Ξεκίνησε να «τρέχει» από την Πέμπτη το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με στόχο την επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων στο πλαίσιο της επίτευξης των κλιματικών στόχων. Στο πλαίσιο της προώθησης της βιώσιμης κινητικότητας, επιδοτείται η αγορά οχημάτων, δικύκλων, το leasing και η αγορά έξυπνων φορτιστών ενώ υπάρχουν ιδιαίτερες προβλέψεις για επιχειρήσεις σε νησιά, νέους έως 29 ετών, ΑμεΑ και πολυτέκνους.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν αίτηση στην αντίστοιχη πλατφόρμα ενώ το πρόγραμμα θα «τρέχει» μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του 2023. Για την επιδότηση λαμβάνεται υπόψη η χρονική προτεραιότητα, ωστόσο, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να γνωρίζουν κάποιες λεπτομέρειες οι οποίες θα του επιτρέψουν «να βάλουν στην πρίζα» και το δικό τους ηλεκτρικό όχημα. Φυσικά, η διαδικασία απαιτεί να υποβληθούν και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.
Πόσες αιτήσεις μπορεί να κάνει κάθε ωφελούμενος
Κάθε ένας ωφελούμενος, που είναι φυσικό πρόσωπο, έχει το δικαίωμα να υποβάλλει μία αίτηση κάνοντας χρήση του ΑΦΜ του, με σκοπό την αγορά ενός οχήματος. Όταν πρόκειται για εταιρία, μπορεί να υποβάλλει έως δυο αιτήσεις, χρησιμοποιώντας το ΑΦΜ της εταιρίας κατά τη διάρκεια της δράσης, υπό την προϋπόθεση να έχουν ολοκληρωθεί επιτυχώς το αρχικό αίτημα υπαγωγής και η καταβολή της ανάλογης επιδότησης (Κατηγορία Β).
Η εταιρία δεν έχει όριο οχημάτων που μπορεί να αιτηθεί. Συγκεκριμένα, έχει δικαίωμα να αιτηθεί την επιδότηση για ισόποσο αριθμό έξυπνων σημείων επαναφόρτισης με τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που έχει αιτηθεί. Ωστόσο, υποχρεούνται στην τήρηση Κανονισμού για ενισχύσεις ήσσονος σημασίας ΕΕ 1407/2013 της Επιτροπής της 18ης Δεκεμβρίου 2013 (de minimis). Πιο συγκεκριμένα, οι αιτήσεις των επιχειρήσεων μπορούν να περιλαμβάνουν όλες τις κατηγορίες χωρίς περιορισμό (μέχρι να συμπληρωθεί το προβλεπόμενο όριο που προβλέπει η σχετική ευρωπαϊκή οδηγία) ενώ μπορεί να γίνει και δεύτερη αίτηση εφόσον καταβληθεί το τίμημα από την πρώτη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εταιρίες, που έχουν έδρα σε νησιωτικό Δήμο της επικράτειας προβλέπεται επιπλέον δημόσια δαπάνη ίση προς τέσσερις χιλιάδες ευρώ (4.000€) ανά αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο για το οποίο αιτούνται ενίσχυσης. Στα νησιά περιλαμβάνονται η Εύβοια και η Κρήτη.
Τι συμβαίνει με την απόσυρση παλαιού οχήματος
Η απόσυρση παλαιού οχήματος δεν είναι υποχρεωτική. Ωστόσο, όσοι επιθυμούν να προχωρήσουν σε απόσυρση θα πρέπει να προσκομίσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά τα οποία είναι:
1. Αίτηση Απόσυρσης Οχήματος
2. Αστυνομική Ταυτότητα ή Διαβατήριο του αιτούντα
3. Άδεια κυκλοφορίας
4. Πινακίδα κυκλοφορίας.
Σε περίπτωση απώλειας απαιτείται βεβαίωση από το Αστυνομικό Τμήμα για την δήλωση της απώλειας και παράβολο των 30€ από Δημόσιο Ταμείο
5. Εξοφλητική πράξη αν παρακρατείται η κυριότητα.
Υπενθυμίζεται ότι απαιτείται να είναι εξοφλημένα τα τέλη κυκλοφορίας.
Τι συμβαίνει στην περίπτωση του leasing
H αγορά του οχήματος το οποίο μισθώνεται με την διαδικασία του leasing στο τέλος της σύμβασης μίσθωσης δεν είναι υποχρεωτική, αλλά η περίοδος μίσθωσης πρέπει να ισούται με τρία έτη τουλάχιστον με ιδία χρήση του οχήματος. Σημειώνεται ότι, στην περίπτωση που επιλέγεται η απόκτηση του οχήματος μετά τη λήξη της περιόδου μίσθωσης, προσκομίζεται η σύμβαση χρονομίσθωσης leasing του οχήματος, με την οποία έχει συμφωνηθεί η αγορά του οχήματος κατά τη λήξη της μίσθωσης.
Η επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου
Όπως είναι γνωστό, για ηλεκτρικό ποδήλατο η επιδότηση φθάνει στο 40% για ποσόν έως 800 ευρώ και σύμφωνα με το ΥΠΕΝ, στην περίπτωση των ποδηλάτων, πρόκειται για την υψηλότερη επιδότηση στην Ευρώπη. Ωστόσο, στην περίπτωση των ποδηλάτων δεν έχει εφαρμογή η απόσυρση.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι εάν κάποιος υποβάλει αίτημα συμμετοχής και απορριφθεί, έχει δικαίωμα να υποβάλει ε νέου αίτημα εφόσον προηγουμένως έχετε λάβει την επίσημη ενημέρωση για την απόρριψή σας και τους λόγους αυτής. Στην περίπτωση αυτή η διαδικασία υποβολής θα ακολουθήσει την διαδικασία που ακολουθούν όλες οι αιτήσεις.