Δεν έχει τέλος η οικονομική αιμορραγία της γερμανικής εταιρείας, μετά την αποκάλυψη το 2015 στις ΗΠΑ του κακόβουλου λογισμικού για την παραποίηση των ρύπων στους diesel κινητήρες της. Το γνωστό μας και ως dieselgate.
Η εταιρεία, εκτός των άλλων, δεσμεύτηκε να πάρει πίσω και να επισκευάσει όλα τα αυτοκίνητα με τους εν λόγω κινητήρες στις ΗΠΑ. Ωστόσο δεν γνώριζε τότε τις τεχνικές δυσκολίες που θα είχε μια τέτοια πρακτική. Το αποτέλεσμα είναι μια πρόσθετη πρόβλεψη φέτος, για την διάθεση επιπλέον 2,5 εκατομμυρίων ευρώ στο αμερικανικό πρόγραμμα αποκατάστασης.
Την ανακοίνωση έκανε η ίδια η γερμανική εταιρεία στις κεφαλαιαγορές, ενημερώνοντας ταυτόχρονα ότι στις 27 Οκτωβρίου 2017, θα εκδώσει και σχετική ενδιάμεση έκθεση για το διάστημα Ιανουαρίου – Οκτωβρίου, η οποία θα ενσωματώνει στα οικονομικά της αποτελέσματα το απρόβλεπτο αυτό –και τεράστιο ειδικά για τους μετόχους της- έξοδο.
Σύμφωνα με την VW, οι προβλέψεις έπεσαν έξω διότι η τεχνική λύση αποκατάστασης των αυτοκινήτων που αγοράζονται από τους ιδιοκτήτες τους αποδείχτηκε πολύ πιο σύνθετη και χρονοβόρα. Καθώς λοιπόν μιλάμε για περίπου 340.000 αυτοκίνητα τα οποία έχουν γυρίσει πίσω στις αποθήκες της VW, δεν κάνει εντύπωση το ποσό των 2,5 δις, που έρχεται να προστεθεί στα περίπου 30 δις ευρώ που υπολογίζεται σύμφωνα με το Reuters η ζημιά από τo dieselgate μόνο στις ΗΠΑ.
Πλέον, με τα αυτοκίνητα να συσσωρεύονται επικίνδυνα στους αμερικανούς dealer της, η VW πρέπει να πραγματοποιήσει αγώνα δρόμου για να διαθέσει, είτε για διάλυση είτε ως επισκευασμένα μεταχειρισμένα, τα εκατοντάδες χιλιάδες μοντέλα που έχει στη διάθεσή της. Πρόκειται, μάλιστα, μόνο για να μοντέλα με δίλιτρους κινητήρες diesel και όχι για όλη τη γκάμα των κινητήρων που βρέθηκαν με το παράνομο λογισμικό.