Το δικαστήριο αναστέλλει πρόστιμα που καταλογίζονται σε νόμιμους μεταφορείς στην Μύκονο

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Το δικαστήριο αναστέλλει πρόστιμα που καταλογίζονται σε νόμιμους μεταφορείς στην Μύκονο
Τις στρεβλώσεις του νόμου Σπίρτζη επιχειρεί να καλύψει η δικαιοσύνη, που αποφάνθηκε ότι οι εταιρείες εκτέλεσης μεταφορικού έργου, κατόπιν αιτήματός τους, δεν υποχρεούνται να καταβάλουν, σε αυτή τη φάση, τα πρόστιμα που τους επιβλήθηκαν από την αστυνομία για παράνομη εκτέλεση μεταφοράς επιβατών στην Μύκονο. 

Τις στρεβλώσεις του νόμου Σπίρτζη επιχειρεί να καλύψει η δικαιοσύνη, που αποφάνθηκε ότι οι εταιρείες εκτέλεσης μεταφορικού έργου, κατόπιν αιτήματός τους, δεν υποχρεούνται να καταβάλουν, σε αυτή τη φάση, τα πρόστιμα που τους επιβλήθηκαν από την αστυνομία για παράνομη εκτέλεση μεταφοράς επιβατών στην Μύκονο.

Πρόκειται για μια πρωτοφανή υπόθεση, καθώς οι εταιρείες που προσέφυγαν στα διοικητικά δικαστήρια της περιοχής, αιτούμενες προσωρινή διαταγή αναστολής του προστίμου που τους επιβλήθηκε, λειτουργούν με όλα τα νόμιμα παραστατικά και διαδικασίες. Επί της ουσίας η δικαιοσύνη εξέδωσε μια πρώτη απόφαση, η οποία εμμέσως κάνει λόγο για παράτυπη επιβολή των παραπάνω προστίμων. Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται ένα παράξενο φαινόμενο, το οποίο περιλαμβάνει στοιχεία στοχοποίησης των εταιρειών εκτέλεσης μεταφορικού έργου είτε με ΕΙΧ, ταξιδιωτικά γραφεία και πλατφόρμες ενοικίασης αυτοκινήτων με οδηγό. Ειδικότερα κλιμάκιο της Τροχαίας από την Αθήνα καταφθάνει συστηματικά στο νησί και προχωρά σε επιβολή, αμφιβόλου, όπως τελικά προκύπτει, νομικής υπόστασης, προστίμων στις εν λόγω εταιρείες με το αιτιολογικό ότι λειτουργούν παράνομα. Το παράδοξο της υπόθεσης έγκειται στο γεγονός ότι η πλειονότητα των προστίμων καταλογίζεται με το αιτιολογικό της υποκλοπής μεταφορικού έργου από τις εν λόγω εταιρείες, οι οποίες όμως διαθέτουν όλα τα απαιτούμενα παραστατικά και προχωρούν σε όλες τις προβλεπόμενες από το νόμο διαδικασίες.

Μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά

Η έκρηξη αφίξεων στην Μύκονο έχει εκτοξεύσει τη ζήτηση για παροχή μεταφορικού έργου με αποτέλεσμα να δραστηριοποιείται πλέον μεγάλη μερίδα «πειρατικών» οχημάτων στο νησί, εδώ και αρκετά χρόνια. Οι αστυνομικές δυνάμεις προχωρούν σε συστηματικούς ελέγχους προκειμένου να βάλουν μια τάξη στην παραπάνω κατάσταση. Ωστόσο τα ελεγκτικά κλιμάκια που καταφθάνουν από την Αθήνα, επιβάλλουν πρόστιμα τόσο σε όσους λειτουργούν παράνομα όσο και στις επιχειρήσεις που λειτουργούν νόμιμα και σύμφωνα με όλες τις προϋποθέσεις του περιβόητου «νόμου Σπίρτζη» του 2018. Οι νόμιμα λειτουργούσες εταιρείες, βάσει νόμου, χρεώνουν ελάχιστο κόστος μίσθωσης 36 ευρώ, το οποίο θεωρείται ιδιαίτερα υψηλό και ορίζουν την ελάχιστη διάρκεια μίσθωσης στα 30 λεπτά. Παράλληλα προχωρούν σε ανάρτηση της κάθε διαδρομής στο μητρώο του υπουργείου Μεταφορών, όπως προβλέπει ο σχετικός νόμος. Το προβληματικό περιεχόμενο του υφιστάμενου πλαισίου λειτουργίας, που βασίζεται στον λεγόμενο «νόμο Σπίρτζη», έχει αναφερθεί εμμέσως και στο πλαίσιο σχετικής σύστασης της ΕΕ. Με αυτήν (σ.σ. τη σύσταση) η ΕΕ αποτρέπει τα κράτη – μέλη να ακολουθήσουν το παράδειγμα της χώρας μας και τα προτρέπει να διαμορφώσουν ένα συγκεκριμένο πλέγμα κανόνων, το οποίο να επιτρέπει τη λειτουργία εταιριών διαμεσολάβησης μεταφορικού έργου προάγοντας ταυτόχρονα τον ανταγωνισμό.

Οι εταιρείες προσέφυγαν στο διοικητικό Πρωτοδικείο Σύρου με το αίτημα της προσωρινής διαταγής αναστολής των προστίμων μέχρι την οριστική εκδίκαση της υπόθεσης. Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι συνήθως τα διοικητικά δικαστήρια αποφαίνονται για αντίστοιχες υποθέσεις κρίνοντας την οικονομική δυνατότητα του προσφεύγοντα να αποπληρώσει το αντίτιμο του προστίμου. Στην προκειμένη όμως το διοικητικό Πρωτοδικείο Σύρου αποφάνθηκε με κριτήριο το περιεχόμενο της υπόθεσης. Πέραν της αναστολής καταβολής του αντιτίμου των προστίμων τα διοικητικά δικαστήρια αποφαίνονται ότι θα πρέπει να επιστρέφονται και τα όποια διπλώματα και πινακίδες έχουν κατασχεθεί στο πλαίσιο των παραπάνω ελέγχων.

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι αιτήσεις έκδοσης προσωρινών διαταγών αναστολής εκτέλεσης των προστίμων, που καταλογίζονται γίνονται δεκτές από τα διοικητικά πρωτοδικεία, που φαίνεται ότι αμφισβητούν εμμέσως την εγκυρότητα των ποινών (πρόστιμα, αφαίρεση αδειών οδήγησης και πινακίδων κυκλοφορίας) που καταλογίζονται στις εταιρείες και τους οδηγούς τους.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider