Σε μια εντυπωσιακή εξέλιξη στο χάρτη της αυτοκινητοβιομηχανίας, η Renault έχει καταφέρει να ξεπεράσει σε αξία την Nissan, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό σημείο καμπής στην πολυετή συμμαχία των δύο εταιρειών. Η αύξηση κατά 37% της αξίας των μετοχών της Renault φέτος υπογραμμίζει την επιτυχία της διοίκησης του CEO Λούκα ντε Μέο να επαναφέρει την εταιρεία στα κέρδη και να ανανεώσει το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της.
Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία για σχεδόν όλη τη διάρκεια της συμμαχίας της με την Nissan βρισκόταν σε δεύτερη μοίρα, κατέχει πλέον μια αγοραία αξία της τάξεως των 15 δισεκατομμυρίων ευρώ, ξεπερνώντας την ιαπωνική εταιρεία κατά περίπου 1 δισεκατομμύριο. Όπως αναφέρει ο αναλυτής της Stifel, Πιέρ-Υβ Κεμενέρ, η Renault «συνεχίζει να βελτιώνει τα περιθώρια κέρδους και την ελεύθερη ταμειακή ροή χάρη στην άψογη διοίκηση».
Υπό την ηγεσία του Ντε Μέο, η Renault έχει αποσυρθεί από τη Ρωσία, διαχώρισε τις επιχειρήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων και των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και έχει συνάψει νέες συνεργασίες, μεταξύ άλλων με την Qualcomm, τα φορτηγά Volvo και την κινεζική Geely. Ειδικά με την παρουσίαση ηλεκτρικών μοντέλων, όπως το R5 E-Tech των 25.000 ευρώ, η Renault στοχεύει να κερδίσει την προτίμηση των καταναλωτών στον ανταγωνιστικό χώρο των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη.
Από την άλλη πλευρά, η Nissan αντιμετωπίζει προκλήσεις λόγω της γήρανσης γκάμας των προϊόντων της, της έλλειψης επιλογών υβριδικών οχημάτων στη Βόρεια Αμερική και του εντεινόμενου ανταγωνισμού στην Κίνα.
Η Renault άρχισε την διαδικασία «εξασθένησης» των δεσμών με τη Nissan το προηγούμενο έτος, μετά από μια περίοδο εντάσεων στην μακροχρόνια συνεργασία τους. Η γαλλική εταιρεία πούλησε μια αρχική δόση μετοχών της Nissan τον προηγούμενο χρόνο και άλλο ένα ποσοστό 2,5% στα τέλη Μαρτίου, νωρίτερα από ό,τι ανέμεναν οι αναλυτές.