Η Δανία και η Γερμανία βρίσκονται ένα βήμα πιο κοντά στη σύνδεση με τη μεγαλύτερη υποθαλάσσια σιδηροδρομική και οδική σήραγγα στον κόσμο. Το Fehmarnbelt Tunnel, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα και πιο φιλόδοξα έργα υποδομών της ηπείρου, ένα τεράστιο έργο το οποίο αναμένεται να αλλάξει την Κεντρική Ευρώπη.
Ο Βασιλιάς της Δανίας, Φρειδερίκος Ι’, εγκαινίασε τη Δευτέρα 17 Ιουνίου το πρώτο τμήμα από τα συνολικά 89 κομμάτια της σήραγγας, που θα έχει μήκος 18 χλμ. και η οποία θα συνδέσει το νησί Lolland της Δανίας με το γερμανικό Fehmarn, αποτελώντας μία εναλλακτική λύση για την υπάρχουσα ακτοπλοϊκή υπηρεσία, η οποία κάθε χρόνο μεταφέρει εκατομμύρια επιβάτες.
The first #tunnel element of the Fehmarnbelt link between #Denmark and #Germany has been completed - Congratulations to all those involved!
The #EU #CEFTransport programme is supporting the project with over €1 billion.#EUGreenDeal pic.twitter.com/QqKfrpriva
— CINEA🇪🇺 (@cinea_eu) June 17, 2024
Η υλοποίηση αυτού του κατασκευαστικού θαύματος θα μειώσει θεαματικά τους χρόνους μετακίνησης από τη Σκανδιναβία στην Κεντρική Ευρώπη. Η σύνδεση, η οποία αναμένεται να ανοίξει το 2029, θα μειώσει επίσης το ταξίδι από την τρέχουσα διέλευση των 45 λεπτών με το πλοίο σε μόλις επτά λεπτά με το τρένο.
Ο Φρειδερίκος αποκάλυψε μια πλάκα στην είσοδο του πρώτου τμήματος της σήραγγας μήκους 217 μέτρων, το οποίο θα βυθιστεί σε μια τάφρο στον βυθό της θάλασσας στην πλευρά της Δανίας. Η κρατική εταιρεία Sund & Baelt που κατασκευάζει τη σύνδεση Fehmarn, ισχυρίζεται ότι θα είναι η μεγαλύτερη υποβρύχια σήραγγα. Θα περιλαμβάνει επίσης μία ηλεκτροκίνητη γραμμή τρένου, ενώ τα αυτοκίνητα αναμένεται να μπορούν να διασχίζουν τη Βαλτική Θάλασσα σε 10 λεπτά στις τέσσερις λωρίδες, ενώ τα τρένα θα το κάνουν σε επτά λεπτά.
Το 2011, αποφασίστηκε ότι θα έπρεπε να κατασκευαστεί ένας σύνδεσμος μεταξύ του νησιού Lolland της νότιας Δανίας και του γερμανικού νησιού Fehmarn ως βυθισμένη σήραγγα. Οι εργασίες στη δανική πλευρά ανατέθηκαν τον Ιούλιο του 2022 και στη γερμανική ακριβώς ένα χρόνο αργότερα.
Η σήραγγα θα αποτελείται από 89 τμήματα που κατασκευάζονται σε μια ειδική εγκατάσταση στο Roedbyhavn στο Lolland, το μεγαλύτερο εργοτάξιο της Βόρειας Ευρώπης. Το πρώτο τμήμα αναμένεται πως θα βυθιστεί στη θάλασσα μέσα στο 2024. Το συνολικό κόστος του έργου αναμένται πως θα ξεπεράσει τα 7 δισεκατομμύρια ευρώ. Η κυβέρνηση της Δανίας θα αποφασίσει για το κόστος των διοδίων σε μεταγενέστερο στάδιο.
Αν και το Fehmarnbelt είναι μικρότερο από το τούνελ της Μάγχης που έχει μήκος 50 χιλιομέτρων και συνδέει την Αγγλία και τη Γαλλία, θεωρείται το μεγαλύτερο στον κόσμο που κατασκευάζεται με έτοιμα τμήματα σκυροδέματος που βυθίζονται κάτω από το νερό και όχι με διάνοιξη και μηχανήματα.