Μέσα στο 2020 θα ξεκινήσουν οι διεθνείς διαγωνισμοί για την αξιοποίηση των δέκα μεγάλων περιφερειακών λιμανιών της χώρας δήλωσε σήμερα Τετάρτη ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, σε ειδική εκδήλωση της Ένωσης Εφοπλιστών και Κρουαζιεροπλοίων Ναυτιλίας που πραγματοποιήθηκε στο κρουαζιερόπλοιο CELESTYAL CRYSTAL, στο λιμάνι του Πειραιά.
«Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι στη χώρα μας διαχρονικά υπάρχουν διάφορα επίπεδα λιμενικής διακυβέρνησης, (οργανισμοί λιμένος, δημοτικά λιμενικά ταμεία, κρατικά λιμενικά ταμεία) και στο υπουργείο Ναυτιλίας μελετάμε την αλλαγή του τρόπου λειτουργίας τους διότι έχει αποδειχτεί διαχρονικά ότι το συγκεκριμένο μοντέλο δεν είναι αποδεκτό και επίσης δεν έχουμε αξιοποιήσει τις δυνατότητες του κάθε λιμανιού ξεχωριστά», ανέφερε ο υπουργός.
«Υπάρχει μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον και για τα δέκα μεγάλα λιμάνια και έχει γίνει ήδη μία πρώτη παρουσίαση από το ΤΑΙΠΕΔ αναφορικά με τους όρους βιωσιμότητας και αξιοποίησης τους και ανάλογα με το επενδυτικό ενδιαφέρον που θα υπάρξει θα προχωρήσουμε σε διεθνείς διαγωνισμούς μέσα στο 2020», πρόσθεσε.
Όπως έχει γράψει το insider.gr sε τροχιά αξιοποίησης αναμένεται να μπουν και τα 10 περιφερειακά λιμάνια που έχει το ΤΑΙΠΕΔ. Ήδη έχει παρουσιαστεί στην κυβέρνηση η μελέτη που εκπόνησε ο σύμβουλος του Ταμείου για τους καλύτερους τρόπους αξιοποίησης και αυτό που μένει είναι η αλλαγή του νόμου που ψηφίστηκε την περασμένη άνοιξη από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος προβλέπει μόνο την υποπαραχώρηση λιμενικών δραστηριοτήτων. Με το νόμο που ετοιμάζει η τωρινή κυβέρνηση θα δίνεται η δυνατότητα και μακρόχρονων παραχωρήσεων όλης της λιμενικής δραστηριότητας αλλά και η πώληση μετοχών των Οργανισμών Λιμένων στα πρότυπα του ΟΛΠ και του ΟΛΘ. Από κει και πέρα μένει να καθοριστεί η σειρά προτεραιότητας. Εδώ και καιρό πληροφορίες αναφέρουν πως η αρχή θα γίνει από τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας για να ακολουθήσει αυτό της Ηγουμενίτσας, αλλά ενδέχεται ο σχεδιασμός αυτός να αλλάξει.
Σημειώνεται ότι τα 10 περιφερειακά λιμάνια της χώρας που οδεύουν προς αξιοποίηση είναι τα εξής: Αλεξανδρούπολης, Ελευσίνας, Λαυρίου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Κέρκυρας, Καβάλας, Βόλου, Πάτρας και Ηρακλείου.
Το λιμάνι του Πειραιά
Ο κ. Πλακιωτάκης υπογράμμισε ότι μέσα στους πρώτους μήνες διακυβέρνησης της χώρας από τη ΝΔ εγκρίθηκε το νέο αναθεωρημένο master plan για το λιμάνι του Πειραιά που περιλαμβάνει σημαντικές επενδύσεις στο συγκεκριμένο κλάδο.
«Συνολικά 620 εκατ. ευρώ περιλαμβάνονται στις επενδύσεις στο πρώτο λιμάνι της χώρας κάτι που σαφώς θα αναβαθμίσει σημαντικά τον τομέα της κρουαζιέρας», είπε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι στόχος του υπουργείου Ναυτιλίας είναι ανάπτυξη του home porting για τα περισσότερα λιμάνια.
Η κρουαζιέρα
«Ο κλάδος της κρουαζιέρας είναι εξωστρεφής και από την πρώτη στιγμή η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον με την επαναλειτουργία της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας» τόνισε και πρόσθεσε ότι «στόχος είναι να δημιουργηθεί μία εθνική στρατηγική για τον κλάδο, στον οποίο δημιουργώντας ένα πλαίσιο θα ενσωματώσει όλα τα ζητήματα της οικονομικής πολιτικής, της χωροταξίας, του περιβάλλοντος και των υποδομών, ώστε απλά και πραγματικά να επιλύονται ζητήματα που αφορούν τους επισκέπτες κρουαζιέρας αλλά και βεβαίως των τοπικών κοινωνιών».
Τόνισε, ότι στο υπουργείο Ναυτιλίας ήδη λειτουργούν τέσσερις θεματικές επιτροπές που έχουν να κάνουν με τις υποδομές, την εμπορική πολιτική, τις υποστηρικτικές υπηρεσίες αλλά και τη διεθνή ναυτιλιακή πολιτική, προκειμένου ο κλάδος της κρουαζιέρας να μπορεί να αναπτύσσεται και να λαμβάνει τα μηνύματα του διεθνούς περιβάλλοντος πάρα πολύ γρήγορα.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είπε επίσης ότι «η Ελλάδα πλέον μπαίνει σε μία νέα φάση οικονομικής και κοινωνικής πολιτικής αύξησης των ρυθμών ανάπτυξης αποκατάστασης της μεσαίας τάξης, στήριξης των επενδύσεων και είναι κάτι που αναγνωρίζεται πλέον σε παγκόσμιο επίπεδο ότι η Ελλάδα αλλάζει σελίδα».