Μετά την εισβολή στην Ουκρανία οι διεθνείς αυτοκινητοβιομηχανίες «πατάνε φρένο» στη δραστηριότητα τους στην Ρωσία, και δύσκολα θα μπορέσουν να επανέλθουν στους κανονικούς τους ρυθμούς.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η Volkswagen ανακοίνωσε το πρωί της Πέμπτης πως θα σταματήσει την παραγωγή της σε δύο εργοστάσια στη Ρωσία «μέχρι νεωτέρας».
Ένα εργοστάσιο της Mercedes έχει παύσει τις εργασίες του. Η Renault, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία με την μεγαλύτερη έκθεση στη Ρωσία, ανακοίνωσε την προσωρινή παύση λειτουργίας σε ένα από τα εργοστάσια της στη χώρα.
Η Daimler Truck έχει σταματήσει όλες τις δραστηριότητες της στη Ρωσία και είπε πως θα επανεξετάσει όλους τους δεσμούς της εταιρείας με τους τοπικούς προμηθευτές.
Επιπτώσεις σε όλη την Ευρώπη
Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία θα προκαλέσει κρίση στον κλάδο και σε άλλες χώρες της Ευρώπης, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες - οι οποίες ακόμα προσπαθούν να διαχειριστούν την κρίση της πανδημίας και τις ελλείψεις σε μικροτσίπ - θα έρχονται αντιμέτωπες με ακόμα περισσότερες και μεγαλύτερες ελλείψεις.
Υλικά όπως το νίκελ για τιςμπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων και το παλλάδιο έχουν χώρα προέλευσης τη Ρωσία. Ενώ και η Ουκρανία είναι χώρα - προμηθευτής «κλειδί».
Όμως η απομάκρυνση των διεθνών αυτοκινητοβιομηχανιών θα επιφέρει δυνητικά μακροπρόθεσμα ισχυρό πλήγμα και στη Ρωσία.
Συγκερκιμένα, θα μπορούσε να αφήσει τη χώρα «πίσω» και να την «στείλει» στον καιρό της USSR, καθώς μόλις το 5% των νέων οχημάτων που πωλούνται στη χώρα, κατασκευάζονται με ρωσική τεχνολογία.