Ο κορονοϊός άλλαξε τις δαπάνες των Ελλήνων

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ο κορονοϊός άλλαξε τις δαπάνες των Ελλήνων
Οι καταναλωτές δαπανούν περισσότερα σε τρόφιμα και ποτα ενώ έχουν μειώσει τις δαπάνες στην εστίαση και την ψυχαγωγία.

Την κατανομή των μηνιαίων εξόδων των Ελλήνων το τελευταίο εξάμηνο επηρέασε σε σημαντικό βαθμό η πανδημία του κορονοϊού, με τη συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών να εκφράζει πάντως ανησυχία για την οικονομική της κατάσταση τους επόμενους μήνες.

Από έρευνα του ΣΕΛΠΕ που υλοποιήθηκε με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών πρόκυψε ότι τα τρόφιμα και τα ποτά με ποσοστό 46% βρίσκονται στη μέτρηση τον Ιούνιο 2020 στην κορυφή των δαπανών, καταγράφοντας αύξηση σε σχέση με το 41% της προηγούμενης μέτρησης (Οκτώβριος 2019).

Η κατηγορία εστίαση (καφέ-εστιατόρια-ντιλίβερι) η οποία στην προηγούμενη μέτρηση βρισκόταν στη δεύτερη θέση, υποχωρεί από 12% σε 9%. Η ίδια εικόνα άλλωστε έχει αποτυπωθεί και στα στοιχεία της ΠΟΕΣΕ, σύμφωνα με τα οποία η πτώση του κύκλου εργασιών σε εστιατόρια και ταβέρνες φτάνει το 70% ενώ στις καφετέριες το 50%.

Αντίστοιχα, τα εισιτήρια-ξενοδοχεία οι δαπάνες διαμορφώνονται από 5% το προηγούμενο διάστημα σε μόλις 1% τον Ιούνιο του 2020. Αύξηση αντίθετα παρουσιάζουν τα ηλεκτρικά-ηλεκτρονικά είδη από 7% σε 12%.

Πάντως η συνολική μέση αξία αγορών τον Ιούνιο του 2020 παρουσιάζει μείωση κατά 8% από 420 ευρώ σε 388 ευρώ, αλλά αν δεν συνυπολογιστεί η αξία εστίασης και εισιτηρίων τότε είναι αμετάβλητη στα 350 ευρώ.

insider

Μειώνουν τον αριθμό των επισκέψεων για αγορές

Αλλαγές καταγράφονται και στη διάθεση που δείχνουν οι καταναλωτές αναφορικά με τις δαπάνες που σκοπεύουν να κάνουν το επόμενο διάστημα καθώς και τον αριθμό των επισκέψεων τους στα καταστήματα.

Αναλυτικά καταγράφεται μείωση στην πρόθεση επίσκεψης για αγορές συνολικά από 19,2 ανά μήνα κατά κεφαλήν σε μόλις 10,1. Τη μεγαλύτερη μείωση καταγράφει ο κλάδος της εστίασης με τους καταναλωτές ναεκδηλώνουν την πρόθεση γαι 2, 0 επισκέψεις αντί για 5,5 στην προηγούμενη μέτρηση.

Η πιο τακτική συνήθεια των καταναλωτών αναμένεται πάντως να παραμείνει και μάλιστα με διαφορά η επίσκεψη για αγορές τροφίμων και ποτών, παρά τη μείωση που καταγράφεται στον αριθμό τους. Συγκεκριμένα από 9,9 επισκέψεις, οι καταναλωτές προτίθενται να κάνουν 5,4.

insider

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider