Ένα ενδιαφέρον workshop, με αντικείμενο τη διερεύνηση των εξαγωγικών ευκαιριών στην Αμερική, φιλοξένησε στις εγκαταστάσεις της η γαλακτοβιομηχανία ΜΕΒΓΑΛ την περασμένη Παρασκευή.
Το workshop διοργανώθηκε με πρωτοβουλία της Endeavor Greece, με την υποστήριξη του Γενικού Προξενείου των Η.Π.Α. στη Θεσσαλονίκη, και βασικός εισηγητής ήταν ο κ. Phil Kafarakis (Φιλ Καφαράκης), Πρόεδρος του Specialty Food Association, που αποτελεί τον κύριο φορέα διοργάνωσης των εκθέσεων Fancy Food στη Νέα Υόρκη και το Σαν Φρανσίσκο.
Ο κ. Καφαράκης, προσκλήθηκε στην Ελλάδα από την Endeavor και την Αμερικανική Πρεσβεία, προκειμένου να συναντήσει κάποιες από τις καλύτερες και πιο υποσχόμενες εταιρείες τροφίμων, με στόχο να τις προετοιμάσει και να δώσει βοηθητικές κατευθυντήριες γραμμές για εξαγωγές στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, αξιοποιώντας την 30χρονη εμπειρία του στην αμερικάνικη βιομηχανία τροφίμων αλλά και τις γνώσεις του στις υφιστάμενες και μελλοντικές τάσεις στον τομέα τροφίμων, καθώς και στις ευκαιρίες και τις προκλήσεις για τα ελληνικά εμπορικά brands στην αγορά των Η.Π.Α.
Την ημερίδα άνοιξε ο Αναπληρωτής Οικονομικός Δ/ντής της ΜΕΒΓΑΛ, κ. Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος Χατζάκος, ο οποίος σύστησε την εταιρεία στους παρευρισκόμενους, σκιαγραφώντας σημαντικούς σταθμούς της 70χρονης ιστορίας της και παρουσιάζοντας τα οικονομικά της μεγέθη, τα προϊόντα και τις καινοτομίες της.
Στη συνέχεια, ο κ. Γιώργος Βανίδης, Δ/ντής Εξαγωγών της ΜΕΒΓΑΛ, μίλησε για τη γενικότερη στρατηγική εξαγωγών της εταιρείας, που σήμερα εκτείνονται σε περισσότερες από 30 χώρες και αποτελούν σχεδόν το 35% του συνολικού κύκλου εργασιών της. Στη συνέχεια επικεντρώθηκε στη στρατηγική διαφοροποίησης που η ΜΕΒΓΑΛ εφαρμόζει και συνίσταται στη διασπορά ρίσκου μέσω μιας ισορροπημένης ανάπτυξης. Το τελευταίο μέρος της παρουσίασής του αφιερώθηκε στην εξαγωγική δραστηριότητα που από το 1987 έχει η ΜΕΒΓΑΛ στην αμερικανική ήπειρο, με βασικά προϊόντα τα τυροκομικά αρχικά -και κυρίως τη φέτα- και αργότερα το Authentic Greek Yogurt ΜΕΒΓΑΛ, που έχει κερδίσει σημαντική απήχηση λόγω των γευστικών και διατροφικών χαρακτηριστικών του.
Την αυξητική τάση που σημειώνει η ζήτηση για ποιοτικά προϊόντα διατροφής στις Η.Π.Α. καθώς και τις ευκαιρίες που διαφαίνονται για τις ελληνικές επιχειρήσεις προϊόντων μεσογειακής διατροφής, περιέγραψε ο κεντρικός εισηγητής, κ. Καφαράκης. Υπογράμμισε πως οι ελληνικές εταιρείες τροφίμων, ακριβώς επειδή παράγουν προϊόντα μεσογειακής διατροφής, έχουν μεγάλες ευκαιρίες να εισέλθουν στη συγκεκριμένη αγορά των Η.Π.Α. Στη δεδομένη χρονική στιγμή τα προϊόντα υψηλής ποιότητας και διατροφικής αξίας καταλαμβάνουν μια αγορά της τάξεως των 140 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με ετήσιους ρυθμούς ανόδου 18% με 20%, σε αντίθεση με τα άλλα είδη διατροφής ευρείας κατανάλωσης, στα οποία η ζήτηση δεν αυξάνεται και παραμένει σταθερή.
Στην πρόσκληση της ΜΕΒΓΑΛ και της Endeavor Greece ανταποκρίθηκαν εκπρόσωποι εταιρειών τροφίμων με εξαγωγικό ενδιαφέρον (Ιωνική Σφολιάτα, Pelopac, Konva, ΑΛΜΗ, Eurimac, Μύλοι Θράκης, Thymelis, Meat Company, Pitenis), οι οποίοι, πέρα από τη συμμετοχή τους στο workshop, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις παραγωγικές εγκαταστάσεις της ΜΕΒΓΑΛ κατά τη διάρκεια ξενάγησης, στην οποία βαρύτητα δόθηκε στον τομέα παραγωγής γιαούρτης, όπου πρόσφατα ολοκληρώθηκε επένδυση ύψους € 5 εκ., και στο τμήμα παραγωγής φέτας, ενώ η ημερίδα έκλεισε με ανοιχτή συζήτηση μεταξύ των συμμετεχόντων.