Στις 5 Οκτωβρίου ανοίγουν οι λίστες παραγγελιών για τη ναυαρχίδα των μοντέλων της Audi στη Γερμανία, το νέο A8. Το μοντέλο θα προσφέρεται με δύο μήκη αμαξώματος, το στάνταρ με κόστος από 90.600 ευρώ στη χώρα παραγωγής του, και επιμηκυμένο από 94.100ευρώ.
Tο κορυφαίο, εντυπωσιακό και ταυτόχρονα ιδιαίτερα κομψό γερμανικό σεντάν, αποτελεί μια νέα σελίδα για την Audi και την αυτοκίνηση, καθώς είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής με δυνατότητα αυτόνομης κίνησης επιπέδου 3, χωρίς δηλαδή ο οδηγός να είναι απαραίτητο να έχει τα χέρια του στο τιμόνι.
Με περισσότερα από 40 συστήματα υποστήριξης της οδήγησης, το A8 γίνεται το νέο πρότυπο. Το αυτόνομο σύστημα κίνησης σε κυκλοφοριακή συμφόρησης Audi AI θα αναλαμβάνει την οδήγηση σε ταχύτητες έως και 60 χλμ./ώρα σε αυτοκινητόδρομους με διάζωμα. Από το 2018, η Audi θα προσφέρει σταδιακά και επιπλέον λειτουργίες αυτόνομης στάθμευσης και κυκλοφορία, ανάλογα με το νομικό υπόβαθρο της κάθε χώρα –αν δηλαδή επιτρέπει τέτοιες λειτουργίες. Να σημειωθεί ότι εκτός από τις κάμερες και τους αισθητήρες που απαιτούνται για την λειτουργία όλων αυτών των συστημάτων, η Audi είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που χρησιμοποιεί επίσης ανιχνευτή λέιζερ.
Το A8 θα διατίθεται αρχικά με δύο τρίλιτρους V6 κινητήρες turbo, βενζίνης και diesel. O diesel αποδίδει 286 και ροπή 600 Nm, μέση κατανάλωση μόλις 5,8 έως 5,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Ο κινητήρας βενζίνης αποδίδει 340 ίππους και ροπή 500 Nm, με κατανάλωση καυσίμου μεταξύ 7,8 και 7,5 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα.
Αμφότεροι οι κινητήρες χρησιμοποιούν μια νέα μονάδα μίζας/εναλλάκτη, η οποίαβρίσκεται στην καρδιά του κύριου ηλεκτρικού συστήματος 48 volt. Αυτή η ήπια-υβριδική τεχνολογία επιτρέπει την υποβοήθηση του κινητήρα στα πρώτα μέτρα και δυνατότητα ανάκτησης ενέργεια μέχρι 12 kW κατά το φρενάρισμα. Το πρακτικό αποτέλεσμα είναι η μείωση της κατανάλωσης κατά 0,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και για τους δύο κινητήρες, σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.
Το νέο A8 θα είναι και το πρώτο μοντέλο της Audi, στο οποίο θα εφαρμοστεί το νέο πρότυπο διαχωρισμού των εκδόσεων, βάσει ισχύος και όχι κυβισμού. Έτσι, η έκδοση με τον ντίζελ τριών λίτρων θα έχει την ένδειξη A8 50 TDI quattro, ενώ η έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης την ένδειξη A8 55 TFSI quattro. Ο αριθμός 50 θα χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα στη γκάμα της Audi που αποδίδουν ισχύ από 210 έως 230 kW, ενώ το "55" αυτά με ισχύ από 245 και 275 kW.
Οι πωλήσεις του νέου A8 ξεκινούν στη Γερμανία το Νοέμβριο.