Νέα εποχή για τις Wind, Nova - Τα στοιχήματα και οι προκλήσεις για τη συνέχεια

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Νέα εποχή για τις Wind, Nova - Τα στοιχήματα και οι προκλήσεις για τη συνέχεια
Επενδύσεις 1,3 δισ. στην επόμενη πενταετία από την United. Οι τομείς που μπαίνουν σε προτεραιότητα για την ανάπτυξη του νέου σχήματος.

Την κινητικότητα που προμηνύεται εδώ και καιρό στον εγχώριο κλάδο των τηλεπικοινωνιών, ήρθε να επισφραγίσει ένα ακόμα deal που ανακοινώθηκε χθες. Ο λόγος για την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Wind από την μητρική της Nova, United, η οποία σηματοδοτεί για τις δύο εταιρείες, την αρχή μιας νέας εποχής.

Να θυμίσουμε ότι λίγο πριν την αλλαγή του χρόνου η εν λόγω εξαγορά, η οποία σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς αποτιμάται κοντά στο 1 δισ. Ευρώ (950 εκατ. Ευρώ συμπεριλαμβάνομένου του χρέους της Wind προς τους σημερινούς μετόχους της), έλαβε το πράσινο φως της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Με την ολοκλήρωσή της δε, η εταιρεία ξεκινά κι επισήμως τις απαραίτητες ενέργειες για το στοίχημα της συγχώνευσης των Nova - Wind, υπό την σκέπη της United Group. Παρότι οι μέχρι τώρα πληροφορίες δεν διευκρινίζουν ποιο από τα δύο ονόματα θα κρατήσει η νέα ενιαία εταιρεία, οι πιθανότητες συγκλίνουν προς το όνομα της Nova, δεδομένου και του rebranding που πραγματοποίησε πρόσφατα η τελευταία αλλά και του δυναμικού λανσαρίσματος της EON TV.

Αλλαγών συνέχεια με συγχωνεύσεις τμημάτων

Πέρα από το όνομα βέβαια, οι αποφάσεις για το οποίο θα παρθούν σύμφωνα με πληροφορίες μέχρι τον Σεπτέμβριο, στο επίκεντρο για το προσεχές διάστημα έρχεται η ανάπτυξη λεπτομερών σχεδίων ενοποίησης της σταθερής, κινητής και συνδρομητικής τηλεόρασης αλλά και διοικητικές αλλαγές, με συγχωνεύσεις τμημάτων και καθορισμό νέων ομάδων. Μέρος των διοικητικών αλλαγών άλλωστε έχει ήδη ξεκινήσει, δεδομένου ότι την ανακοίνωση της εξαγοράς συνόδευσε η αποχώρηση, με άμεση ισχύ, του Νάσου Ζαρκαλή από το τιμόνι της Wind, στο οποίο και βρισκόταν τα τελευταία δέκα χρόνια. Παρότι ο κ. Ζαρκαλής θα παραμείνει για το επόμενο τρίμηνο στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας ώστε να διευκολυνθεί η μετάβαση, την θέση του διευθύνοντος συμβούλου αναλαμβάνει πλέον ο κ. Χάρης Κυριακόπουλος, πρώην Γενικός Οικονομικός Διευθυντής της Wind Ελλάς.

Στόχος, όπως έχει διευκρινιστεί και στο παρελθόν, είναι το νέο σχήμα να επιτύχει μέσω της συγχώνευσης οικονομίες κλίμακος οι οποίες σε συνδυασμό με την νέα εμπορική πολιτική, θα συμβάλλουν στο να διευρύνει το αποτύπωμά του στην ελληνική αγορά και το μερίδιό του στην εγχώρια τηλεπικοινωνιακή πίττα. Προς αυτή την κατεύθυνση μάλιστα ξεκινά από μια αρκετά ισχυρή βάση, αφού το νέο σχήμα που θα προκύψει θα δημιουργήσει τον δεύτερο μεγαλύτερο πάροχο στην ελληνική αγορά, μετά τον ΟΤΕ, σε υπηρεσίες σταθερής και συνδρομητικής τηλεόρασης. Από άποψη πελατών σταθερής τηλεφωνίας και σύμφωνα με στελέχη της αγοράς θα έχει περίπου 1,3 εκατ. μοναδικούς πελάτες. Ωστόσο θα παραμείνει στην τρίτη θέση, μετά από την Vodafone, βάσει των συνολικών εσόδων και βάσει των πελατών κινητής.

Επενδύσεις 1,3 δισ ευρώ την επόμενη πενταετία

Ακόμα και σε αυτή την περίπτωση όμως, η κατάταξη θα μπορούσε δυνητικά να αλλάξει, δεδομένου ότι η United φαίνεται αποφασισμένη να επενδύσει σθεναρά στην Ελλάδα, η οποία αποτελεί πλέον την πιο σημαντική αγορά του ομίλου όσον αφορά τις πηγές εσόδων. Να υπενθυμίσουμε ότι μετά και την εξαγορά της Wind Ελλάς, η United Group αποκτά 3,4 εκατ. Revenue Generating Units - RGUs (σ.σ. μοναδικές συνδρομές υπηρεσιών που παράγουν επαναλαμβανόμενα έσοδα για μία επιχείρηση), ανεβάζοντας τα συνολικά RGUs του Group σε 15,2 εκατ., εκ των οποίων τα 4,7 εκατ. προέρχονται από την Ελλάδα.

Αυτός είναι και ο λόγος που ο τηλεπικοινωνιακός όμιλος δρομολογεί επενδύσεις ύψους 1,3 δισ. ευρώ την επόμενη πενταετία, (πέραν των 1,4 δισ. ευρώ που έχει ήδη επενδύσει) υπερδιπλασιάζει δηλαδή το επενδυτικό πλάνο ύψους 500 εκατ. ευρώ για την επόμενη πενταετία, που είχε ανακοινώσει το 2020 η Wind. Οι εν λόγω επενδύσεις, όπως ανακοινώθηκε θα κατευθυνθούν κατά προτεραιότητα στην επέκταση του δικτύου οπτικών ινών, στην ανάπτυξη του 5G και στη συνδρομητική τηλεόραση.

Την αύξηση του μεριδίου αγοράς θα μπορούσε να ενισχύσει βέβαια και η εμπορική πολιτική και οι συνδυαστικές υπηρεσίες, τις οποίες θα λανσάρει η ενιαία εταιρεία μετά από την συγχώνευση, όπως για παράδειγμα η πώληση συμβολαίων κινητής στους πελάτες της Nova. Οι συνέργειες σε κινητή και συνδρομητική τηλεόραση μάλιστα δεν προβλέπεται να αργήσουν, με στελέχη του κλάδου να κρίνουν το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους επαρκή χρόνο για να καθοριστούν. Πιο χρονοβόρα αποδεικνύεται η εξίσωση στην περίπτωση της σταθερής, με την συγχώνευση να εκτιμάται ότι θα απαιτήσει πολύ περισσότερο χρόνο εξαιτίας των πολύπλοκων τεχνικών διεργασιών που θα πρέπει να ολοκληρωθούν.

Προμηνύεται κινητικότητα στο πεδίο των οπτικών ινών

Εκτός όμως από τη μάχη των συνδρομητών σε κινητή, σταθερή και συνδρομητική τηλεόραση, η ενιαία εταιρεία ποντάρει και στις οπτικές ίνες και στον ψηφιακό μετασχηματισμό που βρίσκεται σε εξέλιξη στη χώρα. «Ο ψηφιακός μετασχηματισμός και η ανάπτυξη των οπτικών ινών είναι σε εξέλιξη στην Ελλάδα. Μέσα από τις επενδύσεις που θα υλοποιήσουμε και την εκτεταμένη εμπειρία μας από οκτώ διεθνείς αγορές, είμαστε έτοιμοι να διαδραματίσουμε καθοριστικό ρόλο και στους δύο αυτούς τομείς, φέρνοντας εξαιρετικά προϊόντα και κορυφαία εξυπηρέτηση στα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις της Ελλάδας» ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Διευθύνουσα Σύμβουλος του ομίλου της United, Victoria Boklag κατά την ανακοίνωση της ολοκλήρωσης της εξαγοράς.

Όπως όλα δείχνουν, η ενιαία εταιρεία θα διεκδικήσει κομμάτι από τα μεγάλα ψηφιακά έργα που προγραμματίζονται όπως τα έργα ψηφιοποίησης του Δημοσίου αλλά και οι δράσεις από τα προγράμματος των «έξυπνων πόλεων» που θα υλοποιηθούν τους δήμους της χώρας. Προς αυτή την κατεύθυνση άλλωστε, Nova και Wind, έχουν προλειάνει εδώ και καιρό το έδαφος, είτε με την δημιουργία νέων τμημάτων είτε με την ενίσχυση των ήδη υπαρχόντων.

Αντίστοιχα, θα σχεδιαστεί και η διεύρυνση του αποτυπώματός της στο πεδίο των οπτικών ινών. Σε αυτό το μέτωπο, θα μπορούσαν να υπάρξουν ενδιαφέρουσες εξελίξεις, δεδομένης και της δυνατότητας εμπορικής εκμετάλλευσης των υποδομών οπτικών ινών σε επίπεδο χονδρικής, που εξασφάλισε πρόσφατα η Wind μέσω της Hellenic OpenFiber. Στόχος της διάσπασης της υποδομής, η οποία έγινε εις γνώση των δυνητικών αγοραστών της Wind, ήταν να εντείνει την δραστηριότητά της στην ανάπτυξη και αξιοποίηση των σχετικών δικτύων και να εισπράξει την υπεραξία που δημιουργεί μια τέτοια κίνηση, στην οποία στρέφονται όλο και περισσότερες τηλεπικοινωνιακές εταιρείες διεθνώς.

Αυτή ακριβώς η κινητικότητα που παρατηρείται στο πεδίο των οπτικών ινών θα μπορούσε να πυροδοτήσει και νέες εξελίξεις στον κλάδο. «Δεν θα ήταν απίθανο να δούμε νέες συνέργειες μεταξύ των μικρότερων παικτών της αγοράς, ώστε να δημιουργηθεί ένα σχήμα ικανό να συναγωνιστεί τον μεγαλύτερο παίκτη, τον ΟΤΕ, ο οποίος δρομολογεί μεγάλες επενδύσεις προς αυτή την κατεύθυνση» επεσήμαναν στο insider.gr έμπειρα στελέχη της τηλεπικοινωνιακής αγοράς με την αφορμή της ολοκλήρωσης της εξαγοράς.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Νέα εταιρεία για τις οπτικές ίνες δημιουργεί η Wind - Οι στόχοι και πώς επηρεάζει την επικείμενη εξαγορά από την United

Νέο μοντέλο καταστημάτων σχεδιάζει η Wind με στόχο τους εταιρικούς πελάτες

Οπτικές Ίνες: Η συνάντηση Deutsche Telecom με Μητσοτάκη και Vodafone με Πιερρακάκη

gazzetta
gazzetta reader insider insider