Ξεπέρασαν τις προσδοκίες της αγοράς τα τριμηνιαία έσοδα της Kering, καθώς τα πολυτελή προϊόντα των θυγατρικών της εταιρειών, Gucci και Bottega Veneta προσέλκυσαν τους καταναλωτές εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Bloomberg, τα οργανικά έσοδα της Kering μειώθηκαν μόλις 1,2% κατά το γ' τρίμηνο του 2020, πολύ λιγότερο σε σχέση με τις εκτιμήσεις που ήθελαν τη μείωση να φτάνει στο 9,1%. Τα συνολικά έσοδα έφτασαν στα 3,72 δισ. ευρώ, όμως ακόμα και με τις περιορισμένες απώλειες, αυτή ήταν η πιο δύσκολη χρονιά της δεκαετίας για τα πολυτελή brands, καθώς πολλά καταστήματα αναγκάστηκαν να κλείσουν το πρώτο εξάμηνο, εξαιτίας των lockdowns και των απαγορευτικών ταξιδιωτικών οδηγιών.
Εμπιστοσύνη στη Gucci
Η εμπιστοσύνη της μητρικής Kering στη θυγατρική Gucci - η οποία έφερε στον όμιλο περί το 60% των συνολικών εσόδων το 2019 - αποτέλεσε μεγάλο κομμάτι της επιτυχίας του εμπορικού κολοσσού και για το 2020, ενώ παράλληλα συνεχίζεται η προσπάθεια να αναπροσαρμόσει το εκκεντρικό ύφος του brand, σε μία πιο «ήπια» εκδοχή, με σκοπό να ενισχυθεί το καταναλωτικό κοινό μεγαλύτερων ηλικιών.
Τα οργανικά έσοδα της Gucci κατέγραψαν πτώση κατά 8,9% στο γ' τρίμηνο του 2020, καταφέρνοντας να αποφύγει τη βουτιά 10% που προέβλεπαν οι εκτιμήσεις των αναλυτών. Μάλιστα, όπως αναφέρεται, η Gucci ήταν από τις εταιρείες που «χτυπήθηκε» περισσότερο από τους ανταγωνιστές της, εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων στα ταξίδια, τα οποία εξαφάνισαν τη μερίδα του λέοντος των καταναλωτών της.
Όπως σχολιάζει σχετικά ο Οικονομικός Διευθυντής της εταιρείας, Ζαν Μαρκ Ντουπλέξ, η Gucci έχει ιστορικά λιγότερους τοπικούς πελάτες και περισσότερους από άλλες χώρες που ψωνίζουν στις διακοπές τους. Ενώ τονίζει πως παρά το αβέβαιο εμπορικό περιβάλλον, η Kering συνεχίζει σταθερά τη στρατηγική της να αλλάξει το image της Gucci από περισσότερο εμπορικό σε πιο «πολυτελές», μειώνοντας την παρουσία των προϊόντων της στα καταστήματα λιανικής.
Μάλιστα, ο Ντουπλέξ αναφέρει χαρακτηριστικά πως στόχος της Kering είναι τα έσοδα της Gucci που προέρχονται από πωλήσεις σε καταστήματα λιανικής να αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 10% των συνολικών εσόδων, κάτι που εκτιμάται πως θα επιτευχθεί μέχρι το τέλος του 2021.