Aγώνας δρόμου να ανοίξει νωρίτερα το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» και η επιδότηση για τα «Πράσινα ΤΑΞΙ»

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Aγώνας δρόμου να ανοίξει νωρίτερα το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» και η επιδότηση για τα «Πράσινα ΤΑΞΙ»
Με γοργό βηματισμό προχωρά η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα με τις επιδόσεις να ξεπερνούν τους στόχους.

Με γοργό βηματισμό προχωρά η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα με τις επιδόσεις να ξεπερνούν τους στόχους ενώ το ΥΠΕΝ καταβάλλει προσπάθειες ώστε όσο το δυνατόν νωρίτερα και ιδανικά, μέσα στο Φεβρουάριο, να ξεκινήσει να δέχεται αιτήσεις το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» με βελτιωμένα και ενισχυμένα κίνητρα και στόχο την διείσδυση ακόμα μεγαλύτερου αριθμού ηλεκτρικών οχημάτων στις μετακινήσεις. Στο πλαίσιο αυτό προωθείται και το πρόγραμμα επιδότησης «Πράσινα ΤΑΞΙ», το οποίο σύμφωνα με πηγές του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας είναι σχεδόν έτοιμο και αναμένεται επίσης μέχρι τα τέλη του επόμενου μήνα να ξεκινήσει να δέχεται αιτήσεις.

Από τον Ιούλιο του 2020 το ΥΠΕΝ θέσπισε κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων με βασικό στόχο τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου μέσω της διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης στο μίγμα των καθημερινών μεταφορών και την απόσυρση των ρυπογόνων οχημάτων από τους δρόμους.

Σύμφωνα με το υπουργείο, το 2020 έκλεισε για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μερίδιο αγοράς στο 2,2% επί των συνολικών ταξινομήσεων, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 2.135 οχήματα, έναντι του στόχου του ΕΣΕΚ που ήταν 1.150 και ποσοστό 1%.

Οι επιδόσεις αυτές τριπλασιάστηκαν το 2021, και στο τέλος της χρονιάς το ποσοστό προσέγγισε το 6% το οποίο μεταφράζεται σε 6.967 ηλεκτρικά οχήματα, ένα νούμερο αρκετά υψηλότερο από το στόχο του ΕΣΕΚ που τοποθετούσε το ποσοστό αυτό στο 3,2% (3.500 αυτοκίνητα).

Συνεχίζονται τα κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση

Η δράση «Κινούμαι Ηλεκτρικά», η οποία στοχεύει στο «άνοιγμα» της αγοράς και την ενθάρρυνση της χρήσης ηλεκτροκίνητων οχημάτων, δικύκλων και ποδηλάτων από ιδιώτες και επιχειρήσεις περνάει στην επόμενη φάση και πρόθεση του υπουργείου είναι η πλατφόρμα να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις στα μέσα Φεβρουαρίου.

Ο πρώτος κύκλος του Κινούμαι Ηλεκτρικά ολοκληρώθηκε στις 31 Δεκεμβρίου 2021, έχοντας δεχθεί συνολικά 18.797 αιτήσεις και έχοντας απορροφήσει πόρους περίπου 20 εκατ. ευρώ , ποσό το οποίο με την σειρά του έχει κινητοποιήσει πόρους περί τα 65 εκατ. ευρώ στην αγορά.

Οι επιδόσεις των ηλεκτρικών ποδηλάτων τα οποία κάλυψαν το 70% των αιτήσεων (13.604 αιτήσεις) και των ηλεκτρικών δικύκλων τα οποία αντιστοιχούν στο 21% των αιτήσεων (4.135 αιτήσεις), ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακές θέτοντας το πρόγραμμα στο επίκεντρο της ανάπτυξης της βιώσιμης αστικής μικροκινητικότητας βελτιώνοντας τη θέση των μικροοχημάτων στους δρόμους.

Σύμφωνα με πηγή του υπουργείου, «η μεγάλη αποδοχή του προγράμματος εξασφάλισε και την συνέχεια του έως τουλάχιστον το τέλος του 2023».

Το πρόγραμμα θα δώσει ιδιαίτερη έμφαση στους εταιρικούς στόλους , με την επιδότηση να αυξάνεται από το 20% στο 30%, δεδομένου ότι τα καθημερινά οχηματοχιλιόμετρα είναι υπερπολλαπλάσια αυτών που καλύπτουν τα Ι.Χ. αυτοκίνητα και συνεπώς οι ρύποι που εκπέμπουν επιβαρύνουν σημαντικά το περιβάλλον.

Επιπλέον στα κίνητρα που αφορούν τους εταιρικούς στόλους προστίθεται η δυνατότητα επιδότησης για την αγορά και εγκατάσταση έξυπνων φορτιστών (αποκλειστικά για εταιρική χρήση) καθώς και η επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων με έμφαση στους κλάδους των ταχυμεταφορών και διανομών καθώς και του τουρισμού.

Ενισχυμένα θα είναι τα κίνητρα και για τα φυσικά πρόσωπα που επιθυμούν να αγοράσουν ηλεκτρικό όχημα (αυτοκίνητο, δίκυκλο, μικροαυτοκίνητο και ποδήλατο) με το ποσοστό να αυξάνεται στο 30% και το μέγιστο ποσό στις 8.000 ευρώ.

Έτοιμο το πρόγραμμα για τα «Πράσινα ΤΑΞΙ»

Ο Φεβρουάριος θα είναι μήνας εξελίξεων και για την επιδότηση των «Πράσινων ΤΑΞΙ» καθώς σύμφωνα με πηγή του υπουργείου, το πρόγραμμα είναι σχεδόν έτοιμο και αναμένεται μέχρι τα τέλη του επόμενου μήνα να ξεκινήσει να δέχεται αιτήσεις.

Η δράση θα χρηματοδοτήσει την αντικατάσταση παλιών ρυπογόνων ΤΑΞΙ τεχνολογίας EURO V και παλαιότερης, με ένα ποσό που φτάνει έως τις 22.500 ευρώ και ποσοστό 40% με πόρους που προέρχονται από το Ταμείο Ανάκαμψης και φθάνουν τα 40 εκατ. ευρώ. Επιπλέον θα επιδοτείται και η αγορά και εγκατάσταση έξυπνων οικιακών φορτιστών.

Ως προς τα διαδικαστικά, η υποβολή της αίτηση θα γίνεται με απλό τρόπο και θα προϋποθέτει τα ελάχιστα δικαιολογητικά για την υπαγωγή στο πρόγραμμα. Η υπαγωγή θα γίνεται με βάση δυο παραμέτρους, η πρώτη αφορά την κατανομή των πόρων του προγράμματος ανά Περιφέρεια και η δεύτερη τη χρονική προτεραιότητα υποβολής της αίτησης.

«Η προσδοκία μας είναι να εξαντληθούν οι διαθέσιμοι πόροι και αν αυτό συμβεί να είναι βέβαιο ότι θα βρεθούν πόροι που θα εξασφαλίσουν την επέκταση του προγράμματος και την δυνατότητα ένταξης ακόμα περισσότερων ΕΔΧ οχημάτων ΤΑΞΙ», επισημαίνει αναφορικά με το θέμα πηγή του ΥΠΕΝ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Με φόντο τη ραγδαία άνοδο της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας το φετινό συνέδριο Ηλεκτροκίνησης

Η Γαλλία δίνει 1 δισ. ευρώ για «ασφάλεια» στις μπαταρίες ηλεκτροκίνησης

Τα ηλεκτρικά οχήματα μπαίνουν στον προϋπολογισμό των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων και νοικοκυριών

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider