Μπορεί τα crossover να έχουν γίνει μόδα τα τελευταία χρόνια, ωστόσο το θρυλικό μοντέλο της γαλλικής εταιρείας από τα τέλη της δεκαετίας του ΄60 μπορούσε να κινηθεί εκτός ασφάλτου.
Το ταπεινό και σεμνό Citroen 2CV χάρη στην έκδοση Sahara μετατρέπονταν σε ένα γενναίο πολεμιστή που μπορούσε να δώσει μάχες σε κάθε έδαφος. Η παραγωγή του 2CV Sahara διήρκησε από το 1958 έως το 1966, ενώ δε ξεπέρασε τα 694 αντίτυπα, τα οποία υπηρέτησαν στις γαλλικές ένοπλες δυνάμεις και στην αστυνομία.
Αυτό που έκανε τα 2CV Sahara να ξεχωρίζουν ήταν ότι διέθεταν δυο κινητήρες, τοποθετημένους στο εμπρός και πίσω τμήμα, οι οποίοι μετέδιδαν την κίνηση και στους δύο άξονες, επομένως υπήρχε η δυνατότητα τετρακίνησης. Ο κάθε κινητήρας απέδιδε 12 ίππους, ενώ η συνδυαστική ισχύς έφτανε τους 24 ίππους. Το περιπετειώδες 2VC Sahara με τη βοήθεια του ενός μόνο κινητήρα μπορούσε να αναπτύξει τελική ταχύτητα 65 χλμ./ώρα, ενώ όταν λειτουργούσαν και οι δυο κινητήρες το κοντέρ του έδειχνε μέχρι 105 χλμ./ώρα.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι υπήρχαν δυο ντεπόζιτα, ένα για κάθε κινητήρα, τοποθετημένα κάτω από τα εμπρός καθίσματα. Για το λόγο αυτό και στις δυο μπροστινές πόρτες υπάρχουν καπάκια για την πλήρωση καυσίμου. Παράλληλα κάθε κινητήρας είχε τη δική του μίζα, όπως μπορείτε να δείτε και στη σχετική φωτογραφία. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό γνώρισμα των 2CV Sahara ήταν η υφασμάτινη οροφή του και η ρεζέρβα που βρισκόταν τοποθετημένη πάνω στο εμπρός καπό.
Το υπ' αριθμόν 657 από την παραγωγή του 2CV Sahara έχει μια αρκετά ενδιαφέρουσα ιστορία να μας «διηγηθεί». Αγοράστηκε από έναν Άγγλο ανθρωπολόγο, ο οποίος εργάζονταν στο Πανεπιστήμιο της Νιγηρίας, ενώ το 1967 ήταν το μέσο διαφυγής του από τον εμφύλιο πόλεμο που ξέσπασε στη χώρα. Οι τροχοί του τότε αναγκάστηκαν να διανύσουν 1.600 χλμ. πάνω στην άμμο της ερήμου Σαχάρα.
Από το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου είχε βρει καταφύγιο, επέστρεψε και πάλι στη Νιγηρία δυο χρόνια μετά, ακολουθώντας μάλιστα την ίδια διαδρομή. Το 1970 όμως πήρε την απόφαση να χωρίσει το με το σκληροτράχηλο 2CV Sahara, ενώ σχεδόν δέκα χρόνια αργότερα οι δρόμοι τους διασταυρωθήκαν ξανά. Όταν το αντίκρισε σε άθλια κατάσταση η καρδιά του δεν άντεξε και πήρε την απόφαση το 1981 να το στείλει για πλήρη επισκευή στο Ηνωμένο Βασίλειο. Όμως η έλλειψη ανταλλακτικών δεν επέτρεψε την εκπλήρωση της επιθυμίας του.
Η ανάσταση του συγκεκριμένου 2CV Sahara ήρθε 31 χρόνια αργότερα, ενώ πλέον βρίσκεται σε άριστη κατάσταση και θα δημοπρατηθεί σύντομα, με την τιμή του να εκτιμάται από 70.000 έως 76.000 ευρώ. Κλείνοντας αξίζει να αναφέρουμε ότι σήμερα εν ζωή βρίσκονταν 100 2CV Sahara, εκ των οποίων μόνο τα 30 είναι λειτουργικά.