Κορυφώνεται η μάχη στο εμφιαλωμένο νερό - Οι πρωταγωνιστές 

Ελένη Μπότα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Κορυφώνεται η μάχη στο εμφιαλωμένο νερό - Οι πρωταγωνιστές 

Καλοκαίρι... και τα εμφιαλωμένα νερά έχουν την τιμητική τους.

Από τις 67 εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού, μόνο μερικές είναι αυτές που καταφέρνουν να ηγούνται της αγοράς και να προσφέρουν στην εθνική μας οικονομία επενδύσεις, απασχόληση και εξαγωγές.

Ο κλάδος βέβαια τα προηγούμενα χρόνια πέρασε από ένα τσουνάμι ανακατατάξεων, όπωςο τερματισμός της κυκλοφορίας του γνωστού φυσικού μεταλλικού ΗΒΗ, μετά το κλείσιμο του εργοστασίου που παρήγαγε το νερό στο Λουτράκι από την Pepsico HBH.

Είχε προηγηθεί το κλείσιμο του εργοστασίου Χαμόπρινας Κρήτης από την Coca Cola Τρία Έψιλον και την απόσυρση του νερού Λυττός που είχε σημαντικά μερίδια αγοράς στην Κρήτη αλλά και το κλείσιμο του εργοστασίου - αυτή την φορά από τον ΕΦΕΤ - του εμφιαλωτηρίου φυσικού μεταλλικού νερού Λουτράκι - Προβής.

Έκτοτε οι συσχετισμοί άλλαξαν ενώ και φέτος η μάχη ανάμεσα στις ηγέτιδες δυνάμεις του κλάδου, την «Χήτος» που διακινεί το σήμα «Ζαγόρι» και την «Ηπειρώτικη Βιομηχανία Εμφιαλώσεως» η οποία ελέγχει το νερό «Βίκος», αναμένεται να είναι σκληρή.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι δύο εταιρείες αυτές κατέχουν πάνω από το 40% της αγοράς εμφιαλωμένου νερού.

Την πρώτη θέση στην αγορά κατέχει η «Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων – ΒΙΚΟΣ Α.Ε», ενώ το 15%, περίπου του κύκλου εργασιών της προέρχεται από αγορές του εξωτερικού. Οι περισσότερες εξαγωγές πραγματοποιούνται σε συνεργασία με την Lidl Hellas προς Νότιο Ιταλία, Μάλτα, Βουλγαρία, Ρουμανία και Κύπρο καθώς και σε Γερμανία, Ελβετία, Αλβανία, Π.Γ.Δ.Μ., Ηνωμένες Πολιτείες, Κίνα και Λίβανο.

Το 2014 η εταιρεία εμφάνισε τζίρο 66,5 εκατ. ευρώ, ενώ τα προ φόρων κέρδη της ανήλθαν στα 12,7 εκατ. ευρώ.

Η δεύτερη μεγάλη Ελληνική βιομηχανία στον τομέα του εμφιαλωμένου νερού είναι επίσης από την Ήπειρο: Ο λόγος για την Xήτος η οποία αξιοποιεί το φυσικό μεταλλικό νερό Ζαγόρι της παρθένας περιοχής των Ζαχαροχωρίων.

Η Χήτος επί τέσσερα συνεχόμενα χρόνια (2010-2014) βραβεύτηκε, μεταξύ των σημαντικότερων επιχειρήσεων της χώρας βάσει δέκα αυστηρών οικονομικών κριτηρίων, ως μία από τις υγιέστερα αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις της χώρας μας στο πλαίσιο του θεσμού «τα Διαμάντια του Ελληνικού Επιχειρείν». Οι εξαγωγές της εταιρείας ανέρχονται στο 10% περίπου, του συνόλου της παραγωγήςε της με προορισμό την Αλβανία, την ΠΓΔΜ, το Κόσοβο, τη Ολλανδία, την Γερμανία, στην Αμερική και προσφάτως την Κύπρο.

Το 2014 η εταιρεία εμφάνισε τζίρο 42,2 εκατ. ευρώ, ενώ τα προ φόρων κέρδη ανήλθαν στα 3 εκατ. ευρώ.

Ο φόβος για εισβολή ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ στο εμφιαλωμένο νερό

Τον έντονο προβληματισμό έχει προκαλέσει στα στελέχη των εταιρειών τα όσα ακούγονται το τελευταίο διάστημα για είσοδο της ΕΥΑΘ όσο και της ΕΥΔΑΠ στο εμφιαλωμένο νερό, καθώς σε αυτή την περίπτωση αναμένεται να δεχτούν πλήγμα στα μερίδια αγοράς τους.
Ήδη η διοίκηση της ΕΥΑΘ, εξετάζει το ενδεχόμενο να εισέλθει στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού καθώς όπως τόνισε προ ημερών ο πρόεδρος της, Νίκος Παπαδάκης, «σε κάποιες περιοχές ο τζίρος του είναι μεγαλύτερος σε σχέση με το παρεχόμενο προϊόν της εταιρείας. Συνεπώς, κάτι τέτοιο θα μπορούσε να το εκμεταλλευτεί η ΕΥΑΘ και να σημειώσει μεγαλύτερα κέρδη, χωρίς όμως να παραγκωνίσει την παροχή φθηνού και ποιοτικού νερού».
Ανάλογες σκέψεις υπάρχουν και στην διοίκηση της ΕΥΔΑΠ, οι οποίες όμως βρίσκονται - σύμφωνα με πληροφορίες - σε αρχικό ακόμη στάδιο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider