Πρόστιμα ύψους σχεδόν 20 εκατ. ευρώ σε βάρος μίας εταιρείας έκδοσης εισιτηρίων και σε έξι ταξιδιωτικούς πράκτορες επέβαλε την Δευτέρα η αντιμονοπωλιακή αρχή της Ιταλίας (AGCΜ) για πρακτικές «συσσώρευσης» εισιτηρίων που περιόριζαν την πρόσβαση στο ρωμαϊκό Κολοσσαίο στη Ρώμη.
Σύμφωνα με το Reuters, η AGCM ανακοίνωσε ότι επέβαλε πρόστιμο 7 εκατ. ευρώ στην εταιρεία CoopCulture, η οποία διαχειρίστηκε τις επίσημες πωλήσεις εισιτηρίων για το Κολοσσαίο επί 27 συναπτά έτη (από το 1997 έως το 2024), επειδή δεν απέτρεψε την αυτοματοποιημένη κράτηση εισιτηρίων και «διαφύλαξε» μεγάλο μερίδιο εισιτηρίων για τα δικά της πακέτα ξεναγήσεων.
Σε έξι ταξιδιωτικούς πράκτορες -Tiqets International BV, GetYourGuide Deutschland GmbH, Walks LLC, Italy With Family S.r.l., City Wonders Limited και Musement S.p.A.- επιβλήθηκε επίσης πρόστιμο για τη χρήση bots που αγόραζαν μαζικά εισιτήρια, γεγονός που συνέβαλε στην γρήγορη εξαφάνισή τους από τον ιστότοπο της CoopCulture.
Η AGCM επισήμανε ότι η συμπεριφορά αυτή οδήγησε σε «σημαντική και παρατεταμένη μη διαθεσιμότητα» εισιτηρίων σε κανονικές τιμές για το πιο δημοφιλές τουριστικό αξιοθέατο της Ιταλίας, αναγκάζοντας τους καταναλωτές να αγοράζουν εισιτήρια σε υψηλότερη τιμή σε συνδυασμό με πρόσθετες υπηρεσίες.
Έπειτα, οι επιχειρήσεις μεταπουλούσαν τα εισιτήρια σε συνδυασμό με υπηρεσίες όπως ξεναγήσεις, συνήθως σε σημαντικά υψηλότερες τιμές, δήλωσε η ρυθμιστική αρχή.
Η έρευνα ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2023 μετά από εκτεταμένες καταγγελίες ότι ήταν σχεδόν αδύνατον για το κοινό να αγοράσει εισιτήρια για το Κολοσσαίο στις επίσημες τιμές που ήταν αναρτημένες στο διαδίκτυο.