Την νέα της εποχής εγκαινιάζει η Nova, η οποία μετά και την εξαγορά της από την United Group και την έξοδο από το ΧΑ «αποτάσσει» το όνομα Forthnet και μετασχηματίζεται, δίνοντας έμφαση στα Δίκτυα, στο Περιεχόμενο αλλά και στην Εξυπηρέτηση του πελάτη. Τα παραπάνω ανακοίνωσε ο επικεφαλής της νέας διοίκησης της εταιρείας, κ. Παναγιώτης Γεωργιόπουλος και η Διευθύνουσα Σύμβουλος το Ομίλου της United, κα Victoriya Boklag, σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου όπου και παρουσιάστηκαν όσα εκ των σχεδίων της εταιρείας είναι, προς ώρας, ανακοινώσιμα.
Στόχος, όπως διευκρινίστηκε, είναι η Nova να αποτελεί μέσα σε ένα εννέα μήνες περίπου, δηλαδή έναν χρόνο και πλέον από την εξαγορά της, «μια εντελώς διαφορετική εταιρεία», ικανή να ισχυροποιήσει περαιτέρω την θέση της στην ελληνική αγορά μέσα από νέα προϊόντα κι υπηρεσίες που θα προσφέρει αλλά και μέσα από τις οικονομίες κλίμακος στις οποίες έχει πρόσβαση ως μέλος ενός «ηγετικού παρόχου υπηρεσιών τηλεπικοινωνιών και media στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, που εξυπηρετεί 11 εκατομμύρια πελάτες και παράγει 55 κανάλια σε 8 χώρες».
Η αρχή της δυναμικής νέας εποχής για τη Nova θα βασιστεί τόσο στην υπάρχουσα κληρονομιά καινοτομίας της εταιρείας όσο και στην σημαντική εμπειρία και το εκτόπισμα της United και θα μεταμορφώσει τη Nova σε έναν ισχυρό ανταγωνιστή στην ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών και media, ανέφερε εν περιλήψει η CEO της United Group.
Για να γίνει αυτό ο Όμιλος ο οποίος έχει ήδη διαθέσει περί τα 150 εκατ. ευρώ, δρομολογεί για το αμέσως επόμενο διάστημα πρόσθετες επενδύσεις ύψους 50 εκατ. ευρώ ενώ σχεδιάζει και το πενταετές επενδυτικό πλάνο της νέα Nova, το οποίο θα ανακοινωθεί εν ευθέτω, όταν θα έχουν παρθεί οι αποφάσεις που εκκρεμούν αυτή την περίοδο.
Ένα από τα μέτωπα που παραμένει ανοιχτό και εξετάζονται διάφορες εναλλακτικές είναι αυτό της εισόδου της Nova στην κινητή. Να θυμίσουμε ότι η παλιά Forthnet είχε συνάψει συμβόλαιο με την Vodafone για να παρέχει υπηρεσίες κινητής ως εικονικός πάροχος (MVNO), διαδικασία που πάγωσε μετά και την εξαγορά και αναμένεται να επανεξεταστεί το προσεχές διάστημα, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο κ. Γεωργιόπουλος. Στόχος είναι η επαναδιαπραγμάτευση των τιμών χονδρικής που εμπεριέχονταν στην συμφωνία, οι οποίες δεν δίνουν την δυνατότητα στην εταιρεία να λανσάρει ανταγωνιστικές υπηρεσίες.
Ανοιχτή σε συνεργασίες και νέες εξαγορές για την επέκταση του Δικτύου
Ίσως αυτός είναι και ο λόγος που σύμφωνα με την CEO της United, o Όμιλος παραμένει ανοιχτός σε μια δυνητική εξαγορά της Wind. «Ενδιαφερόμαστε για την Wind γιατί είμαστε ο μοναδικός παίκτης που δεν έχει υποδομή στην κινητή, οπότε μια συγχώνευση θα μπορούσε να αποτελέσει το επόμενο λογικό βήμα για να γίνουμε ένας ολοκληρωμένος παίκτης που θα παγιωθεί περαιτέρω στην ελληνική αγορά» ανέφερε χαρακτηριστικά. Παρά την πρόθεση, βέβαια, ξεκαθαρίστηκε ότι το ενδιαφέρον δεν μετουσιώνεται σε συζητήσεις.
Στην περίπτωση του Δικτύου τα σχέδια της εταιρείας δεν σταματούν στην κινητή, αλλά επεκτείνονται και στην σταθερή μέσω των οπτικών ινών. «Σημαντικός στόχος της εταιρείας αποτελεί η εξασφάλιση πρόσβασης σε ανοιχτά NGA δίκτυα και – όπου είναι εφικτό – η κατασκευή ιδιόκτητων υποδομών ώστε η Nova να έχει τη δυνατότητα να προσφέρει έναν ιδανικό συνδυασμό γρήγορου ίντερνετ, νέων τεχνολογιών και κορυφαίου περιεχομένου αλλά και την καλύτερη εμπειρία χρήστη σε ελληνικές επιχειρήσεις και καταναλωτές». Για το λόγο αυτό μάλιστα η United βρίσκεται σε συνομιλίες με την ΔΕΗ, για ενδεχόμενη αξιοποίηση του δικτύου μέσης και χαμηλής τάσης του ΔΕΔΔΗΕ με την τοποθέτηση οπτικών ινών. Και σε αυτή την περίπτωση βέβαια η απόφαση δεν είναι ειλημμένη αφού όπως ξεκαθαρίστηκε από πλευράς της κα Boklag «αν υπάρξει υπερβολική δικτυακή υποδομή στη χώρα, θα είναι ενδεχομένως καλύτερο να επικεντρωθούμε στην λιανική και να μην επενδύσουμε».
Εγχώριες παραγωγές και έμφαση σε αθλητικό περιεχόμενο
Εξελίξεις θα υπάρξουν και σε επίπεδο περιεχομένου, το οποίο αποτελεί και τον δεύτερο πυλώνα μετασχηματισμού της Nova, με την εταιρεία να ξεκαθαρίζει ότι σκοπεύει να επενδύσει σε τοπικές παραγωγές χωρίς να προβεί ωστόσο σε περισσότερες λεπτομέρειες. Να υπενθυμίσουμε ότι η Nova μετρά χρόνια εμπειρίας και πολλές διακρίσεις στις τοπικές παραγωγές ή συμπαραγωγές ψυχαγωγικού περιεχομένου, συμμετέχοντας τόσο στην παραγωγή μεγάλων εμπορικών επιτυχιών, όπως το «Safe Sex» αλλά και βραβευμένων ταινιών όπως ο «Κυνόδοντας» του Λάνθιμου. Ο συγκεκριμένος τομέας μάλιστα συγκεντρώνει το ενδιαφέρον των καταναλωτών το τελευταίο διάστημα, κάτι που απέδειξαν τα νούμερα τηλεθέασης των τοπικών παραγωγών της Cosmote TV, Έτερος Εγώ και 42ΟC.
Έμφαση θα δοθεί και στο αθλητικό περιεχόμενο, το οποίο χάρη στην United έχει ήδη εμπλουτιστεί με διεθνείς διοργανώσεις. «Από την επόμενη σεζόν, και παράλληλα με το Ελληνικό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου, τη EuroLeague και άλλα αθλήματα που προβάλλονται παραδοσιακά στη Nova, οι Έλληνες φίλαθλοι θα έχουν τη δυνατότητα να απολαύσουν συναρπαστικές προσθήκες όπως οι αγώνες των αγαπημένων τους ομάδων στους προκριματικούς της UEFA, τη Bundesliga και τη LaLiga καθώς και οι αναμετρήσεις αστέρων του τένις στο Wimbledon, το Davis Cup και το ATP Cup» ανέφεραν τα στελέχη της. Σημειωτέον ότι η Nova έχει επίσης εξασφαλίσει τα δικαιώματα για σημαντικές διοργανώσεις της FIBA, το Coppa Italia, τα ολλανδικά και βελγικά πρωταθλήματα. Ερωτηθείς μάλιστα η επικεφαλής της United για μια δυνητική απώλεια της ελληνικής Super League, μιας και η Cosmote έχει αφήσει για πρώτη φορά ανοιχτό το ενδεχόμενο διεκδίκησής της, απάντησε ότι «οι διαπραγματεύσεις δεν έχουν τελειώσει ακόμα» τονίζοντας ωστόσο ότι οι μέχρι τώρα πρόσθετες επενδύσεις σε αθλητικό περιεχόμενο δεν έχουν αποφέρει καρπούς σε επίπεδο συνδρομητών κυρίως εξαιτίας της πειρατείας. Σύμφωνα με την ίδια και κατόπιν πρόσφατης ανάλυσης που πραγματοποιήθηκε με την βοήθεια συμβουλευτικής εταιρείας, οι πειρατικές συνδέσεις στη χώρα μας αριθμούν περί τις 400 χιλιάδες και αυξήθηκαν εκθετικά τα τελευταία 2 χρόνια χάρη στην βελτίωση των υποδομών και την τεχνολογία fast streaming. Παρά τις διαστάσεις που έχει επί ελληνικού εδάφους, το φαινόμενο δεν είναι αμιγώς ελληνικό γι' αυτό και σύμφωνα με την κ. Boklag η «απάντηση» θα πρέπει έρθει σε Ευρωπαϊκό Επίπεδο.
Σε επαναδιαπραγμάτευση θα τεθεί σύμφωνα με την κα Boklag και η συνεργασία της Νova με τις Vodafone και Wind στις οποίες η πρώτη διαθέτει τα κανάλια Novasports. Δεδομένου ότι η συνεργασία λήγει στο τέλος του έτους, θα υπάρξουν συζητήσεις για την ανανέωση της συμφωνίας, ανέφερε χαρακτηριστικά η κα Boklag προσθέτοντας όμως πώς αν Vodafone και Wind αναμένουν μείωση των τιμών, η συνεργασία ενδέχεται να μην συνεχιστεί.
Με στόχο την αύξηση του μεριδίου αγοράς της Nova στην εγχώρια συνδρομητική τηλεόραση, η εταιρεία ξεκαθάρισε ότι εξετάζει όλες τις δυνατές ευκαιρίες για επιπλέον περιεχόμενο. «Η Nova δεν είναι μόνο παραγωγός περιεχομένου αλλά και συλλέκτης, γι' αυτό και συνομιλεί με διάφορες συνδρομητικές υπηρεσίες όπως το Netflix, ώστε να ενσωματωθούν στην πλατφόρμα της».
Νέα πλατφόρμα streaming από Σεπτέμβριο και επέκταση του δικτύου καταστημάτων
Τέλος, πολλά είναι και τα σχέδια σε επίπεδο παρεχόμενων υπηρεσιών, όπως σημείωσαν τα στελέχη της, τα οποία προτίμησαν να κρατήσουν τα περισσότερα χαρτιά τους κλειστά, εξηγώντας πως οι σχετικές ανακοινώσεις θα γίνουν από Σεπτέμβριο. Το σίγουρο είναι όμως, ότι η μέχρι σήμερα Over The Top υπηρεσία της Nova θα αντικατασταθεί μέχρι το τέλος του έτους από την πλατφόρμα streaming EON που έχει αναπτύξει η όμιλος της United Group ενώ σύντομα θα ξεκινήσει και η ανανέωση του δικτύου καταστημάτων της εταιρείας η οποία θα περιλαμβάνει τόσο ανακαινίσεις των υπάρχοντων όσο και νέες προσθήκες για την επέκταση του δικτύου σε περισσότερες περιοχές.