Ο καφές και η «μάχη» της κάψουλας

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Ο καφές και η «μάχη» της κάψουλας
Η αγορά στις κάψουλες espresso έχει «ανοίξει» τα τελευταία χρόνια.

Μια από τις δυναμικά αναπτυσσόμενες κατηγορίες καφέ και στην Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως είναι οι κάψουλες espresso, ενώ στην εγχώρια αγορά εκτός από τις παραδοσιακές εταιρείες τα τελευταία χρόνια μπαίνουν διαρκώς νέοι παίκτες.

Άλλωστε, ολόκληρος ο κλάδος του καφέ σε αντίθεση με άλλες κατηγορίες προϊόντων στη χώρα μας αντιστάθηκε στην κρίση και η Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται ανάμεσα σε εκείνες με την υψηλότερη κατά κεφαλήν κατανάλωση στον κόσμο.

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα στοιχεία κάθε χρόνο στη χώρα μας καταναλώνονται 40.000 τόνοι καφέ. Το 60% αφορά σε κατανάλωση εντός σπιτιού και το 40% εκτός σπιτιού. Η αξία της κατανάλωσης εντός σπιτιού ανέρχεται σε 400 εκατ. ευρώ ενώ στην αγορά εκτός σπιτιού στα 3 δισ. ευρώ. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα παρατηρείται μια αύξηση στην κατανάλωση καφέδων με βάση τον espresso και μέσα στο σπίτι.

Ωστόσο το ποσοστό των πωλήσεων καψουλών espresso παραμένει μονοψήφιο στον συνολικό αριθμό πωλήσεων καφέ στην Ελλάδα, σύμφωνα με όσα είχε επισημάνει πρόσφατα, ο Αντώνης Αυγερόπουλος, Γενικός Διευθυντής της Nespresso.

Πάντως η αγορά στις κάψουλες espresso έχει «ανοίξει» τα τελευταία χρόνια καθώς εκτός από τη Nespresso που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα από το 2011 και διαθέτει το προϊόν στα δικά της καταστήματα, υπάρχουν και άλλες εταιρείες καφέ οι οποίες διαθέτουν κάψουλες συμβατές με τις μηχανές Nespresso στα σούπερ μάρκετ αλλά και αλυσίδες εστίασης που πωλούν κάψουλες στα δικά τους καταστήματα.

Παράλληλα μέσα στο 2019, η Nestlé απέκτησε τα μόνιμα δικαιώματα για τη διάθεση των καταναλωτικών συσκευασμένων προϊόντων Starbucks, κι έτσι οι συγκεκριμένες κάψουλες διατίθενται πλέον σε σούπερ μάρκετ και σε μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες.

Η «μάχη» των τιμών

Από τη στιγμή που στη «μάχη» του καφέ στην κατηγορία της κάψουλες, μπήκαν και τα σούπερ μάρκετ ήταν δεδομένο πως ο ανταγωνισμός θα αυξανόταν καθώς οι καταναλωτές θα είχαν πλέον περισσότερες επιλογές.

Έτσι στα σούπερ μάρκετ οι καταναλωτές μπορούν να βρουν τις συγκευασμένες κάψουλες συμβατές με μηχανές Nespresso όπως Lavazza, L' OR, Jacobs σε τιμές ανταγωνιστικές σε σύγκριση με εκείνες των αυθεντικών της Nespresso. Το τελευταίο διάστημα ωστόσο και η Nespresso διαθέτει πλέον ορισμένες από τις ποικιλίες της σε χαμηλότερη τιμή από εκείνη που την αγόραζαν μέχρι σήμερα οι καταναλωτές.

Ήδη πάντως από το 2018, με βάση στοιχεία από εταιρείες μέτρησης των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ προέκυπτε μια αύξηση του τζίρου που έφτανε το 20% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο, κάτι που είναι ενδεικτικό της δυναμικής της συγκεκριμένης κατηγορίας. Όσο μάλιστα στην αγορά μπαίνουν και νέοι παίκτες, εντός των σούπερ μάρκετ αλλά και μέσω άλλων «καναλιών», η συγκεκριμένη κατηγορία θα συνεχίσει να ακολουθεί πορεία ανάπτυξης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider