H Γερμανία «τραβά» προς τα κάτω τον κλάδο αυτοκινήτου - «Βουτιά» 69% στις πωλήσεις EV

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
H Γερμανία «τραβά» προς τα κάτω τον κλάδο αυτοκινήτου - «Βουτιά» 69% στις πωλήσεις EV
Συνεχίζονται τα άσχημα οικονομικά νέα των τελευταίων εβδομάδων για την Γερμανία, αφού η χώρα ηγήθηκε της πτώσης των πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον Αύγουστο.  

Συνεχίζονται τα άσχημα οικονομικά νέα των τελευταίων εβδομάδων για την Γερμανία, αφού η χώρα ηγήθηκε της πτώσης των πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον Αύγουστο.

Συγκεκριμένα, οι παραδόσεις ηλεκτρικών οχημάτων στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου της περιοχής «βούτηξαν» 69% τον περασμένο μήνα, κλείνοντας λίγο πάνω από τα 27.000 οχήματα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. Όπως αναφέρει το Bloomberg, η πτώση ήρθε μετά την άνοδο των πωλήσεων στη Γερμανία πριν από ένα χρόνο, πριν η κυβέρνηση τερματίσει τα κίνητρα για ηλεκτρικά εταιρικά αυτοκίνητα.

Η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης αντιμετωπίζει μια σειρά από «αναποδιές« στον βιομηχανικό της πυρήνα. Η Volkswagen AG, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της ηπείρου, κατήργησε ένα σύμφωνο εργασίας δεκαετιών και είναι έτοιμη να κλείσει εγχώρια εργοστάσια στη Γερμανία για πρώτη φορά λόγω της πτώσης της ζήτησης. Η BMW AG μείωσε τις προβλέψεις για τα κέρδη της για ολόκληρο το έτος, επικαλούμενη εν μέρει τις υποτονικές πωλήσεις EV. Επίσης, η εταιρεία κατασκευής τσιπ Intel ανέβαλε την κατασκευή ενός σχεδιαζόμενου εργοστασίου για το οποίο η κυβέρνηση της χώρας είχε προβλέψει επιδοτήσεις ύψους 10 δισ. ευρώ.

Η πτώση στις πωλήσεις EV στην Γερμανία έχει τραβήξει προς τα κάτω τις επιδόσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Τον Αύγουστο 2024, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 14,4% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, από 21% το προηγούμενο έτος. Αυτή η εξέλιξη έχει σαν αποτέλεσμα ο Αύγουστος 2024 να είναι ο τέταρτος συνεχόμενος μήνας πτώσης των πωλήσεων αυτών των αυτοκινήτων φέτος, ενώ πέρσι υπήρχαν σχεδόν σταθερές μηνιαίες αυξήσεις στις πωλήσεις τους.

Οι ταξινομήσεις Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων κατέγραψαν επίσης σημαντική πτώση 22,3%. Το συνδυασμένο μερίδιο των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ μειώθηκε επίσης ελαφρά στο 44,3%, από 45,1%.

Τον Αύγουστο του 2024, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία (BEV) μειώθηκαν κατά 43,9% στις 92.627 μονάδες (έναντι 165.204 την ίδια περίοδο πέρυσι), με το συνολικό τους μερίδιο αγοράς να υποχωρεί στο 14,4% από 21% ένα χρόνο πριν. Αυτό οφείλεται στη μεγάλη πτώση στις δύο μεγαλύτερες αγορές για αυτοκίνητα BEV: τη Γερμανία (-68,8%) και τη Γαλλία (-33,1%). Το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν η μόνη μεγάλη αγορά όπου οι πωλήσεις EV αυξήθηκαν, κερδίζοντας 10,8%. Από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο, ταξινομήθηκαν 902.011 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία, που αντιπροσωπεύουν το 12,6% της αγοράς.

Οι ταξινομήσεις Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων παρουσίασαν μείωση (-22,3%) τον περασμένο μήνα, με πτώση να καταγράφεται σε όλες τις μεγάλες αγορές τους. Τον Αύγουστο, τα υβριδικά plug-in αντιπροσώπευαν το 7,1% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων, από 7,4% πέρυσι, με 45.590 πωλήσεις.

Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα είναι ο μόνος τύπος οχημάτων που σημείωσε ανάπτυξη τον Αύγουστο, με τις ταξινομήσεις αυτοκινήτων να αυξάνονται κατά 6,6% στις 201.552 μονάδες.

Μείωση 18,3% στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων

Σημαντική μείωση σημειώθηκε γενικότερα και στις πωλήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων τον Αύγουστο στην ΕΕ. Η πτώση αγγίζει το 18,3% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2023 και αποτελεί μια ανησυχητική εξέλιξη για τον κλάδο του αυτοκινήτου.

Η Γερμανία ηγήθηκε και εδώ στις μειώσεις των ταξινομήσεων με -27,8%, ενώ ακολούθησαν και οι άλλες μεγάλες αγορές, όπως της Γαλλίας -24,3%, της Ιταλίας -13,4% και της Ισπανίας -6,5%.

Το οκτάμηνο Ιανουαρίου - Αυγούστου 2024 οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 1,4%, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Ο όγκος των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν στο οκτάμηνο έφθασε σχεδόν τις 7,2 εκατομμύρια μονάδες.

Στο οκτάμηνο, η Ισπανία (+4,5%) και η Ιταλία (+3,8%) παρουσίασαν θετικές αλλά μέτριες επιδόσεις. Από την άλλη πλευρά, η γαλλική και η γερμανική αγορά είδαν τα αποτελέσματά τους να παραμένουν σχεδόν στάσιμα (-0,5% και ‑0,3% αντίστοιχα).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider