«Ειδομένη και κλειστά λιμάνια παρέλυσαν τις επιχειρήσεις»

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Ειδομένη και κλειστά λιμάνια παρέλυσαν τις επιχειρήσεις»

Αλλεπάλληλα είναι τα χτυπήματα που δέχονται οι ελληνικές επιχειρήσεις κατά το τελευταίο δίμηνο καθώς έχει καταστεί δυσχερής η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων τόσο δια ξηράς όσο και δια θαλάσσης. Ενώ οι επιχειρήσεις «μαζεύουν» ακόμη τα κομμάτια τους από τον αποκλεισμό της σιδηροδρομικής γραμμής της Ειδομένης και οι ζημιές έχουν αποτιμηθεί σε 6 εκατ.ευρώ, οι επαναλαμβανόμενες απεργίες των εργαζομένων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης δημιουργούν νέα προβλήματα στη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων, στη τροφοδοσία και μεταφορά αποσκευών κρουαζιερόπλοιων.

Αυτό υποστηρίζει ο αντιπρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας (ΚΕΕΕ) και πρόεδρος του Εμπορικού Επιμελητηρίου του νομού Κιλκίς, Παύλος Τονικίδης μιλώντας στο insider.gr για την «επόμενη μέρα» μετά τον αποκλεισμό της Ειδομένης.

«Οι περισσότερες επιχειρήσεις βρίσκονται ήδη στην κοψη του ξυραφιού. Φανταστείτε αν στη βαριά φορολογία, τα capital controls, την οικονομική αβεβαιότητα και την ύφεση προστεθεί και ο αποκλεισμός στις μεταφορές. Ο αποκλεισμός της Ειδομένης δεν δημιούργησε πρόβλημα μόνο στις επιχειρήσεις της Βόρειας Ελλάδας. Πρόκειται για ένα πέρασμα, το οποίο συνδέει την Ελλάδα με τη ΝΑ Ευρώπη. Καθ’ όλη τη διάρκεια του αποκλεισμού προκλήθηκαν καθυστερήσεις, καταστράφηκαν προϊόντα και εμπορικές συμφωνίες. Ακόμη και οι επιχειρήσεις που βρήκαν εναλλακτικές οδούς διέλευσης, αυτό κατέστη αρκετά δαπανηρό», ανέφερε ο κ. Τονικίδης.

Παράλληλα, επεσήμανε ότι η ευρύτερη περιοχή αντιμετωπίζει πολύ πιο σοβαρό πρόβλημα από ό,τι τα νησιά υποδοχής προσφύγων: «Οι περισσότεροι πρόσφυγες καταλήγουν στην Ειδομένη. Όταν υπάρχουν 25.000 άτομα στην περιοχή, αυτό δεν είναι διαχιερίσιμο. Ακόμη και όταν άνοιξε η σιδηροδρομική γραμμή η ζημιά που είχε γίνει ήταν πολύ μεγάλη. Από την άλλη, οι περισσότεροι επιχειρηματίες όπως και οι ιδιώτες συνέδραμαν σημαντικά στο προσφυγικό προσφέροντας χορηγίες σε είδος. Παρ’ όλα αυτά αυτή τη στιγμή έχει πέσει επάνω τους όλο το βάρος του προσφυγικού ζητήματος και βρίσκονται σε οριακό σημείο, κάτι το οποίο βέβαια επιδεινώνεται και από τα ήδη υπάρχοντα προβλήματα ή το κλείσιμο των λιμανιών».

Το Εμπορικό Επιμελητήριου του νομού Κιλκίς σε συνεργασία με τα πανεπιστημιακά ιδρύματα της βορείου Ελλάδος εκπονεί μελέτη και θα υποβάλει μέχρι το Σεπτέμβριο σχετικές προτάσεις προς την κυβέρνηση και τους αρμόδιους φορείς προκειμένου να ενισχυθεί η επιχειρηματικότητα στην Περιφέρεια και να ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα. «Δεν θα υπάρξει λύση αν δεν βρεθεί τρόπος να αρθούν τα εμπόδια που φράσουν το δρόμο της ανάπτυξης στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Πρέπει να γίνουν επενδύσεις στην περιφέρεια, να τονωθεί η απασχόληση, η εξωστρέφεια και να έρθει ανάπτυξη. Τα βάρη πρέπει να κατανέμονται με δίκαιο τρόπο, το ίδιο και οι διευκολύνσεις. Πρέπει να δοθούν κονδύλια στην Περιφέρεια για να μπορέσουμε να ανακάμψουμε και να καλύψουμε και τις ζημιές. Εμείς θα υποβάλουμε προτάσεις που θα έχουν μετρήσιμα αποτελέσματα», ανέφερε ο κ. Τονικίδης.

ΣΒΑΠ: Ακόμη πληρώνουμε 6 εκατ. ευρώ ζημιές από την Ειδομένη

Για πλήρη αποδυνάμωση των επιχειρήσεων οι οποίες δέχονται αλλεπάλληλα χτυπήματα από θεσμικούς και πρακτικούς περιορισμούς όπως είναι τα capital controls, το κλείσιμο των σιδηροδρομικών γραμμών και των λιμανιών, κάνει λόγο ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Αττικής και Πειραιώς (ΣΒΑΠ).

Όπως δήλωσε μιλώντας στο νέο ΔΣ του Συνδέσμου, ο πρόεδρος του ΣΒΑΠ, Δημήτρης Μαθιός, «όταν ακόμη πληρώνουμε 6 εκατ. ευρώ τις ζημιές από την Ειδομένη και ξεκινούν νέες επιχειρηματικές περιπέτειες από τις κινητοποιήσεις στα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης πως να ελπίζουμε ακόμη και σε ανάκαμψη. Πολύ περισσότερο σε ανάπτυξη».

Παράλληλα, επεσήμανε ότι η εξωστρέφεια αλλά και η βιομηχανική παραγωγή της χώρας είναι σε μεγάλη δοκιμασία. «Οι συναλλαγές με τους πελάτες και τους προμηθευτές μας εκτός Ελλάδος έχουν δοκιμασθεί από την έλλειψη ρευστότητας, από την χαλάρωση της αξιοπιστίας στις εγγυήσεις μέσω Τραπεζών, και από τα capital controls. Οι αντοχές μας μειώνονται. Οι δυνάμεις μας καταρρέουν. Μπορεί να μην είναι ευθύνη της κυβέρνησης οι κινητοποιήσεις των λιμενεργατών στον Πειραιάς αλλά οφείλει να αποκαταστήσει τα προβλήματα ώστε να μην κλιμακωθούν. Κάτι πρέπει να γίνει» , ανέφερε ο κ. Μαθιός.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider