Με νέα, αποκλειστικά ψηφιακή παρουσία και έχοντας διδαχθεί από τα λάθη του παρελθόντος, χτίζει σταδιακά την νέα της ταυτότητα η Thomas Cook, φιλοδοξώντας να αυξήσει το αποτύπωμά της στην ελληνική αγορά και σε δεύτερο χρόνο να πρωταγωνιστήσει και πάλι στο τουριστικό στερέωμα. Έχοντας αλλάξει ιδιοκτησία, ο άλλοτε μεγαλύτερος tour operator, λειτουργεί πλέον ως μια αποκλειστικά διαδικτυακή ταξιδιωτική επιχείρηση και λαμβάνει μέτρα ώστε να ανοικοδομήσει την αξιοπιστία της απέναντι σε καταναλωτικό κοινό και προμηθευτές.
Να θυμίσουμε ότι μετά την χρεοκοπία της στις 23 Σεπτεμβρίου 2019, τα απόνερα της οποίας επιβάρυναν τον ελληνικό τουρισμό με 200 εκατ ευρώ, σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, ο Όμιλος της Fosun εξαγόρασε τα ψηφιακά περιουσιακά στοιχεία της επιχείρησης. Τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους, λίγους δηλαδή μήνες πριν ο παγκόσμιος τουρισμός μπει στην δίνη της πανδημίας, ο όμιλος έκανε restart επενδύοντας αποκλειστικά στην ψηφιακή του παρουσία.
Μέσα σε αυτά τα δύο χρόνια όπου το τουριστικό ρεύμα περιορίστηκε αρκετά, η νέα Thomas Cook λάνσαρε τις δραστηριότητές στην αγορά της Μεγάλης Βρετανίας αλλά και της Ολλανδίας, ενώ μέσω της συνεργασίας με την Beds4Greece ξεκίνησε εκ νέου και στην Ελλάδα.
Παρά το φρένο που τράβηξε η υγειονομική κρίση στον τουρισμό, η προσπάθεια επαναφοράς έφερε τους πρώτους καρπούς, με την Thomas Cook να μετρά κατά την διάρκεια του περασμένου έτους πάνω από 25.000 κρατήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο, διευρύνοντας συνεχώς την πελατειακή της βάση.
Επεκτεινόμενη σταθερά στον κλάδο των digital tour operators η εταιρεία συνδυάζει προς ώρας ξενοδοχειακές με αεροπορικές κρατήσεις - συνεργάζεται ήδη με ένα μεγάλο εύρος αεροπορικών εταιρειών και ξενοδοχείων - προσφέροντας πακέτα διακοπών για την Ευρώπη και για την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Στα βραχυπρόθεσμά σχέδιά της περιλαμβάνεται ωστόσο η εξέλιξη της διαδικτυακής της πλατφόρμας και της αντίστοιχης εφαρμογής, ώστε να μπορεί να προσφέρει και συνδυασμένους κωδικούς πτήσεων από διάφορες αεροπορικές - μέχρι σήμερα περιλαμβάνονται μόνο απευθείας πτήσεις σε προορισμούς . Παράλληλα εξετάζει και την δραστηριοποίησή της σε νέες αγορές, κοιτάζοντας αρχικά προς Γαλλία και Γερμανία.
Επένδυση στην αξιοπιστία και στην τεχνολογία
Για να επιτευχθεί αυτό βέβαια, όπως εξήγησε ο CEO της για την περιοχή της Ευρώπης, Alan French, σε δημοσιογραφική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε χθες, η εταιρεία λαμβάνει πρόσθετα μέτρα διασφάλισης προμηθευτών και πελατών, ώστε να άρει τις όποιες επιφυλάξεις. Συγκεκριμένα, όπως διευκρινίστηκε, η Thomas Cook λειτουργεί με «ένα μοντέλο εμπιστοσύνης εγκεκριμένο από την CAA (σ.σ. Civil Aviation Authority) το οποίο πιστοποιεί ότι τα χρήματα των πελατών κατατίθενται σε ένα approval trust, εκτός της διαχείρισης της Τhomas Cook, και περνούν στην εταιρεία αφότου έχουν προσφερθεί οι συμφωνημένες υπηρεσίες και έχουν ολοκληρωθεί οι διακοπές των πελατών. «Τα χρήματα τα διαχειρίζεται μια «ανεξάρτητη αρχή» και δεν μπορούν θα “τραβιούνται” πριν ολοκληρωθούν οι διακοπές του πελάτη. Με τον τρόπο αυτό οι πελάτες μπορούν να είναι σίγουροι ότι σε περίπτωση που συμβεί το χειρότερο, τα χρήματά τους είναι ασφαλή και οι διακοπές μπορούν να προχωρήσουν όπως έχουν προγραμματιστεί» επεσήμανε χαρακτηριστικά το στέλεχος της Thomas Cook.
Οι εν λόγω κινήσεις στοχεύουν στο να ανακτηθεί η εμπιστοσύνη των πελατών και σε συνδυασμό με τις επενδύσεις στην τεχνολογία και στην διεύρυνση των προσφερόμενων υπηρεσιών, να αυξήσουν το μερίδιό της παγκοσμίως. Στα μακροπρόθεσμα σχέδια της Thomas Cook άλλωστε περιλαμβάνεται τόσο η περαιτέρω χρήση της τεχνολογίας ώστε να προσφέρει στους χρήστες εξατομικευμένα πακέτα διακοπών, ξεφεύγοντας από την λογική της πώλησης ενός ομοιογενούς πακέτου που απευθύνεται σε όλους, όσο και η διεύρυνση των προσφερόμενων υπηρεσιών, οι οποίες πέρα από την διαμονή και την μετακίνηση θα εμπλουτιστούν σταδιακά και με εμπειρίες από τους προορισμούς που επισκέπτονται.
Σε δεύτερο χρόνο και με το που το επιτρέψουν οι συνθήκες η εταιρεία σχεδιάζει να αυξήσει την παρουσία της και στην κινεζική αγορά, μέσω της δημοφιλούς lifestyle πλατφόρμας αγορών που ήδη διαθέτει εκεί. Να σημειωθεί ότι ο όμιλος της Fosun, πέρα από τα ξενοδοχεία Club Med και Casa Cook and Cook’s Club σε Ελλάδα, Κύπρο, Τουρκία και Αίγυπτο, διαθέτει και την δημοφιλή πλατφόρμα Thomas Cook China η οποία μετρά ήδη 2,6 εκατ. downloads.
Στην κορυφή των προτιμήσεων των τουριστών η Ελλάδα
Όσο για την περίπτωση της χώρας μας, ο Alan French υπογράμμισε ότι αποτελεί στρατηγική απόφαση της Thomas Cook η επέκταση των δραστηριοτήτων στην περιοχή και στόχος είναι να πολλαπλασιαστούν οι συνεργασίες με επιχειρήσεις της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας. «Θέλουμε να εκμεταλλευτούμε πλήρως τις αεροπορικές εταιρείες στην Ελλάδα και τα καταλύματα για να προσφέρουμε στους πελάτες μας επιλογές και ευελιξία», τόνισε, εκτιμώντας ότι οι προοπτικές του Ελληνικού τουρισμού είναι λαμπρές τόσο για φέτος όσο και για τα επόμενα χρόνια. «Είμαστε πολύ αισιόδοξοι για τις προοπτικές του ελληνικού τουρισμού το 2022. Η Ελλάδα παίζει τεράστιο ρόλο στον παγκόσμιο τουρισμό και ειδικά για τους ταξιδιώτες της Thomas Cook, αποτελεί τον πιο δημοφιλή προορισμό αυτή την περίοδο, έχει περισσότερη ζήτηση κι από την Ισπανία» ανέφερε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος της Thomas Cook. Σύμφωνα με τον ίδιο σε αυτό συνέβαλε η εικόνα του ασφαλούς προορισμού που κατάφερε να χτίσει η χώρα εν μέσω της πανδημίας αλλά και η σταθερή πολιτική υγειονομικών πρωτοκόλλων που ακολούθησε. «Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ τα μέτρα άλλαζαν στις περισσότερες χώρες πέρυσι, γεμίζοντας πρόσθετη ανασφάλεια τους επιβάτες, στην Ελλάδα παρέμειναν σταθερά, ωθώντας ακόμα περισσότερους τουρίστες να επισκεφτούν την χώρα ακόμα κι εν μέσω πανδημίας» επεσήμανε χαρακτηριστικά.
«Η Ελλάδα είναι μια φανταστική χώρα που προσφέρει ένα ευρύ φάσμα διακοπών που ταιριάζουν σε όλους τους ταξιδιώτες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, επομένως
αναμένουμε ότι η δημοτικότητα της χώρας θα συνεχιστεί», προσέθεσε διευκρινίζοντας ότι ήδη οι κρατήσεις για φέτος κινούνται σε πολύ υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρυσι για δημοφιλείς προορισμούς.
Συγκεκριμένα, οι κρατήσεις για τη Ρόδο είναι επτά φορές περισσότερες από πέρυσι, για την Κω είναι 5,2 φορές, για την Κρήτη είναι 4,6, για τη Σαντορίνη είναι 3,9 φορές υψηλότερη και για την Κέρκυρα είναι 3,6 φορές υψηλότερη. Τα αποτελέσματα μάλιστα θα μπορούσαν να είναι καλύτερα από ότι δείχνουν οι μέχρι στιγμής κρατήσεις αν σκεφτεί κανείς ότι και η φετινή χρονιά είναι last minute, αφού σύμφωνα με τον κ. French «οι πελάτες κάνουν κράτηση ακόμη πιο κοντά στην ημερομηνία αναχώρησης σε σχέση με πέρυσι, με το 52% αυτών να κλείνουν τις διακοπές τους για τις επόμενες 10 εβδομάδες».