Σε συμφωνία για την ανάπτυξη σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και υδρογόνου κατέληξαν το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τα κράτη-μέλη της ΕΕ, στο πλαίσιο της προσπάθειας να μπει τέλος σταδιακά στον κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η συμφωνία, σύμφωνα με το Bloomberg, αφορά στη δημιουργία σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων κάθε 60 χιλιόμετρα -τουλάχιστον - σε βασικούς δρόμους έως το 2026 για τα αυτοκίνητα και ανά 120 χιλιόμετρα για τα φορτηγά, οι μισοί εκ των οποίων θα πρέπει να είναι εγκατεστημένοι έως το 2028.
Παράλληλα, μέχρι το 2031, θα πρέπει να αναπτυχθούν σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου ανά 200 χλμ τουλάχιστον.
Η συγκεκριμένη συμφωνία έρχεται παράλληλα με τη συμφωνία-ορόσημο για να διασφαλιστεί ότι όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στην ΕΕ θα είναι απαλλαγμένα από εκπομπές ρύπων έως το 2035. Σημειωτέον ότι η έλλειψη υποδομών φόρτισης θεωρείται ένας από τους βασικούς παράγοντες που εμποδίζουν αυτή τη μετάβαση.
- Διαβάστε ακόμα: ΕΕ: Εγκρίθηκε οριστικά το τέλος των θερμικών κινητήρων σε νέα αυτοκίνητα από το 2035
Επίσης, η ΕΕ θέλει επίσης να διασφαλίσει ότι το 90% των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων θα έχει μηδενικές εκπομπές έως το 2040.