμ. αυτονομία κατά μέσο όρο. Πάντα σε πραγματικές συνθήκες, με χρήση κλιματισμού ή υψηλές ταχύτητες. To Tesla Model 3 της εικόνας, έχει αυτονομία έως και 518 χλμ.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

16:28

Ρώσος ΥΠΑΜ: Η Μόσχα έχει επιταχύνει την προέλαση της στη βορειοανατολική Ουκρανία

16:27

Πρόστιμα 189 εκατ. ευρώ σε 5 low cost αεροπορικές για «καταχρηστικές πρακτικές»

16:26

Σε χαμηλό 2 ετών το ευρώ

16:20

Cyber Security Forum: Η σημασία της διαχείρισης περιστατικών κυβερνοασφάλειας και η έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού

16:13

Το Ελληνικό Φάρμακο στη Σαουδική Αραβία

16:03

ΑΑΔΕ: Στην Αθήνα η συνάντηση εκπροσώπων Χημικών και Τελωνειακών Υπηρεσιών από 27 χώρες

15:52

Φάμελλος: Αποτελεί μέγιστο λάθος η κυβέρνηση να υποβαθμίζει την τουρκική παραβατικότητα

15:51

Δεν είναι πια στους πλουσιότερους 100 ο Φρανσουά Πινό

15:49

Γεωργιάδης στο πρόεδρο της «Νίκης»: Τα ήρεμα νερά στο Αιγαίο συμφέρουν την πατρίδα

15:45

ΠΟΥ: Συνολικά 226 εργαζόμενοι στον τομέα της υγείας έχουν σκοτωθεί από τις 7 Οκτωβρίου στο Λίβανο

15:36

Παρίσι: Ένοπλος άνοιξε πυρ μέσα σε McDonald's - Ένας νεκρός

15:35

Ουκρανία: Ο νέος ρωσικός πύραυλος έκανε πτήση 15 λεπτών με ταχύτητα μεγαλύτερη από Mach 11

15:30

SKY express: Ξεκίνησαν οι καθημερινές απευθείας πτήσεις Αθήνα -Κωνσταντινούπολη

15:27

Δυο ρουκέτες έπληξαν την ιταλική βάση της Unifil στο Λίβανο

15:22

Q&R: Σε πρώιμες επαφές με εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς

15:22

Προϋπολογισμός 2025: 16 ερωτήσεις - απαντήσεις για την οικονομία

15:19

«Απογειώθηκαν» τα ελληνικά αεροδρόμια - Άνοδος 8,9% στην επιβατική κίνηση το 10μηνο του 2024

15:13

Χειμερινή Κομψότητα: Τα κατάλληλα luxury οutfits για τις γιορτινές βόλτες στην πόλη

15:07

Η Στοκχόλμη δεν θα αφήσει να την εκφοβίσουν οι «προκλήσεις» της Μόσχας

15:03

Πιερρακάκης για Σχολή Καλών Τεχνών Φλώρινας: Το θέμα χρηματοδότησης έχει δρομολογηθεί

14:58

ΥΠΠΟ: Έναρξη λειτουργίας πλατφόρμας Διαβούλευσης για τη στρατηγική της ΟΧΕ Πολιτισμού στην Αττική

14:52

Χαρδαλιάς: Χαράσσουμε δρόμους που σώζουν ζωές και μας φέρνουν στο αύριο

14:50

Παπαστεργίου: Δεν έχει γίνει κατανοητή η ίδια η κυβερνοασφάλεια ως αναγκαιότητα

14:49

Ισραήλ: Καταργείται το καθεστώς διοικητικής κράτησης για εβραίους εποίκους της Δυτικής Όχθης

14:42

Eurobank: Οι λόγοι που είναι διαχρονικά αυξημένο το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών στην Ελλάδα

14:41

Γεωργιάδης: Αυξημένοι από το 2019 οι προϋπολογισμοί για το ΕΣΥ - Ψευδή τα περί υποστελέχωσης νοσοκομείων

14:28

COP29: Τι προβλέπει το προσχέδιο της συμφωνίας για το Κλίμα

14:24

Ανδρουλάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης Νήσων νομοθετήθηκε με δικές μου ενέργειες από το 2017

14:17

Συρία: Στους 92 οι νεκροί από ισραηλινά πλήγματα στην Παλμύρα

14:08

Υποχρεωτική ψηφιοποίηση στο δελτίο αποστολής από την 1η Δεκεμβρίου: Τι πρέπει να γνωρίζετε

sponsor appearance
gazzetta
gazzetta reader insider insider