Η Daihatsu Motor θα αποζημιώσει 423 εγχώριους προμηθευτές με τους οποίους έχει άμεσες επιχειρηματικές σχέσεις, καθώς τα εργοστάσιά της στην Ιαπωνία παραμένουν σε αδράνεια μέχρι το τέλος Ιανουαρίου λόγω σκανδάλου ασφάλειας, όπως δήλωσε εκπρόσωπoς της εταιρείας τη Δευτέρα.
Η Daihatsu θα σταματήσει τις αποστολές όλων των οχημάτων τόσο στο εξωτερικό όσο και στην Ιαπωνία, μετά από έρευνα που διαπίστωσε παρατυπίες σε crash test σε περίπου 64 μοντέλα αλλά και 2 μοντέλα που είχαν πουληθεί με το σήμα της Toyota. Aρχικά αναφέρθηκαν προβλήματα σε λίγα μόνο μοντέλα, ωστόσο ο αριθμός αναθεωρήθηκε σε 174 περιπτώσεις που αφορά 64 μοντέλα, με τις παρατυπίες μάλιστα να χρονολογούνται από την δεκαετία του '80. Η Daihatsu ανήκει εξ ολοκλήρου στην Toyota και αντιπροσωπεύει το 4% του ετήσιου όγκου πωλήσεων της.
Ανεξάρτητη επιτροπή διερευνά την εταιρεία, μετά την ομολογία της Daihatsu τον περασμένο Απρίλιο ότι παραποίησε τα αποτελέσματα σε δοκιμές ασφάλειας πλευρικής σύγκρουσης που διενεργήθηκαν. Η Toyota υποσχέθηκε πως θα προβεί σε «θεμελιώδεις μεταρρυθμίσεις». Σύμφωνα με την έρευνα η εταιρεία παρέδιδε αυτοκίνητα με χαμηλότερες προδιαγραφές ασφάλειας, ιδίως στις αγορές της Νοτιοανατολικής Ασίας.
Η αναστολή των αποστολών ενδέχεται να επηρεάσει και άλλους κατασκευαστές που μοιράζονται τεχνολογία και πλατφόρμες, όπως η Mazda, η Perodua και η Subaru.