Προβληματισμός φαίνεται να επικρατεί στο κυβερνητικό επιτελείο όσον αφορά στην προώθηση ενός εμβληματικού, όσο και «φιλόδοξου», έργου που μάλιστα αναμένονταν να φέρει και τη «σφραγίδα» ωρίμασης του ΤΑΙΠΕΔ και της εσωτερικής μονάδας PPF. Ο λόγος για μια μεγάλη επένδυση σε ακίνητο της Αττικής που επρόκειτο να αποτελούσε ένα σημαντικό logistics center στην περιοχή της Φυλής, «υποδεχόμενο» τη μετεγκατάσταση περίπου 500 μεταφορικών εταιρειών από τον Ελαιώνα, όπου και λειτουργούν.
Πρόκειται για ακίνητο πλησίον του ΟΔΔΥ στη Φυλή στην Αττική που βρίσκεται πάνω στην Αττική Οδό και είναι περίπου 600 στρέμματα και ανήκουν στον δήμο Φυλής. Ωστόσο, όπως πρόσφατα ανέφεραν κυβερνητικές πηγές, φαίνεται να υπάρχουν προβλήματα κυρίως αρχαιολογικής φύσεως, αν όχι και πολεοδομικά ή άλλου είδους. Δηλαδή, όπως σημείωναν, «το ακίνητο δεν είναι τόσο… καθαρό ώστε άμεσα να εκκινήσουν οι διαδικασίες που σχεδιάζαμε, καθώς δεν είχαμε ενημερωθεί για κάποια προβλήματα που φέρονται να υπάρχουν και εμποδίσουν την άμεσα προώθηση ενεργειών». Εάν τελικά όντως έτσι έχουν τα πράγματα, το εν λόγω project ίσως καθυστερήσει, αν δεν καταλήξει στις… «ελληνικές καλένδες» και ματαιωθεί.
Όπως έχει ήδη αναφέρει το insider, και είχε σημειώσει και ο εντεταλμένος σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Παναγιώτης Σταμπουλίδης, σε ενημερωτική συνάντηση με εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης στα τέλη του 2021, το Ταμείο μέσα στο 2022 αναμένονταν να αναλάβει μέσω της Μονάδας Ωρίμανσης Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) την ωρίμανση ενός σημαντικού ακινήτου στην Αθήνα, με το αποτέλεσμα της διαδικασίας, βάσει σχεδίων και πρότασης των συναρμόδιων φορέων και του ΤΑΙΠΕΔ, να είναι οι διαμεταφορείς να «μετακομίσουν» στο δήμο Φυλής, κοντά σε έκταση του ΟΔΔΥ.
Η Μονάδα PPF του ΤΑΙΠΕΔ, επρόκειτο να αναλάβει την ωρίμανση του ακινήτου με όρους δόμησης, χρήσης γης, κ.α.
Υπό καλές συνθήκες, η ωρίμανση του διαγωνισμού θα «έτρεχε» κανονικά μέσα στο 2022 ώστε το έργο να υλοποιούνταν με το μοντέλο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Στόχος ήταν μέσα στο 2023 να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός και να δημιουργηθεί ένα πρότυπο εμπορευματικό κέντρο που θα αποτελούσε πόλο έλξης για τους διαμεταφορείς που σήμερα βρίσκονται διάσπαρτοι στην περιοχή του Ελαιώνα. Θεωρητικά, η εν λόγω επένδυση, που θα μπορούσε να ανέλθει σε 400-500 εκατ. ευρώ, «φιλοδοξούσε» να δώσει και ένα τέλος στο σημερινό χαοτικό καθεστώς του Ελαιώνα όπου εκατοντάδες επιχειρήσεις λειτουργούν εδώ και χρόνια με διετείς παρατάσεις της άδειας με υπουργικές αποφάσεις, χωρίς τις απαραίτητες υποδομές και χωρίς να μπορούν να αναβαθμίσουν τις εγκαταστάσεις τους. Μάλιστα, ακούγονταν και ότι θα δοθούν κίνητρα στους μεταφορείς για τη μετεγκατάστασή τους μέσω ενός «κουπονιού».
Η μετεγκατάσταση των πρακτορείων στον Δήμο Φυλής, όπως παλαιότερα ανέφεραν παράγοντες της αγοράς, θα μπορούσε να ανακουφίσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας, αλλά και να μετατοπίσει τις μετακινήσεις βαρέων οχημάτων στην Αττική Οδό. Επίσης,
Παλιότερα υπήρχαν σενάρια για «μεταφορά» των υπηρεσιών αυτών στο Θριάσιο, ή στον Ελαιώνα, όταν η περιοχή αναμορφωθεί. Η μετεγκατάσταση των διαμεταφορέων εντάσσονταν στο ευρύτερο σχέδιο για την ανάπλαση του Ελαιώνα, του Βοτανικού και της Αθήνας, με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης. Η Μονάδα Ωρίμανσης Έργων (PPF), επικεφαλής της οποίας είναι ο εντεταλμένος σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Π. Σταμπουλίδης, θα αναλάμβανε την ωρίμανση του ακινήτου όπου βέβαια θα απαιτούνταν σειρά ρυθμίσεων.
Ωστόσο, φαίνεται ότι τελικά χρειάζεται κάτι παραπάνω από… σειρά ρυθμίσεων και για την ώρα το project είναι «στον αέρα», «όχι όμως», όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, «με ευθύνη της κυβέρνησης και του ΤΑΙΠΕΔ».