Η επιτυχία μιας υιοθεσίας δεν είναι πάντα εύκολη υπόθεση. Η Renault ωστόσο κατάφερε να πάρει το νούμερο ένα σε πωλήσεις SUV της αγοράς, το Nissan Qashqai, να του αλλάξει το χαρακτήρα και να το εντάξει με τεράστια επιτυχία στη δική της οικογένεια. Όπως θα έπρεπε.
Ο «Ιάπωνας» έγινε «Γάλλος» ακόμα και στα χαρακτηριστικά της εξωτερικής του εμφάνισης, που σαφώς παραπέμπουν στη γνωστή οικογένεια μοντέλων της Renault. Το ίδιο συνέβη και με την παραδοσιακή γαλλική άνεση, καθώς τόσο η ανάρτηση του Kadjar όσο και οι χώροι, με αυτόν για τις αποσκευές στα 472 λίτρα με ρεζέρβα ανάγκης, παραπέμπουν σε ένα γνήσιο τέκνο Renault. Οι διαστάσεις του πεντάθυρου αμαξώματος με μήκος 4,45 μ. «μασκάρονται» από τις έντονες καμπύλες εξωτερικά, στο εσωτερικό όμως οι πέντε επιβάτες απολαμβάνουν τα οφέλη του μεγάλου για την κατηγορία μήκους.
Πολύ σύγχρονη είναι και η εικόνα του εσωτερικού, με την έγχρωμη οθόνη αφής των επτά ιντσών του συστήματος πολυμέσων Renault R-Link II και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, που αλλάζει σχέδιο και χρωματισμό σαν χαμαιλέοντας ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού, να αποδεικνύουν τη νεότητα της κατασκευής. Η εργονομία είναι πολύ καλή, οι θήκες για μικρά αντικείμενα ικανοποιούν απόλυτα σε αριθμό και μέγεθος, ενώ και η ποιότητα υλικών και συναρμολόγησης στέκεται στο ύψος της κατηγορίας.
Στα μηχανικά μέρη κανείς δεν μπορεί να κατηγορήσει τη Renault για αντιγραφέα, καθώς όλοι οι κινητήρες –και φυσικά ο turbo βενζίνης των 1.2 λίτρων της έκδοσης που οδηγήσαμε- είναι γνήσιο γαλλικό τέκνο. Αποδίδει μάλιστα αρκετά υψηλή ισχύ 130 ίππων και ροπή 205 Nm, τιμές που σε συνδυασμό με το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων κινούν με άνεση το μεγάλο Kadjar. Επειδή μάλιστα η ισχύς από μόνη της δεν λέει πολλά πράγματα, τα 11,2 δλ. για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα και τα 192 χλμ./ώρα της μέγιστης ταχύτητας, καταδεικνύουν ένα σβέλτο SUV που ικανοποιεί κάθε απαίτηση.
Στο σημείο αυτό μάλιστα η Renault έχει «επιβληθεί» της Nissan, καθώς η αντίστοιχη έκδοση του Qashqai με τον κινητήρα των 1.2 λίτρων αποδίδει 115 ονομαστικούς ίππους, αντί 130. Σε κάθε περίπτωση, το μικρό μοτέρ με τη μεγάλη ισχύ αποδεικνύεται και οικονομικό, καθώς για την ισχύ του τα περίπου 7,5 λίτρα βενζίνης που καταναλώνει για κάθε 100 χιλιόμετρα είναι μια καλή τιμή.
Τιμώντας τη γαλλική κληρονομιά του, το Kadjar είναι ένα εξαιρετικά άνετο SUV στο ταξίδι. Η ενδοτική ανάρτηση φιλτράρει τις κακοτεχνίες με μεγάλη επιτυχία, ο θόρυβος στο εσωτερικό είναι πολύ χαμηλός, τα καθίσματα άνετα και η γενικότερη ευκολία οδήγησης εντυπωσιακή. Σε κλειστές στροφές το αυτοκίνητο δεν έχει την ακρίβεια που θα επιθυμούσε κανείς, κυρίως λόγω του ελαφρού συστήματος διεύθυνσης, όμως για τη χρήση που προορίζεται είναι προτιμότερη η προτεραιότητα της άνεσης παρά της σπορ συμπεριφοράς.
Σε κάθε περίπτωση, το μόνο που ενοχλεί στη σβέλτη οδήγηση σε συνεχόμενες στροφές είναι η κλίση του αμαξώματος, καθώς οι αντιδράσεις είναι πάντα ασφαλείς και το περιθώριο πρόσφυσης πολύ πέρα από αυτό που θα αντέξει η ψυχοσύνθεση του μέσου οδηγού.
Τελικά το γεγονός ότι η Renault «πάτησε» πάνω στο Qashqai για να δημιουργήσει τη δική της πρόταση στην κατηγορία των SUV τη δικαιώνει απόλυτα. Αφενός γιατί τα δύο αυτοκίνητα έχουν πολλές διακριτές διαφορές και αφ’ ετέρου γιατί η βάση ήταν τόσο επιτυχημένη, που μόνο οφέλη προσέφερε στο Kadjar. Με το κόστος της έκδοσης δοκιμής να ξεκινά από τα 20.850 ευρώ, η Renault δημιούργησε μια πρόταση που δεν πρέπει να λείπει από το short list κανενός υποψήφιου αγοραστή SUV στην κατηγορία C.