Αντοχές στην κρίση έχει επιδείξει η Chiquita Ελλάδος η οποία έχει παρουσία στη χώρα μας από τη δεκαετία του ’70 και έκτοτε διατηρεί την πρώτη θέση στην προτίμηση των καταναλωτών.
Ο Νίκος Στεφανίδης, Country Manager Greece, Cyprus, Balkans της Chiquita Ελλάδος αναλύει στο insider.gr τους λόγους που η αγορά της μπανάνας παρουσιάζει ισχυρή ανθεκτικότητα αλλά και για τα σχέδια της εταιρείας τόσο εντός συνόρων όσο και στις αγορές των Βαλκανίων.
Ποια είναι η πορεία και η παρουσία της Chiquita Ελλάδος στην ελληνική αγορά;
Η Chiquita έχει παρουσία στην Ελλάδα από τη δεκαετία του ’70 και έκτοτε διατηρεί την πρώτη θέση στην προτίμηση των καταναλωτών, προμηθεύοντας ποιοτικά προϊόντα και αποτελώντας συνώνυμο της μπανάνας.
Αναμφίβολα, η σύγχρονη επιχειρηματική και οικονομική πραγματικότητα στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα δύσκολη, ωστόσο με συστηματική προσπάθεια και εντατική δουλειά σε τοπικό επίπεδο η εταιρία μας ακολουθεί αναπτυξιακή πορεία τα τελευταία χρόνια.
Μιλήστε μας για τα σχέδια ανάπτυξης σας στην τοπική αγορά;
Άμεσος στόχος της εταιρείας είναι η περαιτέρω διείσδυση στις αλυσίδες του κλάδου, στις οποίες δεν διαθέτουμε ακόμη παρουσία, με διάθεση ποιοτικών προϊόντων, που ξεχωρίζουν και που οι καταναλωτές σαφέστατα προτιμούν.
Επιπρόσθετα θα συνεχίσουμε να υπενθυμίζουμε στους καταναλωτές τη ποιοτική διαφορά της Chiquita σε σχέση με τις υπόλοιπες μπανάνες που κυκλοφορούν καθώς και τον διασκεδαστικό - fun χαρακτήρα της μάρκας.
Σε παγκόσμιο επίπεδο τώρα, η Chiquita πραγματοποιεί σημαντικές επενδύσεις σε όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας από την παραγωγή μέχρι τον τελικό καταναλωτή έτσι ώστε να παραμείνουμε Νο1 προτίμηση μπανάνας των καταναλωτών.
Οι επενδύσεις αυτές έχουν ζητούμενο πιο ποιοτικό προϊόν, πιο αποδοτικό τρόπο διακίνησης & πώλησης, ικανοποιώντας παράλληλα τις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή για υγιεινό τρόπο ζωής, γεύσης & θετικής διάθεσης.
Η κρίση αλλά και η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών είχε επίπτωση στη ζήτηση των προϊόντων σας;
Η νέα πραγματικότητα έχει επηρεάσει σχεδόν όλες τις κατηγορίες προϊόντων καθώς το διαθέσιμο εισόδημα προς κατανάλωση έχει μειωθεί κατά πολύ. Παρ’ όλα αυτά η κατηγορία μας έχει δείξει αντοχή σε αυτή τη μείωση. Παρατηρείται πάντως μια αύξηση στις προσφορές τιμών διότι η μπανάνα αποτελεί βασική επιλογή στο καλάθι του καταναλωτή.
Όπως αναφέραμε και προηγουμένως εν μέσω αυτής της κατάστασης καλούμαστε να δείξουμε τον καλύτερο και πιο δημιουργικό μας εαυτό και οφείλουμε να προσπαθήσουμε ακόμη περισσότερο για να επιτύχουμε. Και τα τελευταία χρόνια καταβάλλουμε σημαντικές προσπάθειες βελτίωσης και ενίσχυσης του brand μας, μια προσπάθεια η οποία όπως φαίνεται έχει αποδώσει καρπούς όσον αφορά την ανταπόκριση από τους καταναλωτές αλλά και τους συνεργάτες μας.
Ποιος είναι ο τζίρος της Chiquita Hellas που προέρχεται από την ελληνική αγορά και κατά πόσο θεωρείται ότι υπάρχουν και άλλα περιθώρια ανάπτυξης;
Η εταιρία μας έχει σταθερά ανοδική πορεία τα 3 τελευταία έτη όσον αφορά την Ελληνική αγορά αλλά και τις αγορές των Βαλκανίων – Κύπρου για τις οποίες είμαστε υπεύθυνοι για την ανάπτυξή τους.
Δεδομένου των συνθηκών θεωρώ ότι υπάρχουν περαιτέρω περιθώρια ανάπτυξης καθώς παρατηρούμε μια αύξηση των στιγμών κατανάλωσης. Πλέον οι καταναλωτές στρέφονται στη μπανάνα Chiquita για μια εναλλακτική φυσική πρόταση αντί για σνακ εν μέσω γευμάτων ή οποία είναι εκ των πράγματων πιο υγιεινή.
Επίσης παρουσιάζεται μια αύξηση κατανάλωσης της μπανάνας το πρωί λόγω ευκολίας αλλά και επειδή αποτελεί σημαντική πηγή πρόσληψης ενέργειας. Αυτό το τελευταίο είναι και ο κυριότερος λόγος που είναι και το ιδανικό φρούτο πριν ή και μετά από οποιαδήποτε αθλητική δραστηριότητα.
Η μπανάνα είναι λοιπόν είναι ένα «πολυμορφικό» φρούτο με πολλά πλεονεκτήματα, καθώς προσφέρει ανεξάντλητες εναλλακτικές χρήσης σε συνταγές και γεύματα. Επίσης, αποτελεί ένα ιδιαίτερα θρεπτικό φρούτο, πλούσιο σε κάλιο, μαγνήσιο και ασβέστιο.
Σημαντική ανάπτυξη παρουσιάζει η μπανάνα στην κατηγορία των οργανικών προϊόντων με την Chiquita να έχει την ποιοτικότερη πρόταση της αγοράς.
Ένας επιπλέον παράγοντας που θα επιδράσει θετικά στο μέλλον είναι ότι έχει αυξηθεί και η προσοχή προς στην κατηγορία της μπανάνας από την πλευρά των δικτυών πωλήσεων είτε μιλάμε για οργανωμένο λιανεμπόριο είτε για τελικά σημεία (καταστήματα, μανάβικα, λαϊκές αγορές κ.α.). Πλέον η μπανάνα αναγνωρίζεται ως προϊόν το οποίο μπορεί να προσδώσει αξία και το οποίο χρειάζεται ιδιαίτερη αντιμετώπιση.
Από τη θέση σας είστε υπεύθυνος και για την αγορά των Βαλκανίων. Μπορείτε να μας δώσετε μερικά στοιχεία για την πορεία των αγορών αυτών;
Η Chiquita αυξάνει το μερίδιο της σε αυτές τις αγορές καθώς μεγαλώνει και ο αριθμός των καταναλωτών που θέλουν μια πιο ποιοτική πρόταση στην κατηγορία. Επίσης έχει βοηθήσει και ή ανάπτυξη προς το καλύτερο των εμπορικών επιχειρήσεων φρουτολαχανικών αλλά και σουπερ μαρκετ σε συνεργασία με κάποια μέτρα ανάπτυξης των κυβερνήσεων αλλά και συμβολής από την ΕΕ.