Από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε, το νέο Kia Soul δύσκολα κατατασσόταν σε κατηγορία. Σε αυτή τη δεύτερη γενιά του, συνεχίζει με το αντικομφορμιστικό του αμάξωμα να διχάζει: SUV, πολυμορφικό ή Van; Τι είναι αλήθεια το Soul;
Αισθητικά το κορεατικό Soul είτε το ερωτεύεσαι είτε το απορρίπτεις. Τα ψηλό αμάξωμα τον δύο όγκων δεν κολακεύει ιδιαίτερα κανένα αυτοκίνητο –θυμηθείτε και το ίδιας λογικής Skoda Yeti- αν και η Kia έχει προσπαθήσει τόσο με το διαφορετικό χρώμα της οροφής, όσο και με τις έντονες αποχρώσεις του αμαξώματος να δώσει τον απαραίτητο νεανικό τόνο στο δημιούργημά της.
Από την άλλη πλευρά, το ψηλό και τετράγωνο αμάξωμα, παρά το μικρό μήκος των μόλις 4,14 μέτρων, αποδεικνύεται ιδιαίτερα λειτουργικό. Επιτρέπει ιδανική εκμετάλλευση κάθε εκατοστού στο εσωτερικό του, με αποτέλεσμα άπλετους χώρους για οδηγό, συνοδηγό και πίσω επιβάτες. Η ορατότητα κρίνεται επίσης πολύ καλή, η πρόσβαση στο ευρύχωρο σαλόνι γίνεται πανεύκολα, οι σχετικά μικρές διαστάσεις του τιμονιού χαρίζουν μία σπορτίφ πινελιά, τα χειριστήρια βρίσκονται στα αναμενόμενα σημεία και τα όργανα είναι ευανάγνωστα. Οικογενειακών προδιαγραφών και ο χώρος αποσκευών με όγκο από 354 έως 1.367 λίτρα.
Το νέο Soul προσφέρει εξαιρετικές δυνατότητες συνδεσιμότητας χάρη στα συστήματα Apple CarPlay και Android Auto, που ενσωματώνει το σύγχρονο σύστημα infotainment, με τη μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό.
Η έκδοση του Soul που οδηγήσαμε είχε τον πετρελαιοκινητήρα των 1.6 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 136 ίππους ισχύ και 260 Nm ροπή, νούμερα υψηλά σε σχέση με το μέγεθος του αμαξώματος. Ωστόσο, η μέτρια μάλλον αεροδυναμική επισκιάζει τις επιδόσεις, που δεν είναι ανάλογες της ονομαστικής απόδοσης του κινητήρα. Η επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα απαιτεί 11,2’’, ενώ η μέγιστη ταχύτητα δεν ξεπερνά τα 180 χλμ./ώρα.
Ο κινητήρας συνεργάζεται σωστά με το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων, η ελαστικότητα είναι καλή και οι εν κινήσει επιταχύνσεις, αυτές που έχουν σημασία στο προσπέρασμα, πολύ καλές. Όποιος ;όμως επιθυμεί να αξιοποιήσει ακόμα καλύτερα την ισχύ του κινητήρα, θα πρέπει να επιλέξει το αυτόματο κιβώτιο των επτά σχέσεων.
Κατά τη διάρκεια της δοκιμής η μέση κατανάλωση, κυμάνθηκε στα 6,5 λίτρα ντίζελ ανά 100 χλμ., λογική με βάση την ισχύ του κινητήρα, μέτρια όμως με δεδομένες τις επιδόσεις.
Στο δρόμο το Soul δεν προβληματίζει, ούτε όμως και συναρπάζει. Οι αναρτήσεις του είναι μαλακές με στόχο την άνεση και έτσι στις κλειστές στροφές ή σε αυτές των πολλών χιλιομέτρων, η κλίση του αμαξώματος είναι έντονη. Για όποιον επιλέξει το μοντέλο με γνώμονα την οικογενειακή χρήση, η οδική συμπεριφορά δεν θα αποτελέσει τροχοπέδη.
Συνοψίζοντας αυτό που δε κερδίζει στο Soul είναι η πρακτικότητα και, με δεδομένο ότι ανήκει κανείς σε αυτούς που αρέσκονται στα ιδιαίτερα σχήματα, η αισθητική. Ταυτόχρονα η ψηλή θέση οδήγησης, η καλή ορατότητα και η ευκολία εισόδου-εξόδου στο εσωτερικό, καθιστούν το Soul ένα πολύ ευχάριστο αυτοκίνητο αστικής χρήσης.
Ένας ακόμα λόγος να προτιμήσει κανείς το Soul είναι η επταετής εργοστασιακή εγγύηση, στοιχείο που κάνει την αρχική τιμή των 19.490 ευρώ της έκδοσης 1.6 Diesel που οδηγήσαμε να φαντάζει ακόμα περισσότερο συμφέρουσα.