Το ταξιδιωτικό τοπίο έχει γίνει πολύ πιο σύνθετο τα τελευταία χρόνια. Οι ταξιδιώτες είναι όλο και πιο απαιτητικοί και θέλουν εξατομικευμένες, ευέλικτες υπηρεσίες που καλύπτουν τις ανάγκες τους. Επιπλέον, χάρη στο Internet, έχουν περισσότερες γνώσεις από ποτέ: μπορούν να ενημερωθούν, να βρουν προσφορές, να κλείσουν μόνοι τους εισιτήρια και διαμονή και γενικά να οργανώσουν το ταξίδι των ονείρων τους χωρίς ιδιαίτερη ταλαιπωρία.
Τι σημαίνει αυτό για τον ίδιο τον τουρισμό και τις επιχειρήσεις του κλάδου, όμως; Οι έξτρα υπηρεσίες που παρέχονται έχουν τη δύναμη να γίνουν ο καθοριστικός παράγοντας που παρακινεί τους ταξιδιώτες να επιλέξουν έναν συγκεκριμένο προορισμό, ξενοδοχείο, τρόπο μεταφοράς ή οτιδήποτε άλλο αφορά τις διακοπές τους. Ας δούμε πού εμπίπτει εδώ η ηλεκτροκίνηση.
Ηλεκτροκίνηση και τουρισμός σήμερα
Μεταξύ των στρατηγικών που ακολουθούνται στον τουρισμό, η ηλεκτρική κινητικότητα παίζει βασικό ρόλο, προσθέτοντας πραγματική αξία. Ξενοδοχεία, beach bar, εστιατόρια, εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων και αεροδρόμια, για να αναφέρουμε λίγες περιπτώσεις, που επιλέγουν να προσφέρουν υπηρεσίες όπως η φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων φαίνεται να κερδίζουν τις εντυπώσεις. Με αυτόν τον τρόπο ανταποκρίνονται στις ανάγκες ενός αυξανόμενου αριθμού ταξιδιωτών και τουριστών που χρησιμοποιούν συστηματικά ηλεκτρικά οχήματα για τα ταξίδια τους.
Απόδειξη αποτελεί και ο incharge map που μας δείχνει δεκάδες ξενοδοχεία σε όλη την ελληνική επικράτεια που έχουν προσθέσει charging stations του δικτύου incharge στις προσφερόμενες υπηρεσίες τους αλλά και εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων όπως η hertz, της οποίας ο στόλος περιλαμβάνει ήδη πολλαπλά ηλεκτροκίνητα.
Γιατί να προσφέρετε σταθμούς φόρτισης ως υπηρεσία;
Αν ακόμα δεν είστε σίγουροι για αυτή την επένδυση, ακολουθούν μερικοί λόγοι που μπορεί να σας βοηθήσουν να πάρετε τη σωστή απόφαση.
1. Έχουν ζήτηση
Αρχικά, όλο και περισσότεροι άνθρωποι επιλέγουν να κάνουν το ταξίδι τους πραγματικά φιλικό προς το περιβάλλον, είτε ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους είτε για αναψυχή. Αυτή η ζήτηση, η οποία αναμένεται να αυξηθεί με την πάροδο του χρόνου, μπορεί πολύ εύκολα να καλυφθεί με την εγκατάσταση σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
2. Προσφέρουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
Η δημιουργία ενός ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος αποτελεί κεντρικό άξονα για τις επιχειρήσεις που επιθυμούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες των τουριστών που χρησιμοποιούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι επιχειρήσεις που επενδύουν στην παροχή σταθμών φόρτισης ή άλλων προσαρμοσμένων υπηρεσιών για τους χρήστες EVs διαφοροποιούνται σημαντικά στην αγορά και γίνονται πιο ελκυστικές στους ταξιδιώτες που αναζητούν βιώσιμες επιλογές.
Προσφορές όπως δωρεάν ή μειωμένο κόστος φόρτισης, ειδικά πακέτα διαμονής που προάγουν τη βιωσιμότητα ή εκπτώσεις για κατόχους EVs μπορούν να προσελκύσουν μεγαλύτερη πελατεία και να ενισχύσουν την πιστότητα των πελατών.
3. Ενδείκνυνται ως στρατηγική μάρκετινγκ
Εξίσου σημαντική είναι η αξιοποίηση στρατηγικών μάρκετινγκ που εστιάζουν στη βιωσιμότητα. Η προβολή των περιβαλλοντικά φιλικών πρακτικών της επιχείρησης, είτε μέσω διαφημιστικών καμπανιών είτε μέσω της παρουσίας στα social media, ενισχύει τη δημόσια εικόνα της.
Πιστοποιήσεις όπως το Green Key ή άλλες αναγνωρισμένες πιστοποιήσεις βιωσιμότητας όχι μόνο αυξάνουν την αξιοπιστία, αλλά αποτελούν και έναν τρόπο να αναγνωριστεί η δέσμευση της επιχείρησης για περιβαλλοντική ευαισθησία. Όταν αυτές οι ενέργειες συνδυάζονται με παροχές υψηλής ποιότητας, δημιουργούν ένα ισχυρό πλεονέκτημα, που δεν προσελκύει μόνο πελάτες αλλά και ενισχύει τη θέση της επιχείρησης στην αγορά.
4. Αποτελούν ουσιαστική λύση
Τέλος, αν η βιωσιμότητα και η πράσινη ανάπτυξη είναι αξίες πάνω στις οποίες στηρίζεται η επιχείρησή σας, τότε η εγκατάσταση ταχυφορτιστών είναι μονόδρομος. Αν δεν είναι, τότε αυτή είναι η ευκαιρία σας να γίνουν, καθώς σε μια εποχή που η περιβαλλοντική κρίση αποτελεί μείζον μέλημα σε όλο τον κόσμο, η επιδίωξη της βιωσιμότητας είναι μια κίνηση-κλειδί.
Μπορεί ο αριθμός των ατόμων που αναζητούν “πράσινες” λύσεις στην καθημερινότητα αλλά και στις διακοπές τους να θεωρείται ακόμα μικρός, οι έρευνες όμως δείχνουν ότι συνεχώς αυξάνεται. Αυτό σημαίνει πως το να παρέχετε μια υπηρεσία που σύντομα θα γίνει τόσο απαραίτητη όσο το Wi-Fi, είναι βασική προϋπόθεση για τη βιωσιμότητα της ίδιας σας της επιχείρησης.