Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία σε κρίσιμο σταυροδρόμι ενόψει εκλογών

Κώστας Παστρίμας
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία σε κρίσιμο σταυροδρόμι ενόψει εκλογών
Φωτογραφία: Volkswagen
Πόσο μπορεί να επηρεάσει η νέα κυβέρνηση την πορεία των βιομηχανικών κολοσσών.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, ένας από τους βασικούς πυλώνες της μεγαλύτερης οικονομίας της Ευρώπης, αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις. Η πτώση των πωλήσεων, το υψηλό κόστος παραγωγής και η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση έχουν προκαλέσει σημαντικές πιέσεις στις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BMW, η Mercedes-Benz και η Volkswagen.

Η κατάσταση περιπλέκεται ακόμη περισσότερο από τις γεωπολιτικές εξελίξεις. Ο Ντόναλντ Τραμπ, που επέστρεψε στον Λευκό Οίκο, έχει ήδη ανακοινώσει δασμούς 25% στις εισαγωγές χάλυβα και αλουμινίου, ενώ απειλεί να επεκτείνει τα μέτρα και στα γερμανικά αυτοκίνητα. Αυτό θα έχει σημαντικό αντίκτυπο, καθώς το 75% των αυτοκινήτων που παράγονται στη Γερμανία εξάγονται στο εξωτερικό.

Οι γερμανικές εκλογές στις 23 Φεβρουαρίου θεωρούνται καθοριστικές για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι επιχειρηματικοί κύκλοι ελπίζουν ότι η επόμενη κυβέρνηση θα προχωρήσει σε μείωση της φορολογίας, ελάφρυνση της γραφειοκρατίας και κίνητρα για την αναζωογόνηση της βιομηχανικής παραγωγής. Η ενεργειακή κρίση έχει επιβαρύνει το κόστος λειτουργίας των εργοστασίων, με τις τιμές ηλεκτρικής ενέργειας στη Γερμανία να παραμένουν τριπλάσιες σε σχέση με τις ΗΠΑ και την Κίνα και κατά 40% υψηλότερες από τη Γαλλία.

Ο κινεζικός ανταγωνισμός

Παράλληλα, οι γερμανικές εταιρείες προσπαθούν να διαχειριστούν τον εντεινόμενο ανταγωνισμό από την Κίνα. Η Volkswagen, που διαθέτει περισσότερα από 36 εργοστάσια στην Κίνα, σχεδιάζει να αυξήσει τις πωλήσεις της στην αγορά στα 4 εκατομμύρια οχήματα ετησίως έως το 2030, από 2,93 εκατομμύρια το 2024. Αντίστοιχα, η BMW ανακοίνωσε νέα επένδυση 20 δισεκατομμυρίων γιουάν (2,7 δισεκατομμύρια δολάρια) για την επέκταση των εγκαταστάσεών της στη Σενγιάνγκ, ενισχύοντας την τοπική παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.

Η Porsche, από την πλευρά της, προβλέπει απώλειες 800 εκατομμυρίων ευρώ το 2025, καθώς προχωρά σε αναθεώρηση της στρατηγικής της, δίνοντας περισσότερη έμφαση στα υβριδικά και θερμικά μοντέλα, έπειτα από την απογοητευτική πορεία των ηλεκτρικών της στην Κίνα. Το γεγονός αυτό εγείρει ερωτήματα για το αν η γερμανική βιομηχανία θα συνεχίσει την πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση ή αν θα αναζητήσει έναν ενδιάμεσο δρόμο.

Με τον Φρίντριχ Μερτς να προηγείται στις δημοσκοπήσεις, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θεωρούν πιθανό το ενδεχόμενο μιας φιλοεπιχειρηματικής πολιτικής, που θα περιλαμβάνει χαμηλότερη φορολογία και ενίσχυση της βιομηχανίας. Από την άλλη, ο νυν καγκελάριος Όλαφ Σολτς υποστηρίζει τις επιδόσεις για την ηλεκτροκίνηση και την ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας ως λύση για τη μείωση του κόστους παραγωγής.

Η επόμενη γερμανική κυβέρνηση θα κληθεί να ισορροπήσει μεταξύ της στήριξης της αυτοκινητοβιομηχανίας, της εμπορικής έντασης με τις ΗΠΑ και της ενίσχυσης της εγχώριας βιομηχανικής παραγωγής. Το αποτέλεσμα των εκλογών αναμένεται να καθορίσει τις στρατηγικές των μεγάλων ομίλων για τα επόμενα χρόνια.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider