Η απαγόρευση ανάρτησης πολιτικών μηνυμάτων, που είχε επιβληθεί προσωρινά από τη Google και που σχετιζόταν με τις αμερικανικές εκλογές, θα αρθεί στις 10 Δεκεμβρίου.
Η απαγόρευση αυτή, που τέθηκε σε ισχύ αφού έκλεισαν οι κάλπεις για τις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ στις 3 Νοεμβρίου, ήταν ένα από τα μέτρα για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και άλλων καταχρήσεων στον ιστότοπό της.
Αποτελούσε μέρος της πολιτικής «ευαίσθητων γεγονότων» της, η οποία επιδιώκει να απαγορεύσει περιεχόμενο που δυνητικά επωφελείται από γεγονότα όπως καταστάσεις έκτακτης ανάγκης για τη δημόσια υγεία ή φυσικές καταστροφές.
Η εταιρεία δήλωσε σε ένα e-mail στους διαφημιζόμενους ότι «δεν θεωρεί πλέον ότι η μετεκλογική περίοδος είναι ένα ευαίσθητο γεγονός.»
Οι μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες βρίσκονται υπό πίεση για να ελέγξουν την παραπληροφόρηση σχετικά με τις εκλογές στους ιστότοπούς τους. Ωστόσο, οι ψευδείς ειδήσεις συνέχισαν να πολλαπλασιάζονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μετά την ημέρα των εκλογών.
«Θα εξακολουθήσουμε να επιβάλλουμε αυστηρά τις πολιτικές μας για τις διαφημίσεις, οι οποίες απαγορεύουν αυστηρά αποδεδειγμένα ψευδείς πληροφορίες που θα μπορούσαν να υπονομεύσουν σημαντικά την εμπιστοσύνη στις εκλογές ή τη δημοκρατική διαδικασία, μεταξύ άλλων μορφών κατάχρησης», ανέφερε η Google σε δήλωση την Τετάρτη (9/12).
Όταν η Google ανακοίνωσε την απαγόρευση στους διαφημιζόμενους τον Σεπτέμβριο, ένας εκπρόσωπος δήλωσε ότι θα τεθεί σε ισχύ για τουλάχιστον μία εβδομάδα και πως η άρση της θα εξαρτηθεί από το εάν θα υπάρξει πολιτική αναταραχή.
Αργεί το Facebook
Η Facebook, η οποία εισήγαγε προσωρινή απαγόρευση των πολιτικών διαφημίσεων, δήλωσε τον Νοέμβριο ότι η μετεκλογική παύση της στις πολιτικές διαφημίσεις θα διαρκέσει πιθανώς έναν ακόμη μήνα. Η εταιρεία δεν απάντησε αμέσως σε μια ερώτηση του Reuters σχετικά με το πότε θα άρει την απαγόρευσή του.
Η παράταση της απαγόρευσης διαφημίσεων προκάλεσε ανησυχίες από πολιτικές παρατάξεις πρόθυμες να προσεγγίσουν τους ψηφοφόρους πριν από σημαντικές προεκλογικές εκστρατείες, που θα κρίνουν τον έλεγχο της Γερουσίας.
Η απαγόρευση της Google εφαρμόστηκε στις διαφημίσεις που σχετίζονται με τις εκλογές στις πλατφόρμες προβολής διαφημίσεων, συμπεριλαμβανομένου του YouTube και των διαφημίσεων Google.