Μέσω των υπηρεσιών DriveGreen, η Elpedison παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις ηλεκτροκίνησης για οικιακούς και επιχειρηματικούς πελάτες – από τη μελέτη και εγκατάσταση σύγχρονων φορτιστών, μέχρι την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών και προνομιακών προγραμμάτων.
Αυτό επισήμανε ο Νίκος Ζαχαριάδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Elpedison, κατά την τοποθέτησή του την Τετάρτη το πρωί στο 4ο Συνέδριο της Ηλεκτροκίνησης, το οποίο διοργανώνουν η HAEE και το Insider.gr. Σύμφωνα με την κ. Ζαχαριάδη, η εταιρεία πρωταγωνιστεί ήδη σε αυτή τη συγκεκριμένη επιχειρηματική δραστηριότητα, καθώς εκτιμά ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα επικρατήσουν στο μέλλον.
Όπως πρόσθεσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Elpedison, η εταιρεία δραστηριοποιείται ήδη στους τέσσερις από τους έξι επιχειρηματικούς τομείς που σχετίζονται με την ηλεκτροκίνηση, δηλαδή την προμήθεια εξοπλισμού (π.χ. φορτιστές), την εγκατάσταση και τη συντήρησή του, καθώς και την προμήθεια ρεύματος. Σταδιακά, σχεδιάζει την «είσοδό» της και στους δύο εναπομείναντες τομείς, δηλαδή τη λειτουργία σταθμών φόρτισης και την παροχή υπηρεσιών διαχείρισης δικτύων φόρτισης, για την εξυπηρέτηση των χρηστών τους.
Παράλληλα, η Elpedison προσφέρει αυτές τις υπηρεσίες σε όλα τα καταναλωτικά τμήματα της αγοράς που μπορούν αυτή τη στιγμή να τις αξιοποιήσουν, δηλαδή όχι μόνο σε οικιακούς και εμπορικούς πελάτες, αλλά και επιχειρήσεις που διαχειρίζονται τρόπον τινά ημι-δημόσιους χώρους. Τέτοιες επιχειρήσεις είναι τα σουπερμάρκετ και ξενοδοχεία, δηλαδή εταιρείες που διαθέτουν ιδιωτικούς μεν χώρους, στους οποίους ωστόσο η πρόσβαση είναι δημόσια.
Όπως πρόσθεσε πάντως ο Διευθύνων Σύμβουλος της Elpedison, αν και το μέλλον ανήκει στην ηλεκτροκίνηση, υπάρχουν εμπόδια για την ταχεία διείσδυσή της. Έτσι, όπως πρόσθεσε, είναι αισιόδοξη η πρόβλεψη που θέτει το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), αναφορικά με την ενίσχυση του στόλου ηλεκτροκίνητων οχημάτων έως το τέλος της 10ετίας.
Ένα από αυτά τα προβλήματα είναι η σημαντική διαφορά στην τιμή που έχουν σήμερα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τα συμβατικά, για την οποία η παροχή κινήτρων από την πολιτεία μπορεί να αποτελέσει βραχυπρόθεσμη λύση. Ως ανάχωμα λειτουργούν επίσης οι αδυναμίες του δικτύου διανομής, τα οποία δεν καλύπτουν πάντα τις ανάγκες για την εγκατάσταση φορτιστών. Ωστόσο, η ολοένα μεγαλύτερη αύξηση της αυτονομίας των ηλεκτρικών οχημάτων θα μετριάσει την επίδραση αυτού του παράγοντα.
Τέλος, αβεβαιότητα επικρατεί αναφορικά με το ενδεχόμενο επιπλέον φορολόγησης της ηλεκτρικής ενέργειας φόρτισης οχημάτων από το κράτος, για να καλύψει τις απώλειες στα κρατικά ταμεία από τη μείωση των πωλήσεων υγρών καυσίμων, με τη συρρίκνωση του στόλου των συμβατικών οχημάτων. Σε αυτό το πλαίσιο, όπως σημείωσε ο κ. Ζαχαριάδης, αν η πολιτεία επιδιώκει να ενισχύσει τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης, θα πρέπει να αποσαφηνίσει πώς θα ανακτήσει τα φορολογικά έσοδα που θα χάσει από τα υγρά καύσιμα, δεσμευόμενη ότι θα μείνει «εκτός κάδρου» η φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων.