Αίτηση ανάκλησης της προσωρινής διαταγής με την οποία διεκόπησαν οι εργασίες εγκατάστασης των πυλώνων της γραμμής Μεγαλόπολης - Πάτρας πρόκειται να υποβάλει ο ΑΔΜΗΕ σήμερα στο Πρωτοδικείο Καλαβρύτων.
Πρόκειται για το Δυτικό Διάδρομο της Πελοποννήσου, το έργο επέκτασης του Συστήματος 400 kV που υλοποιεί ο Διαχειριστής με προϋπολογισμό 110 εκατ. ευρώ και το οποίο έχει παγώσει εξαιτίας των αντιδράσεων της Ιεράς Μονής Αγίων Θεοδώρων στα Καλάβρυτα.
Το έργο είναι εξαιρετικά κρίσιμο για την ενεργειακή ευστάθεια της Πελοποννήσου και αποτελεί προϋπόθεση για να ξεκλειδώσουν επενδύσεις πολλών εκατομμυρίων ευρώ που έχουν ήδη δρομολογηθεί στην περιοχή προς όφελος της πράσινης ανάπτυξης. Για 14 μήνες, όμως, παραμένει «κολλημένο» εξαιτίας πέντε μοναχών που επιμένουν να εναντιώνονται στην τοποθέτηση των δύο –τελευταίων- πυλώνων σε απόσταση 500 μέτρων το μοναστήρι. Κάνουν λόγο για «οπτική όχληση» και «προσβολή του ησυχαστικού χαρακτήρα της Μονής» και απαιτούν με τρόπο «πραξικοπηματικό» το έργο να αναβληθεί.
Σύμφωνα με πηγές του Διαχειριστή η εμπλοκή του έργου έχει αντίκτυπο σε επίπεδο επενδύσεων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στην Πελοπόννησο και όχι μόνο.
Πιο συγκεκριμένα, η Πελοπόννησος παραμένει «κορεσμένη» για επενδύσεις πράσινης ενέργειας και τα έργα ΑΠΕ που έχουν ήδη πάρει προσφορές σύνδεσης με τον όρο ηλέκτρισης της γραμμής αυτής δεν θα μπορούν να συνδεθούν και να λειτουργήσουν. Ακόμη, για το διάστημα που παραμένει «παγωμένο» το έργο (από τον Σεπτέμβριο 2019) ο Διαχειριστής δεν λαμβάνει έσοδα, καθώς για να γίνει αυτό θα πρέπει η νέα γραμμή να τεθεί σε λειτουργία. Για τον ίδιο λόγο, το Δημόσιο πλήττεται διπλά, αφού δεν εισπράττει ούτε φορολογικά έσοδα για την ίδια επένδυση και αυτές που το συνοδεύουν.
Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, το πρόβλημα δεν είναι του ΑΔΜΗΕ, είναι ολόκληρης της χώρας καθώς μεγάλα έργα υποδομών, με σημαντικά οφέλη για την κοινωνία, την οικονομία και το περιβάλλον, κινδυνεύουν να σταματήσουν ανά πάσα στιγμή. Ακόμη και όταν έχουν ολοκληρώσει όλα τα στάδια της αδειοδότησής τους, συμπεριλαμβανομένης της ΑΕΠΟ που αποτελεί τη βασική άδεια για μεγάλα έργα υποδομής στη χώρα.