Το Παγκόσμιο Κύπελλο έχει τραβήξει τα βλέμματα εκατομμυρίων φιλάθλων σε όλο τον κόσμο, αλλά δεν μπορεί να κρύψει το τεράστιο μισθολογικό χάσμα μεταξύ των φίλων, όπου ο «παράδεισος» για τους άνδρες ποδοσφαιριστές, δεν είναι εξίσου...προσβάσιμος για τις γυναίκες συναδέλφους τους.
Το Μουντιάλ γυναικών είναι «μεταμορφωτικό» σύμφωνα με τον Τζιάνι Ινφαντίνο, πρόεδρο της FIFA που πρόσθεσε πως: «πρέπει να πάμε πολύ καλύτερα, αλλά είμαστε στο σωστό δρόμο», καλώντας τους χορηγούς να «πληρώσουν περισσότερα». Ωστόσο, προκάλεσε αντιδράσεις όταν δήλωσε πως εναπόκειται στις γυναίκες να «πείσουν εμάς τους άνδρες τι πρέπει να κάνουμε» για να επιτύχουμε την ισότητα των φύλων.
Σύμφωνα με το Bloomberg, τίποτα δεν αναδεικνύει το χάσμα μεταξύ του γυναικείου και του ανδρικού ποδοσφαίρου όσο τα χρήματα — είτε είναι δικαιώματα μετάδοσης, χορηγίες ή αμοιβές παικτών. Ο τελικός της Κυριακής μεταξύ Ισπανίας και Αγγλίας, που φιλοξενεί δύο από τα πιο ισχυρά οικονομικά πρωταθλήματα ανδρών στον κόσμο, μόνο υπερτονίζει το πρόβλημα. Οι χώρες που αγωνίζονται στο Παγκόσμιο Κύπελλο μπορούν να συμφωνήσουν επιπλέον μπόνους, αλλά ούτε η αγγλική ούτε η ισπανική ποδοσφαιρική ομοσπονδία το έχουν κάνει ακόμη. Και οι δύο ομοσπονδίες παρέχουν ένα εφάπαξ ποσό για τη χρηματοδότηση ταξιδιών για τους συγγενείς των παικτών, με την Αγγλία να καταβάλλει 12.740 δολάρια και την Ισπανία 116.310 δολάρια.
Η αποζημίωση για τις παίκτριες της Αγγλίας είναι περίπου ίση με την τιμή ενός μόνο εισιτηρίου που πληρώνουν οι οπαδοί για να δουν τον Λιονέλ Μέσι να παίζει για την Ίντερ Μαϊάμι. Οι γυναίκες ποδοσφαιριστές λαμβάνουν 30.000 δολάρια ανά παιχνίδι, με τους νικητές να αμείβονται με 270.000 συνολικά δολάρια συνολικά μετά από συμφωνία νωρίτερα φέτος μεταξύ της FIFA και της Fifpro. Στον αντίποδα, οι κορυφαίοι άνδρες παίκτες στον κόσμο, κερδίζουν πάνω από 1 εκατομμύριο δολάρια για μια ανάρτηση στο Instagram που προωθεί μια συγκεκριμένη εταιρία ή χορηγό. Τα χρηματικά έπαθλα αυξάνονται για το Παγκόσμιο Κύπελλο γυναικών, ξεπερνώντας τα 150 εκατομμύρια δολάρια φέτος, από 30 εκατομμύρια δολάρια την προηγούμενη φορά, αλλά η απόσταση είναι αγεφύρωτη καθώς για το Μουντιάλ των ανδρών πέρυσι στο Κατάρ το ποσό ήταν 440 εκατ. δολάρια.
«Υπάρχει τεράστια έλλειψη εμπορικών εσόδων», δήλωσε η Αμάντα Στάβλεϊ, συνιδιοκτήτρια της Newcastle, σε συνέντευξή της. «Δεν μπορούμε να προσποιηθούμε ότι δεν υπάρχει. Υπάρχει και δεν πρόκειται να αλλάξει σύντομα παρά την επιτυχία που έχουν οι γυναίκες. Εμείς, ως ιδιοκτήτες, πρέπει να συνεχίσουμε να βάζουμε τις γυναίκες μας στο επίκεντρο των σχεδιασμών μας και τελικά αυτό θα κάποια στιγμή θα πετύχει» πρόσθεσε.
Για τους χορηγούς, το Παγκόσμιο Κύπελλο «ήταν η επιβεβαίωση που χρειάζονταν για να αρχίσουν να παίρνουν στα σοβαρά το γυναικείο ποδόσφαιρο. Πρέπει να το θεωρήσουν ως το γυναικείο άθλημα με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση στον κόσμο», τονίζει η Βικτόρια Κογκέβινα Ρέιναλ, επενδύτρια τεχνολογίας και αθλητισμού.
«Η πιθανή εμπορική αξία του γυναικείου ποδοσφαίρου δεν έχει ακόμη να υπολογιστεί», τονίζει η Τζορτζίνα Κινγκ, συνεργάτιδα στο Linklaters στο Λονδίνο, με ειδίκευση στον αθλητισμό. «Σίγουρα φαίνεται ότι υπήρξε μια σεισμική μετατόπιση τον τελευταίο καιρό. Θα πρέπει να θυμόμαστε, ωστόσο, ότι το γυναικείο παιχνίδι βρίσκεται ακόμα στην αρχική του φάση και υπάρχουν πολλά ακόμα να γίνουν» κατέληξε.