Σημαντικές αλλαγές έχουν αρχίσει να υλοποιούνται στην διοίκηση της Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων με τα μέλη της διοίκησης να αναλαμβάνουν σταδιακά ρόλο στις διευθύνσεις ενώ την ίδια στιγμή γίνονται προσπάθειες για να πάψει η Ανεξάρτητη Αρχή να είναι υποστελεχωμένη.
Όπως είναι γνωστό η διοίκηση της ΕΕΕΠ είναι εννεαμελής, ωστόσο μόνο ο Πρόεδρός της είναι πλήρους απασχόλησης. Τα οκτώ μέλη, που είναι όλοι στελέχη της αγοράς, -γιατί απαγορεύεται να είναι εν ενεργεία δημόσιοι υπάλληλοι-, ιστορικά και τυπικά συμμετέχουν στις συνεδριάσεις της Επιτροπής και αποφασίζουν με βάση τις εισηγήσεις του Προέδρου. «Είναι ένα «τυπικό» όργανο που θυμίζει Δημόσια Αρχή. Οι αμοιβές των Μελών είναι συμβολικού χαρακτήρα και συναρτώνται με τον αριθμό των συνεδριάσεων και όχι με την προσφορά τους» αναφέρεται σε άρθρο του προέδρου της ΕΕΕΠ Δ. Ντζανάτου.
Επίσης η ΕΕΕΠ αντιμετωπίζει μείζον πρόβλημα υποστελέχωσης. «Πολλά Μέλη και στο παρελθόν, αφιλοκερδώς, συνέβαλλαν στο να υλοποιηθούν ορισμένοι σημαντικοί στόχοι. Με τη νέα σύνθεση της, η Επιτροπή συζήτησε σε βάθος τις δυνατότητες επιπλέον συμβολής των Μελών της στην επίτευξη των φιλόδοξων στόχων του Στρατηγικού Σχεδίου της ΕΕΕΠ. Αριθμητικά η σχέση των 8 μελών με το σύνολο των στελεχών που είναι 47, ανέρχεται σε 17%. Πρακτικά, λόγω της μεγάλης εμπειρίας τους, της δεκτικότητάς τους στην καινοτομία και του γεγονότος ότι αποτελούν μέλη της διοίκησης και όχι συνεργάτες, η συμβολή τους μπορεί να είναι πολλαπλάσια, έστω κι αν διαθέτουν ένα μικρό μόνο μέρος του χρόνου τους» αναφέρει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Αρχής.
Ως πρώτο βήμα μεγαλύτερης συμβολής, κάθε Μέλος της Επιτροπής, αποφασίστηκε να συνδεθεί πιο στενά με μία από τις Διευθύνσεις της ΕΕΕΠ. Να κατανοήσει καλύτερα τη λειτουργία και τα προβλήματά της, μαζί με τα υπηρεσιακά στελέχη να επεξεργαστούν λύσεις και να διατυπωθούν προτάσεις. «Θα λειτουργούν ως ένα είδος ειδικού διαμεσολαβητή ή «αναδόχου» και στα ζητήματα που συζητούνται ενώπιον της Επιτροπής και αφορούν τη Διεύθυνση που υποστηρίζουν, θα έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα η γνώμη τους, από την πλευρά της σκοπιμότητας, λήψης απόφασης. Έτσι θα υπάρξει αναβάθμιση και στην ποιότητα της συλλογικής λειτουργίας του οργάνου, αφού τα Μέλη του θα διαθέτουν βαθύτερη γνώση για τα ζητήματα στα οποία καλούνται να αποφασίσουν. Η Υπηρεσία, θα συνεχίσει να λειτουργεί όπως λειτουργούσε. Η συμβολή των Μελών, είναι υποστηρικτική και συμβουλευτική» επισημαίνεται στο άρθρο.
Επίσης βρίσκεται στο στάδιο της διαβούλευσης η συμβολή των Μελών σε Ομάδες Εργασίας για την υλοποίηση σημαντικών έργων που σκοπεύει να εκτελέσει η ΕΕΕΠ. «Με αυτήν την προσέγγιση, η προσφορά των Μελών θα είναι πολύτιμη στην επίτευξη των στόχων της ΕΕΕΠ. Ο Πρόεδρος της ΕΕΕΠ θα διαβουλευτεί με το αρμόδιο Υπουργείο, ώστε, πάντα μέσα στο υφιστάμενο νομικό πλαίσιο, να υπάρξει δίκαιη ανταμοιβή, για την προσφορά του κάθε μέλους» αναφέρει ο κ. Ντζανάτος.
Η Στελέχωση της ΕΕΕΠ
Στις 15 Φεβρουαρίου του 2024 η ΕΕΕΠ έκανε, από την ίδρυσή της, το πρώτο βήμα, για τη στελέχωση της Νομικής της Υπηρεσίας. Προσέλαβε, Νομικό Σύμβουλο με διαφανή διαγωνιστική διαδικασία. »Είναι ο Δρ. Νίκος Σημαντήρας, καθηγητής στο ΕΚΠΑ, ένας νέος επιστήμονας με εξαιρετικά υψηλά προσόντα και εξειδίκευση στο Δημόσιο Δίκαιο. Πήρε πολύ χρόνο, με βάση τις ισχύουσες διαδικασίες, οι οποίες τηρήθηκαν απολύτως» υποστηρίζει ο Πρόεδρος της ΕΕΕΠ και συνεχίζει: «Για να συγκροτήσουμε Νομική Υπηρεσία, χρειαζόμαστε επιπλέον πέντε δικηγόρους υψηλών προσόντων με έμμισθη εντολή και πέντε δημόσιους υπαλλήλους πανεπιστημιακής εκπαίδευσης με πτυχίο νομικής. Έχουμε αρκετό δρόμο ακόμη, αλλά και οι δύο διαδικασίες έχουν δρομολογηθεί. Θα απαιτηθεί επίσης κάποιος χρόνος για κατανόηση, εμπειρία και ομογενοποίηση, αλλά μπορούμε να ελπίζουμε ότι μέχρι το τέλος του 2024 θα έχουμε επιτέλους ολοκληρωμένη Νομική Υπηρεσία».
Το δεύτερο πεδίο στο οποίο έχει επικεντρωθεί η ΕΕΕΠ αναφορικά με τη στελέχωση, είναι η προσέλκυση 40 δημοσίων υπαλλήλων από άλλες υπηρεσίες, με απόσπαση. Θα εργαστούν ως ελεγκτές στο Σώμα Ελεγκτών Παιγνίων. Η προκήρυξη έχει ήδη δημοσιοποιηθεί και φαίνεται να υπάρχει ενδιαφέρον. «Είναι και αυτή όμως μία χρονοβόρα διαδικασία με αβέβαια αποτελέσματα. Για να μετακινηθεί κάποιος υπάλληλος από μία δημόσια υπηρεσία σε μία άλλη, πέραν των γραφειοκρατικών διαδικασιών και δεσμεύσεων, πρέπει να προσδοκά ότι θα ωφεληθεί. Η ΕΕΕΠ προσφέρει ένα εργασιακό περιβάλλον και ορισμένες πρόσθετες παροχές που δεν προσφέρονται από άλλες δημόσιες υπηρεσίες. Οι βασικές αμοιβές των ελεγκτών της όμως, είναι της τάξης του 70%-75% άλλων πολυπληθών ελεγκτικών κρατικών δομών όπως η ΑΑΔΕ και η ΕΑΔ» υπογραμμίζει το άρθρο.
Υπενθυμίζεται ότι έχει ψηφιστεί από το 2021 νομοθετική εξουσιοδότηση, προκειμένου να μπορεί να χορηγηθεί ένα είδος ελεγκτικού επιδόματος στους Ελεγκτές της ΕΕΕΠ, όπως έχει γίνει και με την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Για να υλοποιηθεί απαιτείται η έκδοση υπουργικής απόφασης. «Αν τελικώς προσέλθουν τα στελέχη που ζητάμε, με τα προσόντα που θέλουμε, πάλι θα επιδιώξουμε να πετύχουμε τη θεσμοθέτηση του επιδόματος, για να ανταμειφθούν για την εμπιστοσύνη που θα μας δείξουν» καταλήγει ο κ. Ντζανάτος.