Η σουηδική μάρκα έγινε ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο, που θα λανσάρει από το 2019 και μετά μόνον μοντέλα αμιγώς ηλεκτροκίνητα ή με υβριδική τεχνολογία.
Η Volvo ανέλαβε - για μία ακόμη φορά στην ιστορία της - τον ρόλο του σκαπανέα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση πρόκειται για την πλήρη στροφή της σουηδικής μάρκας προς την ηλεκτροκίνηση, η οποία συνιστά σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλό της Hakan Samuelsson, «ένα από τα σημαντικότερα βήματα, που έχει κάνει ένας αυτοκινητοκατασκευαστής στον τομέα του εξηλεκτρισμού». Το Νούμερο Ένα της Volvo συμπλήρωσε επίσης, ότι «πάνω από 100 χρόνια μετά την ανακάλυψη του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του Αυτοκινήτου».
Οι Σουηδοί έχουν όντως κάθε λόγο να νιώθουν υπερήφανοι, αφού η δέσμευση, που ανέλαβαν αγγίζει τα όρια της επαναστατικής πράξης στον χώρο των τεσσάρων τροχών. Συγκεκριμένα ανακοίνωσαν, ότι από το 2019 και μετά θα λανσάρουν όλα τα νέα μοντέλα τους αποκλειστικά με ηλεκτροκινητήρες, είτε ως αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα είτε σε συνδυασμό με κινητήρες εσωτερικής καύσης ως υβριδικά.
Ουσιαστικά, η Volvo κλείνει με αυτή την ανακοίνωση τον κύκλο των συμβατικών μοντέλων μόνον με θερμικούς κινητήρες και περνά σε ένα ανώτερο επίπεδο, όσον αφορά στους ρύπους, στην οικονομία κατανάλωσης, στην ηχορρύπανση, στην ευκολία συντήρησης, στην αντοχή των μοτέρ της, κλπ.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Samuelsson, «είμαστε αποφασισμένοι, να γίνουμε ο πρώτος κατασκευαστής πολυτελών αυτοκινήτων, που θα οδηγήσει όλη τη γκάμα του προς την κατεύθυνση της ηλεκτροκίνησης».
Η εταιρεία, που έχει συνδέσει το όνομά της με τη σκανδιναβική αύρα και τα κορυφαία επίπεδα ασφαλείας, δεν αποκαλύπτει ακόμη το μείγμα των μελλοντικών «πράσινων μοντέλων της». Πόσα δηλαδή από αυτά θα είναι 100% ηλεκτρικά, πόσα Plug-in υβριδικά με δυνατότητα εξωτερικής φόρτισης των μπαταριών τους από πρίζα και πόσα θα ανήκουν στην κατηγορία των ήπιων υβριδικών, που δεν φορτίζονται εξωτερικά οι μπαταρίες τους.
Λογικό βέβαια, καθώς κανένας κατασκευαστής δεν επιθυμεί να ανοίγει εντελώς τα χαρτιά του απέναντι στον ανταγωνισμό, όταν αναφέρεται στην μελλοντική προϊοντική πολιτική του.
Εξάλλου, μία τέτοια διευκρίνιση δεν θα είχε και μεγάλη σημασία μπροστά στην επαναστατική δέσμευση της Volvo, που αποτελεί μία κίνηση ματ για τον ανταγωνισμό.