Τη… Σαντορίνη μέσα στο σπίτι του κάθε καταναλωτή βάζει η εταιρεία UPS, μέσω της ειδικής συνεργασίας που έχει αναπτύξει με την Ένωση Συνεταιρισμών Θηραϊκών Προϊόντων, Santo Wines.
«Λειτουργώντας ως στρατηγικός σύμμαχος για κάθε επιχείρηση, ήμασταν εκεί για να δώσουμε τη λύση στη Santo Wines, όταν αναζητούσε τρόπο να στείλει τα ξεχωριστά κραδιά τις στην Ευρώπη και την Αμερική», αποκάλυψε ο εμπορικός διευθυντής της UPS Ελλάδας, Δημήτρης Κυριαζής, στο πλαίσιο παρουσίασης της εν λόγω συνεργασίας στους δημοσιογράφους. «Αναζητούσαμε συνεργάτη αρκετό καιρό και τελικά η UPS μας έδωσε τη λύση. Ανέλαβε να μεταφέρει με ασφάλεια και σε σύντομο χρονικό διάστημα τα προϊόντα μας στο σπίτι του καταναλωτή», συμπλήρωσαν τα λεγόμενα του κ. Κυριαζή εκπρόσωποι της Santo Wines.
Όπως εξήγησε ο εμπορικός διευθυντής της UPS, η εταιρεία παρέχει εδώ και χρόνια υπηρεσίες αποστολής κρασιών - και άλλων αλκοολούχων ποτών - σε εγκεκριμένους πελάτες, παρέχοντας τη δυνατότητα στον αποστολέα να κάνει αποστολή αλκοολούχου ποτού, με βάσει τους κανόνες παγκόσμιας αγοράς. Ωστόσο η συνεργασία με τον οποιονδήποτε οινοπαραγωγό γίνεται μέσω ειδικών συμβάσεων, καθώς απαιτούνται ειδικές συμφωνίες για να προχωρήσει κανείς σε αποστολή αλκοολούχου ποτού.
Παράλληλα, η εταιρεία προσφέρει ασφαλείς και τυποποιημένες συσκευασίες, παρέχοντας μάλιστα και συμβουλές ως προς την κατάλληλη συσκευασία, ενώ στοχεύει πάντοτε στην ευελιξία της διαδικασίας των αποστολών, εξασφαλίζοντας στον πελάτη τη δυνατότητα να παρακολουθεί όλες τις αποστολές με ένα κλικ.
Η UPS στην Ελλάδα και διεθνώς
Η UPS ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στην Ελλάδα το 1996, παρουσιάζοντας ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών. Πλέον, απασχολεί περισσότερα από 160 άτομα προσωπικό, διαθέτοντας πάνω από 120 οχήματα.
Διεθνώς η εταιρεία κλείνει φέτος 115 χρόνια παρουσίας, εξυπηρετώντας 220 χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο, με περισσότερες από 2.200 πτήσεις καθημερινά. Η UPS μεταφέρει σε ετήσια βάση 6,3 δισεκατομμύρια, ενώ σήμερα εξυπηρετεί 72 χώρες που επιτρέπουν την εισαγωγή κρασιού. Οι επενδύσεις της εταιρείας επικεντρώνονται στην ανάπτυξη του δικτύου της και τη βελτίωση των υπηρεσιών που παρέχει, ενώ το επόμενο μεγάλο «στοίχημα» είναι ο κόσμος να παραλαμβάνει τα προϊόντα στο σπίτι του και τα σαββατοκύριακα πλέον – και όχι μόνο τις καθημερινές.
Η αγορά του κρασιού
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στην εκδήλωση, η ελληνική αγορά κρασιού παρουσιάζει εξαιρετικές προοπτικές, ενώ το 13% της συνολικής οινοπαραγωγής της χώρας μας εξάγεται.
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, το μέγεθος της αγοράς κρασιού άγγιξε τα 130 δισ. ευρώ το 2021, ενώ, όπως προκύπτει από τις μέσες προβλέψεις, θα έχει φτάσει τα 219 δισ. ευρώ το 2025.
Τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και το… Brexit
Σύμφωνα με τον κ. Κυριαζή, ο κλάδος των ταχυμεταφορών δεν έχει αντιμετωπίσει προβλήματα από τις αναταράξεις που έχουν καταγραφεί στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, καθώς «οι ταχυμεταφορές εστιάζουν σε περιορισμένο αριθμό κιβωτίων. Αυτό είναι το χαρακτηριστικό τους». Ωστόσο οι όγκοι έχουν πράγματι αυξηθεί.
Τόσο η UPS, όσο και η Santo Wines σχολίασαν τη νέα τάξη πραγμάτων που έχει επιφέρει στη Βρετανία το Brexit, καθώς απέδειξε, όπως τονίστηκε, πως κανείς δεν ήταν προετοιμασμένος για μια τέτοια εξέλιξη. Και μπορεί ο κλάδος των ταχυμεταφορών να κατορθώνει να φέρνει εις πέρας την αποστολή του, ωστόσο τα προβλήματα και οι αξιώσεις στο βρετανικό τελωνείο για κόστη εκτελωνισμού και φόρων καθιστούν μη συμφέρουσα την αποστολή στη Βρετανία. Δεν είναι τυχαίο ότι κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021 οι πωλήσεις της Santo Wines στη Βρετανία υποχώρησαν στο 50%.
«Νωρίς να μιλήσουμε για αυξήσεις τιμών»
Και μπορεί οι εκπρόσωποι της Santo να παραδέχθηκαν στο πλαίσιο της εκδήλωσης πως το κόστος των μεταφορών έχει αλλάξει «έχοντας αυξηθεί τα τελευταία δύο χρόνια τουλάχιστον 10% από δύο φορές», ωστόσο «είναι πρώιμη κάθε συζήτηση για αύξηση τιμών στα προϊόντα».
«Εμείς επικεντρωνόμαστε στην ποιότητα των προϊόντων μας, η οποία εξαρτάται σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό από τις καιρικές συνθήκες. Είναι όμως νωρίς να μιλήσουμε για αυξήσεις στις τιμές μας», σημείωσαν οι εκπρόσωποι της Ένωσης.
Η Santo Wines
Η Ένωση Συνεταιρισμών Θηραϊκών Προϊόντων ιδρύθηκε - με τη σημερινή μορφή της - το 1947, ενώ αποτελεί μετεξέλιξη άλλου συνεταιρισμού που ιδρύθηκε πίσω στο 1911.
Σήμερα διαθέτει 1200 μέλη, ενώ δέσμευσή της είναι η διαφύλαξη της τοπικής παράδοσης και των παραδοσιακών καλλιεργειών της Σαντορίνης, η παραγωγή οίνων και παραδοσιακών τοπικών προϊόντων Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης Σαντορίνη (ΠΟΠ) υψηλής ποιότητας και η αειφόρος γεωργική ανάπτυξη του νησιού.
Η ανάδειξη όλων των τοπικών προϊόντων του νησιού με βάση τις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή είναι η βασική αποστολή της Ένωσης. Οι οίνοι ΠΟΠ Σαντορίνη, το Τοματάκι Σαντορίνης ΠΟΠ, η Φάβα Σαντορίνης ΠΟΠ, η κάπαρη, τα καπαρόφυλλα καθώς και παραδοσιακά γλυκά όπως σταφύλι και τοματάκι είναι τα προϊόντα που διαθέτει η Santo, με διακριτή θέση στην παγκόσμια αγορά.
Οι εγκαταστάσεις της περιλαμβάνουν το οινοποιείο SANTOWINES που είναι από τα πιο σύγχρονα όχι μόνο της Σαντορίνης αλλά ολόκληρης της Ελλάδας, το μοναδικό πλέον στο νησί εργοστάσιο επεξεργασίας για το Τοματάκι Σαντορίνης «SANTO», καθώς και το Κέντρο Οινοτουρισμού SantoWines, τον επισκέψιμο χώρο του οινοποιείου, το οποίο με την εκπληκτική θέα στην Καλντέρα και τις άρτιες υποδομές φιλοξενίας, έχει καθιερωθεί ανάμεσα στους πιο σημαντικούς προορισμούς οινοτουρισμού της χώρας με 400.000 επισκέπτες κάθε χρόνο.
Ορισμένα από τα πιο ξακουστά κρασιά της Santo είναι τα εξής: Σαντορίνη Ασύρτικο, Σαντορίνη Νυχτέρι, Σαντορίνη ASPA, Σαντορίνη Νυχτέρι Reserve, Σαντορίνη Ασύρτικο Reserve, Σαντορίνη Ασύρτικο Grande Reserve, Irini, Santo Αφρώδης Λευκός, Santo Αφρώδης Ροζέ, Αηδάνι (Βιολογικής Καλλιέργειας), Αθήρι (Βιολογικής Καλλιέργειας), Αγέρι Ροζέ, Crescendo, Μαυροτράγανο, Καμένη, Vinsanto, Κρατήρας.
Σήμερα η εξαγωγική δραστηριότητα της Ένωσης ανέρχεται στο 20-30% του συνολικού της τζίρου, με παρουσία σε 30 χώρες σε Ευρώπη, Αμερική και Ασία.