Θετική πορεία διέγραψε το 1ο τρίμηνο του φετινού έτους η Motor Oil, ανέφερε σύμφωνα με πληροφορίες ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Motor Oil, Πέτρος Τζαννετάκης, στο χθεσινό conference call με αναλυτές για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2020. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο κ. Τζαννετάκης επισήμανε πως οι συνολικές πωλήσεις έχουν ανακάμψει, καλύπτοντας το κενό που είχε προκαλέσει το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του περσινού έτους η διακοπή λειτουργίας για 40 ημέρες του συγκροτήματος υδρογονοπυρόλυσης (Hydrocracker), λόγω της προγραμματισμένης περιοδικής συντήρησης.
Όπως συμπλήρωσε, η ανάκαμψη οφείλεται κατά κύριο λόγο στις πωλήσεις στο εξωτερικό, καθώς η ζήτηση στην εγχώρια αγορά παρέμεινε αναιμική στο μεγαλύτερο μέρος του πρώτου τριμήνου, με δεδομένη τη συνέχιση των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας, η οποία είχε ως συνέπεια έως πρόσφατα να απαγορεύονται πλήρως και οι διαδημοτικές μετακινήσεις. Σύμφωνα πάντως με τον κ. Τζαννετάκη, ακόμη κι έτσι η εγχώρια κατανάλωση καυσίμων το 1ο τρίμηνο είναι βελτιωμένη έναντι της ίδιας περιόδου της περσινής χρονιάς, κινούμενη βέβαια χαμηλότερα από το 2019.
Με βάση αναλυτές που συμμετείχαν στο conference call, ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Motor Oil της Motor Oil επισήμανε ότι η ζήτηση ναυτιλιακών καυσίμων παραμένει ακόμη χαμηλή. Ωστόσο, στην περίπτωση των αεροπορικών καυσίμων, υπάρχει μία αχτίδα αισιοδοξίας, καθώς παρατηρείται σχετική αναθέρμανση της ζήτησης, όπως και σχετική άνοδος των περιθωρίων.
Γενναίο προμέρισμα φέτος αν το επιτρέψουν οι συνθήκες
Κάνοντας έναν απολογισμό του 2020, μίλησε για μία πρωτόγνωρη χρονιά για τον κλάδο. Σταχυολογώντας τις αρνητικές επιπτώσεις από την πανδημία, επισήμανε τα αρνητικά ή πολύ χαμηλά περιθώρια διύλισης σχεδόν καθ΄ όλη τη διάρκεια του 2020, καθώς και το «κενό» στη ζήτηση στην εγχώρια αγορά που δημιούργησε η υποτονική τουριστική κίνηση, η οποία ήταν μάλιστα βραχύβια.
Ως συνέπεια, η κατανάλωση των αεροπορικών καυσίμων γύρισε ξανά σε έντονα αρνητικά πρόσημα στο 4ο τρίμηνο, καταγράφοντας περαιτέρω πτώση 64% στην Ελλάδα. Την ίδια στιγμή, αν και τα περιθώρια διύλισης βελτιώθηκαν στο 4ο τρίμηνο, η ανάκαμψη των πωλήσεων αποδείχθηκε εύθραυστη στην πορεία, καθώς η άνοδος των κρουσμάτων «έφερε» νέα lockdown σε πάρα πολλές χώρες.
Κληθείς να σχολιάσει τη μη διαμονή μερίσματος, τη χαρακτήρισε «αμυντική κίνηση», η οποία ελήφθη με βάση το μακροπρόθεσμο ορίζοντα στον οποίο λαμβάνει τις αποφάσεις της η εταιρεία, αναζητώντας την καλύτερη ισορροπία ανάμεσα στη διανομή μερίσματος και τις κεφαλαιουχικές δαπάνες. Όπως πρόσθεσε ο κ. Τζαννετάκης, αν και θα μπορούσε η εταιρεία να δώσει ένα μικρό μέρισμα τώρα, αποφάσισε να περιμένει πώς θα εξελιχθούν οι συνθήκες μέσα στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, ώστε αν το επιτρέψουν να δώσει ένα πιο γενναίο προμέρισμα.
«Παράθυρο» για ευρωομόλογο για τις «πράσινες» επενδύσεις
Σύμφωνα με τον κ. Τζαννετάκη, το 1 τρίμηνο του έτους σηματοδότησε επίσης την υπέρβαση του στόχου που είχε θέσει η Motor Oil για έργα ΑΠΕ συνολικής ισχύος 300 MW σε 18 μήνες, καθώς τον Μάρτιο προχώρησε σε καταρχήν συμφωνία για την απόκτηση 11 σε λειτουργία αιολικών πάρκων 220 MW και ενός επιπλέον υπό κατασκευή αιολικού πάρκου 20 MW.
Επιπλέον έργα 80 MW θα είναι έτοιμα έως το τέλος του 2022. Για την περαιτέρω ανάπτυξη του Ομίλου στις ΑΠΕ, θα αξιοποιηθούν οι άδειες για πάρκα δυναμικότητας 650 MW, που κατείχαν οι εταιρείες οι οποίες εξαγοράσθηκαν με τη συμφωνία του Μαρτίου.
Κάποια από τα νέα έργα θα υλοποιηθούν μέσω χρηματοδότησης project finance, ενώ κάποια άλλα μέσω μετοχικού δανείου στην εταιρεία που θα αναπτύξει. Επίσης, εξετάζεται και το ενδεχόμενο έκδοσης ευρωομολόγου για την ανάπτυξη μέρους του χαρτοφυλακίου.
Όπως πρόσθεσε ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος, η τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει πλέον η Motor Oil στις ΑΠΕ, και πιο συγκεκριμένα το ειδικό τμήμα που έχει δημιουργήσει για τη δραστηριοποίησή της στον κλάδο, της επιτρέπει να θέσει πιο «επιθετικούς» στόχους για τα επόμενα χρόνια. Έτσι, το σχέδιό της είναι έως το 2025 να διαθέτει σε λειτουργία ένα χαρτοφυλάκιο 500-600 MW.